F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Trzeci dzień testów na torze Jerez

W piątek zdecydowanie najlepszy czas uzyskał kierowca testowy McLarena, Pedro de la Rosa.
Marek Roczniak, 9 grudnia 2005, zmieniony 09.12.2005 20:27, wyświetlenia: 1565<< | lista | T- | T+ | >>
Ze względu na uszkodzenie drugiego z przejściowych bolidów MP4-20B z silnikiem V8 pod koniec wczorajszych testów na torze Jerez, zespół McLaren w piątek musiał skorzystać z jednego standardowego MP4-20 z silnikiem V10 (bez ograniczenia mocy), za którego kierownicą zasiadł Pedro de la Rosa. Hiszpan uzyskał oczywiście zdecydowanie najlepszy czas dnia, jednak jego przewaga nad najszybszym kierowcą z silnikiem V8 nie okazała się aż tak duża, jak można się było spodziewać (niespełna dwie sekundy). O ile de la Rosa skupił się dzisiaj na testowaniu opon Michelin, o tyle drugi kierowca testowy stajni z Woking, Alex Wurz, kontynuował testy silnika V8 w odbudowanym po porannej kraksie w czwartek przejściowym bolidzie. Austriak uplasował się na dziewiątej pozycji, a jego strata do de la Rosy wyniosła blisko trzy sekundy.

Drugi czas uzyskał najmłodszy uczestnik dzisiejszych testów, Nico Rosberg, demonstrując tym samym całkiem przyzwoite osiągi silnika Cosworth V8 i opon Bridgestone. Aktywność Niemca ograniczyły jednak problemy techniczne, przez które przejechał on zaledwie 24 okrążenia. Drugi kierowca Williamsa, Mark Webber, okazał się wolniejszy od swojego partnera o ponad pół sekundy, co dało mu piątą pozycję.

Najbardziej aktywnymi uczestnikami piątkowych testów byli tymczasem reprezentanci Hondy, Jenson Button i Anthony Davidson, którzy uplasowali się odpowiednio na 3 i 10 pozycji. Liczba przejechanych jednego dnia okrążeń (ponad 220) bardzo dobrze świadczy o niezawodności nowych jednostek napędowych Hondy V8. Czasy uzyskiwane w tym tygodniu przez Buttona także są niczego sobie, a więc stajnia z Brackley może być jak najbardziej zadowolona z dotychczasowych przygotowań do sezonu 2006. Dla Hondy był to ostatni dzień testów w tym tygodniu. Zespół powróci jednak na tor Jerez w przyszłym tygodniu.

Zbyt wielu powodów do narzekań nie ma także Toyota, która w tym tygodniu przeprowadza drugą serię testów nowego bolidu TF106. Japońską stajnię w piątek reprezentowali Jarno Trulli i kierowca testowy Ricardo Zonta (Brazylijczyk zastąpił dzisiaj Ryana Briscoe). Obaj kierowcy uplasowali się odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji, a rozdzieliła ich różnica niespełna 0.2 sekundy.

Drugi dzień testów na torze Jerez dla zespołu BMW Sauber ponownie rozpoczął się od problemów technicznych. Tym razem nawaliła hydraulika, jednakże usterkę udało się dosyć szybko usunąć i reszta dnia była już całkiem udana dla stajni z Hinwil. Jacques Villeneuve tym razem uzyskał siódmy czas dnia, a jego strata do najszybszego kierowcy z silnikiem V8 (Rosberg) wyniosła niespełna 0.7 sekundy. Kanadyjczyk był szczególnie zadowolony z szybkości przejściowego bolidu C24B na dłuższych dystansach. Łącznie mistrz świata z 1997 roku przejechał dzisiaj 86 okrążeń.

Zespół MF1 Racing podczas trzeciego dnia testów na torze Jerez korzystał z dwóch standardowych wersji bolidów EJ15B wyposażonych w silniki V10 z ograniczeniem mocy. Za ich kierownicami zasiedli główni kierowcy stajni z Silverstone na sezon 2006 (jeśli wierzyć liście startowej opublikowanej przez FIA), Christijan Albers i czekający cały czas na oficjalne potwierdzenie podpisania kontraktu najlepszy debiutant z zeszłego sezonu, Tiago Monteiro. Obaj kierowcy dzisiejsze testy ukończyli odpowiednio na 8 i 11 pozycji, przy czym tylko Albers zmieścił się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy.

Ostatnimi uczestnikami trzeciego dnia testów byli Marc Gene i David Coulthard. Gene kontynuował przerwane wczoraj po wypadku Luki Badoera testy silnika V8 za kierownicą zmodyfikowanej wersji zeszłorocznego bolidu Ferrari, natomiast Coulthard ponownie zasiadł w tegorocznym bolidzie Red Bull wyposażonym jeszcze w silnik Cosworth V10 z ograniczeniem mocy. Stajnia z Milton Keynes zakończyła dzisiaj ostatnią serię testów w tym roku, chociaż planuje jeszcze zaliczyć przed świętami pierwszą jazdę próbną przyszłorocznego bolidu RB2, która odbędzie się to najprawdopodobniej za zamkniętymi drzwiami.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w piątek na torze Jerez
1.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-20 V10 1:17,303   77 
2.Nico Rosberg Williams Cosworth FW27C V8 1:19,174 +1,871 24 
3.Jenson Button Honda 078 V8 1:19,365 +2,062 122 
4.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:19,670 +2,367 89 
5.Mark Webber Williams Cosworth FW27C V8 1:19,684 +2,381 55 
6.Ricardo Zonta Toyota TF106 V8 1:19,859 +2,556 60 
7.Jacques Villeneuve BMW Sauber C24B V8 1:19,864 +2,561 86 
8.Christijan Albers MF1 Toyota EJ15B V10 1:19,952 +2,649 70 
9.Alex Wurz McLaren Mercedes MP4-20B V8 1:20,105 +2,802 70 
10.Anthony Davidson Honda 078 V8 1:20,106 +2,803 102 
11.Tiago Monteiro MF1 Toyota EJ15B V10 1:20,313 +3,010 70 
12.Marc Gene Ferrari F2004M V8 1:20,981 +3,678 79 
13.David Coulthard RBR Cosworth RB1 V10 1:21,114 +3,811 104 
Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Jerez

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
impulse9, 09.12.2005 19:53[!]
te testy sa tak niemiarodajne ze szok !!! lepiej nie brac do siebie czasow uzyskiwanych przez teamy ,najwazniejszy bedzie sezon...Gene dostal bure i musial pewnie jechac "asekuracyjnie" hehehe a Williams zaskoczyl...
Majster, 09.12.2005 20:28[!]
Jeśli mam być szczery to się ciesze z pozycji Gene :D A tak apropo to Mclaren, Toyota i Honda narazie najlepiej wypadają.
mateusz, 09.12.2005 21:32[!]
Pedro we wrześniu kręcił na tym torze 1:15:700 :? Kto te czasy podaje?? :/
SirKamil, 09.12.2005 22:53[!]
TAG Heuer? ;)
JaJacek, 10.12.2005 00:45[!]
Odjęte 2 cylindry, a zaledwie 2 sekundy przewagi niezdławionego V10 nad nowym V8 i to w dodatku V8 w Williamsie, który w całym sezonie był przynajmniej sekundę za McLarenami?!! No chyba, że ten młody Rosberg to taka rewelacja.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca