F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dyrektorzy techniczni nie zgodzili się na skrzydło CDG w 2007

Dyrektorzy techniczni nie odrzucili jednak całkowicie tego rozwiązania.
Marek Roczniak, 4 grudnia 2005, zmieniony 16.10.2006 17:16, wyświetlenia: 1160<< | lista | T- | T+ | >>
Techniczna Grupa Robocza Formuły 1, w skład której wchodzą dyrektorzy techniczni wszystkich zespołów, w ostatni piątek podjęła decyzję, iż mające według przewidywań FIA ułatwić wyprzedzanie kontrowersyjne skrzydło centralnej strugi powietrza (Centreline Downwash Generating, w skrócie CDG) nie zostanie wprowadzone do użytku w sezonie 2007. Dyrektorzy techniczni nie odrzucili jednak całkowicie tego rozwiązania, a jedynie orzekli, iż trzeba nad nim jeszcze sporo popracować.

Prezydent FIA, Max Mosley, chce, aby skrzydło CDG najpóźniej zostało wprowadzone do użytku w sezonie 2008. „Dyskusja była pozytywna i konstruktywna i pomogła nam posunąć sprawę zdecydowanie do przodu”, powiedział przedstawiciel Federacji w wywiadzie udzielonym agencji Reuters. „Zespoły są zdania, że trzeba poświęcić więcej pracy na optymalizację i ze względu na ograniczenia czasowe wprowadzenie tego rozwiązania już w 2007 roku nie wchodzi w grę. Jesteśmy jednak zadowoleni z odzewu ze strony zespołów i uważamy, że wprowadzenie nowego skrzydła jest tylko kwestią czasu”.


Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 04.12.2005 17:24[!]
Mnie się to nie podoba. :/
impulse9, 04.12.2005 18:25[!]
czy oni nie przesadzaja z tymi zmianami - jak tak dalej pojdzie to w 2010 beda sie scigali jakimis podracerami lewitujacymi na ziemia hehehhehe
Adriannn, 04.12.2005 21:03[!]
Po co komu takie skrzydło ułatwiające wyprzedzanie??? Jak kierowca będzie się skutecznie blokował to go nikt nie wyprzedzi!!!
Phaedra, 04.12.2005 21:41[!]
A mnie to rozwiązanie bardzo sie podoba, bolid wyglada kosmicznie.Obecnie żaden kierowca nie odwazy sie wyprzedzać na szybkich łukach, gdzie sila dosciskowa jest znacznie zminimalizowana przez niekorzystny strumien powietrza jadacego z przodu bolidu powoduje duza niestabilnosc jadacego z tylu auta. Zawsze przeciez mozna wrocic do starego rozwiazania jesli nowe sie nie sprawdzi. Od dluższego czasu czekam na jakas rewolucje techniczna. Zmniejszenie pojemnosci to rozwiazanie polowiczne bo najdalej za 10 lat auta znowu osiagnal podobna moc do silnikow 3.0 .Moze podejsc do tematu trzeba jak w WRC gdzie moc ustalono na 300 KM a konstruktorzy skupili sie na zwiekszaniu momentu obrotowego co jak widzimy nie jest juz takie proste.
SirKamil, 04.12.2005 22:51[!]
A jednak... jeszcze troche poglądamy robie tradycyjne skrzydła:) Muszą w nich sporo poprawić.. no jasne, że muszą! Te skrzydełka mają ułatwić wyprzedzanie poprzez brak generowania za bolidem strefy zmniejszonego ciśnienia i turbulencyjnych ruchów powietrza…. Ale aby płyneły z tego korzyści dla wyprzedzającego bolidy musiał by jechać równo za sobą…. Co to ma wspólnego z wyprzedzaniem;)
RENO, 04.12.2005 23:51[!]
Może i idea tkaiego skrzydła jest świetna, a konkretie zasada jego działąnia ale samo skrzydło z estetycznego punktu widzenia wygląda debilnie i szpeci bolid, już nie mowiąc o tym jak wpływa na golno line bolidu, któy z tkaim ksrzydłęm wygląda jak z przyczepionym na przymus kufrem to cos jak nowa Honda Accord Kombi:D:D
Maximus, 05.12.2005 15:08[!]
Mnie ten pomysł od początku się nie podobał, ale musimy pogodzić się z tym, że bolidy F1 ewoluują...
W, 05.12.2005 15:50[!]
"Zawsze przeciez mozna wrocic do starego rozwiazania jesli nowe sie nie sprawdzi."
A kto ma płacić za eksperymenty...?! Zespoły...?!
Tego już za wiele. Po kpinie oponiarskiej mają płacić zespoły. Ratunku.
Jeśli zepsoły są tym zainteresowane, ale chcą nad tym jeszcze popracować, to nie widzę powodu do pośpiechu.
Rysiek, 05.12.2005 16:17[!]
dali by już spokój z tymi ciągłymi zmianami, aero, silniki,opony
ciągle coś,
rafaello85, 05.12.2005 16:34[!]
No i dobrze, że nie wprowadzą tego skrzydła w 2007r. Mnie się ono nie podoba.
impulse9, 05.12.2005 16:43[!]
wlasnie !!! przydalyby sie ze 2-3 lata stabilizacji ,bo jak co roku chca wprowadzac zmiany to bedziemy mieli mistrzostwa bolidow ,a nie kierowcow...pozatym ten WYSTAJACY spojler bedzie bardzo narazony na zniszczenia w czasie startu - kociol i nie ma bata zeby ktos komus go nie "zerwal" probujac wyprzedzac...
Metalpablo, 05.12.2005 20:59[!]
Skrzydło jest idiotyczne.Wizualnie wogóle mi sie nie podoba.A pozatym czy oni wogóle znają takie pojęcie jak TRADYCJA?????Moim zdaniem nie zabardzoooo
McMarcin, 05.12.2005 22:13[!]
O co tyle krzyku Panowie i Panie? Bolidy F1 cały czas ewoluują. Spójrzcie, jak wyglądały 10-15 lat temu. Spokojnie, jeśli szefowie teamów stwierdzą, że takie skrzydło im, to je wprowadzą. Taki sam szum powstał, gdy w 1991 r Williams wprowadził aktywne zawieszenie i inne gadżety ;-) i po kilku miesiącach mieli je wszyscy. A bolidy F1 nie mają być piękne, ani tradycyjne. Mają być szybkie i niezawodne ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca