F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Oficjalny komunikat Michelin w sprawie wycofania z F1

Pełna treść wczorajszego komunikatu prasowego opublikowanego przez francuskiego producenta.
Marek Roczniak, 15 grudnia 2005, wyświetlenia: 1935<< | lista | T- | T+ | >>
Michelin wielokrotnie podkreślał, że warunkiem jego zaangażowania w Formule 1 jest swoboda wyboru opon przez zespoły. Konkurencja pomiędzy przynajmniej dwoma dostawcami opon jest niezbędna, gdyż stanowi podstawę dla prawdziwej rywalizacji, co z kolei stymuluje postęp i rozwój technologii. Obecnie wszystko wskazuje jednak na to, że zasady w Formule 1 zostaną zmodyfikowane w kierunku wprowadzenia jednego dostawcy opon.

Po konsultacjach ze swoimi dotychczasowymi partnerami (McLaren Mercedes, BMW Sauber F1, Renault F1, Honda Racing F1) oraz z Frankiem Williamsem, Michelin jest przekonany, iż ewolucja w stronę pojedynczego dostawcy opon jest nieunikniona. Grupa Michelin pragnie wyrazić swój żal, widząc jak Formuła 1 traci element swej zaawansowanej technologii. Dodatkowo w Formule 1 dochodzi nieustannie do niezapowiedzianych zmian regulaminu wyścigów. Takie działania również sprawiają, iż tworzenie planów na przyszłość jest zupełnie niemożliwe.

W związku z powyższym, kontynuowanie długoterminowych inwestycji w Formule 1 nie przedstawia już tej samej wartości. Michelin podjął więc decyzję o wycofaniu się z rywalizacji w Formule 1 po sezonie 2006.

„Decyzja ta jest wynikiem zasadniczych różnic pomiędzy długofalową filozofią sportu Michelin, a sposobem zarządzania Formułą 1 przez aktualne władze, które nie zapewniają już jasnego i stabilnego środowiska dla inwestycji długoterminowych”, skomentował Edouard Michelin.

„Dla Michelin wycofanie się z Formuły 1 nie oznacza w żadnym wypadku zaprzestania rywalizacji w dziedzinie sportów motorowych, którym Michelin było oddane przez 117 lat. Jeżeli zasady funkcjonowania Formuły 1 zostaną istotnie zmienione, Michelin nie będzie się wahało z ponownym zaoferowaniem swoich usług różnym ekipom”.

Wycofanie się Michelin pod koniec 2006 roku wiąże się z prawie pewnym wprowadzeniem jednego dostawcy opon w 2007 roku. Nowe zasady zarządzania Formułą 1 pozwolą szybko zweryfikować, czy wychwalane przez FIA zalety monopolizacji dostaw opon są udowodnione, a w szczególności, czy faktycznie wszystkie ekipy będą miały jednakowe szanse.

Swoją decyzję Michelin podaje do wiadomości publicznej w grudniu 2005 roku, aby uszanować obowiązujący w FIA okres powiadomienia, oraz aby zapewnić maksymalny czas na przygotowania partnerom Michelin, wobec których nie było żadnych konkretnych zobowiązań po roku 2006.

Konkludując Edouard Michelin powiedział:
„Niezależnie od swojej decyzji, Michelin zrobi wszystko co w jego mocy – jak to miało miejsce dotychczas – aby zapewnić swoim partnerom usługi najwyższej klasy i najlepsze opony, które pomogą im zwyciężać w sezonie 2006. Michelin chciałby mieć możliwość przedłużenia swojego zaangażowania w Formule 1, ponieważ wymagania Formuły 1, jak również współpraca z partnerskimi zespołami była wspaniałym źródłem postępu i owocnej wymiany doświadczeń. Bardzo dziękuję za to wszystkim naszym partnerom”.

Źródło: Michelin.pl
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2023  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
31.08.2018  Michelin nie przystąpi do przetargu na dostawy opon dla F1
27.07.2018  Michelin ma zastrzeżenia do dwóch warunków przetargu na dostawy opon
24.07.2018  Michelin wyraża zainteresowanie powrotem do F1
04.12.2017  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Michelin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Szakall, 18.12.2005 19:50[!]
jak nie patrzeć to przykre bo zdrowa konkurencja zawsze jest dobra...
im wiecej konkurencji tym lepsza technologia...
nie przepadam za Michelinem ale szkoda.. bo teraz Brigstone nie bedzie czulo oddechu(michelina) na plecach i nie bedzie az tak bardzo sie staralo aby udoskonalać swe produkty...
Rossignol, 21.12.2005 07:53[!]
...bo teraz Brigstone nie bedzie czulo oddechu(michelina) na plecach...

Chyba nie mowisz o zakonczonym wlasnie sezonie. Bridgestone ledwie widzial plecy Michelina.
Ale bez obaw przepis pozwalalajacy na zmiane gum w czasie wyscigu (nie wymagajacy trwalosci) pozwala wrocic Bridgestonowi do walki o tytul w nadchodzacym sezonie. Mozecie mi wierzyc ze wkrotce znowu czerwone bolidy zdominuja F1 a ewentualna walka bedzie sie toczyla za ich plecami.

Pozdrowionka
Rossi...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca