F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Drugi dzień testów na torze Jerez

Badoer uzyskuje najlepszy czas i w chwilę później ląduje na bandzie.
Marek Roczniak, 8 grudnia 2005, zmieniony 08.12.2005 21:18, wyświetlenia: 1564<< | lista | T- | T+ | >>
Czwartek okazał się dosyć pechowym dniem dla Ferrari, chociaż jeden z kierowców testowych włoskiej stajni podobnie jak wczoraj uplasował się w ścisłej czołówce podczas testów na torze Jerez. Niestety tuż po wykręceniu najlepszego czasu dnia Luca Badoer wypadł z toru i roztrzaskał swoje Ferrari F2005 z silnikiem V10 o bandę. Na razie nie wiadomo, czy przyczyną kraksy była awaria tego samego elementu zawieszenia co w środę, ale najważniejsze jest oczywiście to, że kierowcy nic się nie stało. Do momentu wyjaśnienia przyczyny wypadku zespół postanowił przerwać testy i w tej sytuacji dzisiejszy dorobek Ferrari wyniósł zaledwie 26 okrążeń, z których połowę przejechał Marc Gene (P14), kontynuując testy silnika V8 za kierownicą bolidu F2004M.

Drugi czas uzyskał główny kierowca Hondy, Jenson Button. Brytyjczyk przejął w czwartek jeden z bolidów 078 ('06 concept car) od Anthony'ego Davidsona i okazał się zdecydowanie najszybszym kierowcą z silnikiem V8, mając blisko pół sekundy przewagi nad najszybszym z reprezentantów Toyoty. Do jego obowiązków należała praca nad ustawieniami auta i testy opon Michelin. Tymczasem za kierownicą drugiego bolidu 078 zasiadł ponownie James Rossiter. Brytyjczyk zamknął pierwszą dziesiątkę, a jego strata do Buttona wyniosła około półtorej sekundy.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy testowi Renault, Heikki Kovalainen i Franck Montagny, prowadząc bolidy R25 z ograniczonymi silnikami V10. Obaj kierowcy pomimo licznych czerwonych flag łącznie przejechali ponad 200 okrążeń, czyli zdecydowanie najwięcej ze wszystkich uczestników czwartkowych testów. Montagny skupił się dzisiaj wyłącznie na programie rozwojowym hamulców, natomiast do obowiązków Kovalainena należały testy opon Michelin. Dla francuskiej stajni był to drugi i zarazem ostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Jerez. Ekipa Renault na hiszpański obiekt powróci jednak w połowie przyszłego tygodnia i będzie na nim obecna aż do soboty (17 grudnia). Ostatni dzień testów w tym roku zostanie przeznaczony na testy deszczowych opon Michelin.

Na kolejnych czterech pozycjach dzisiejsze testy ukończyli jeżdżący na oponach Bridgestone kierowcy z zespołów Toyota i Williams. Najszybszy z całej czwórki okazał się zastępujący Oliviera Panisa kierowca IRL, Ryan Briscoe, udowadniając tym samym, że jego wcześniejsze testy z Toyotą do 2004 roku włącznie nie poszły na marne. Australijczyk okazał się szybszy o ponad 0.3 sekundy od jednego z głównych kierowców Japońskiej stajni, Jarno Trullego. Włoch zastąpił z kolei Ralfa Schumachera, który nabawił się wczoraj niewielkiej kontuzji pleców. Briscoe i Trulli kontynuowali dzisiaj testy nowego bolidu Toyoty, TF106, obejmujące głównie pracę nad ustawieniami auta i testy opon Bridgestone. Pozycje 7 i 8 przypadły tymczasem kierowcom Williamsa, Markowi Webberowi i Nico Rosbergowi. Obaj kierowcy przejechali stosunkowo niewiele okrążeń (niespełna 70).

Nie tylko dla Ferrari czwartek okazał się pechowym dniem – niewiele więcej szczęścia mieli reprezentanci McLarena, Gary Paffett i Alex Wurz, którzy uplasowali się odpowiednio na 9 i 12 pozycji. Paffett w testach uczestniczył do godziny 15:00, kiedy to awaria silnika V8 doprowadziła do zablokowania tylnych kół na prostej startowej. W efekcie prowadzony przez Brytyjczyka bolid MP4-20B wpadł w poślizg i tyłem uderzył w bandę. O ile jednak Paffett przejechał 69 okrążeń, o tyle Wurz musiał zadowolić się 47 kółkami, bowiem już na początku porannej sesji wypadł z toru i poważnie uszkodził swój bolid. Mechanicy zdołali go jednak odbudować i po godzinie 14:00 Austriak powrócił na tor, by wykonać przynajmniej część zaplanowanych na dzisiaj zadań. Zespół bada obecnie przyczynę wypadku.

Odpowiednio na 11 i 13 pozycji uplasowali się kierowcy Red Bull Racing, David Coulthard i Christian Klien, łącznie przejeżdżając zaledwie 57 okrążeń. Na ostatnich trzech pozycjach dzisiejsze testy ukończyli tymczasem reprezentanci MF1 Racing, Jeffrey van Hooydonk i Tiago Monteiro, których rozdzielił Jacques Villeneuve (BMW Sauber). Van Hooydonk wypadł całkiem przyzwoicie podczas swojego debiutu za kierownicą tegorocznego bolidu EJ15B z silnikiem V10, łącznie przejeżdżając blisko 80 okrążeń. Był to także jego pierwszy test w Formule 1 z prawdziwego zdarzenia, obejmujący jazdę od rana do późnego popołudnia. Belg sprawdzał systemy kontrolne bolidu i uczestniczył w testach aerodynamicznych, natomiast Monteiro skupił się na zapoczątkowanych wczoraj przez Christijana Albersa testach przejściowej wersji EJ15B z silnikiem Toyota RVX-06 V8. Aktywność Portugalczyka, który na 99% będzie w przyszłym roku partnerem Albersa, ograniczyły liczne problemy techniczne. Jego całkowity dorobek wyniósł zaledwie 23 okrążenia.

Nieco lepiej wypadł debiut Villeneuve za kierownicą bolidu napędzanego silnikiem V8. Co prawda prowadzony przez Kanadyjczyka Sauber C24B z silnikiem BMW P86 uległ awarii już na pierwszym okrążeniu, co było następstwem problemów z filtrem oleju, jednak mimo to udało mu się w sumie przejechać 64 okrążenia. „Spodziewałem się większej utraty mocy i większych wibracji”, powiedział Villeneuve po zakończeniu testów. „Nie było tak źle, a w zasadzie to jechało się nawet całkiem przyjemnie. Oczywiście czuje się mniejszą moc, ale to wcale nie umniejsza przyjemności jazdy. Prędkość na zakrętach wydaje się być taka sama, a tylko na prostych jedzie się wolniej. Tak czy inaczej jazda jest nadal ekscytująca i dosyć wymagająca fizycznie. Mam nadzieję, że mniejsza prędkość na prostych ułatwi skorzystanie ze strumienia rozrzedzonego powietrza powstającego za bolidem i będzie więcej wyprzedzania w przyszłości”.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w czwartek na torze Jerez
1.Luca Badoer Ferrari F2005 V10 1:18,237   13 
2.Jenson Button Honda 078 V8 1:19,094 +0,857 71 
3.Heikki Kovalainen Renault R25 V10 1:19,219 +0,982 105 
4.Franck Montagny Renault R25 V10 1:19,287 +1,050 110 
5.Ryan Briscoe Toyota TF106 V8 1:19,563 +1,326 65 
6.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:19,935 +1,698 59 
7.Mark Webber Williams Cosworth FW27C V8 1:20,343 +2,106 44 
8.Nico Rosberg Williams Cosworth FW27C V8 1:20,464 +2,227 25 
9.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-20B V8 1:20,484 +2,247 69 
10.James Rossiter Honda 078 V8 1:20,603 +2,366 68 
11.David Coulthard RBR Cosworth RB1 V10 1:20,854 +2,617 47 
12.Alex Wurz McLaren Mercedes MP4-20B V8 1:20,895 +2,658 29 
13.Christian Klien RBR Cosworth RB1 V10 1:21,008 +2,771 10 
14.Marc Gene Ferrari F2004M V8 1:21,122 +2,885 13 
15.Jeffrey van Hooydonk MF1 Toyota EJ15B V10 1:21,625 +3,388 78 
16.Jacques Villeneuve BMW Sauber C24B V8 1:21,684 +3,447 64 
17.Tiago Monteiro MF1 Toyota EJ15B V8 1:24,367 +6,130 23 
Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Jerez

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
McMarcin, 08.12.2005 18:49[!]
Ciekawy czas Badoera...O i jest gwiazda drugiej dziesiątki czyli Jacques Villeneuve ;-) Jakoś nie widzę dawnego Minardi? Nie biorą udziału w testach?
JaJacek, 08.12.2005 19:04[!]
Czy ktoś mi może powiedzieć jak będzie wyglądać w przyszłym sezonie sprawa opon? Czy bedzie możliwa zmiana opon w czasie wyścigu? A jeśli tak to czy testy są na tych nowych oponach?
JaJacek, 08.12.2005 19:12[!]
Jaka ta F1 niesprawiedliwa. Są naprawdę dobrzy kierowcy jak Davidson, Wurz, De La Rosa i paru innych, którym przykejono łatke testera i właściwie ich szanse na załapanie się jako kierowcy w wyścigu są marniutenkie. Dlaczego teamy wolą np. niedoświadczonego (w F1) 21 latka Rosberga, czy zupełnie przeciętnego Speeda? I jak w takim razie wyglądają szanse naszego Roberta na fotel kierowcy w pierwszym składzie, bo testerem mógłby być bez większych problemów. Coś czarno to widzę...
MarcGene, 08.12.2005 19:47[!]
Zespołu Minardi już nie ma.
Będize możliwa zmiana opon. Testowane są już najprawdopodobniej nowe opony.
Jeśli chodzi o osoby testujące to testy to nie tylko samochód ale doświadczenie kierowców dlatego testują młodzi
Pozdr.
Matthew, 08.12.2005 21:24[!]
Mam pytanie. Czy ciagle mamy "B.A.R. Honda", czy tez Honda wykupila jakies udzialy i bedzie teraz tylko "Honda"??
woyteck, 09.12.2005 09:01[!]
Zespół "B.A.R. Honda" został wykupiony przez Hondę...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca