F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Williams podpisuje się pod nowym Concorde Agreement

"Nadeszła już pora, aby zakończyć przynoszący temu sportowi szkodę okres niepewności".
Marek Roczniak, 7 grudnia 2005, wyświetlenia: 1011<< | lista | T- | T+ | >>
Tak jak można było się spodziewać, zespół Williams zgodził się na proponowane przez administrację Formuły 1 (FOM) i ciało zarządzające tym sportem (FIA) przedłużenie porozumienia Concorde Agreement poza rok 2008. Stajnia z Grove już na początku października wyłamała się z szeregów Grand Prix Manufacturers Association (GPMA), jako że nie jest już związana z żadnym koncernem samochodowym i przystanie na warunki Bernie Ecclestone'a wydawało się tylko kwestią czasu.

Williams jest drugim obok Ferrari znaczącym zespołem, który podpisał się pod nowym porozumieniem Concorde Agreement. Ponadto po stronie FOM i FIA są już także oba zespoły Red Bull, a także Midland, tak więc rozłam na dwie niezależne serie wyścigowe, czym grozi GPMA, wydaje się już być coraz mniej prawdopodobny. Tym niemniej koncerny samochodowe mimo wszystko osiągnęły swój cel, gdyż nowe porozumienie Concorde gwarantuje dużo lepszy podział zysków, a FIA zaczęła już okazywać oznaki lepszego dialogu z zespołami.

Frank Williams: „Koncerny i zespoły były katalizatorem zbyt daleko idących zmian ekonomicznych i administracyjnych w Formule Jeden. Wydaje nam się, ze nadeszła już pora, aby zakończyć przynoszący temu sportowi szkodę okres niepewności i zaangażować się w Formułę Jeden po 2008 roku. Mam nadzieję, że nasza decyzja zachęci pozostałą społeczność Formuły Jeden do przyłączenia do nas i do wspólnego ustalenia ostatnich detali dotyczących przyszłości. Naszym obowiązkiem jest uniknięcie niekorzystnego podziału tego sportu i wierzę, że kroki podjęte przez FOM i FIA stanowią odpowiednią podstawę do skupienia wszystkich razem, co leży w interesie sportu”.

FOM i FIA dysponują obecnie trzema bardzo silnymi atutami. Są nimi dwa z trzech najbardziej znanych zespołów F1 (Ferrari i Williams) i wyłączność na organizowanie wyścigu na ulicach Monako (najbardziej prestiżowy wyścig F1 z całego kalendarza). Tymczasem jedynym silnym punktem GPMA jest McLaren i w tej sytuacji nawet gdyby koncerny utworzyły nową serię wyścigową, cieszyłaby się ona z pewnością mniejszą popularnością niż F1. Nowe porozumienie Concorde Agreement gwarantuje podobno podział aż 60% zysków generowanych przez sport pomiędzy wszystkie zespoły, co powinno zadowolić zdecydowaną większość.

Źródło: pitpass.com, GrandPrix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
07.04.2024  Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne
05.04.2024  Sargeant: Popełniłem głupi błąd w pierwszym treningu
05.04.2024  Vowles: Nadwozie Sargeanta zostanie naprawione w ten weekend
04.04.2024  Williams bez zapasowego podwozia do GP Miami
Tagi:
Williams
FOTA
FIA
FOM/FOA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
W, 07.12.2005 18:00[!]
Hmmm... Z piątki "po stronie" CA tylko Ferrari jest samodzielne. Reszta jest uzależniona od innych firm, zatem ta ekipa nie jest aż tak silna, jak by się mogło wydawać. GPMA to giganty przemysłu samochodowego, więc chyba nie będą się patyczkowały z FIA. Rozłam jest mniej prawdopodobny niż był, ale na miejscu Berniego nie cieszyłbym się za wcześnie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca