F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Formuła 2 kończy działalność

Organizatorzy zdecydowali się zamknąć serię po zaledwie 4 sezonach.
Paweł Zając, 6 grudnia 2012, wyświetlenia: 15125<< | lista | T- | T+ | >>
MotorSport Vision, promotor Formuły 2, poinformował dziś, że seria nie będzie kontynuowała swojej działalności w przyszłym roku.

Mistrzostwa, które były reaktywacją dawnej F2 rozgrywanej do 1984 roku, zostały utworzone w 2009 roku jako puchar monomarkowy. Zawodnicy korzystali z bolidów zbudowanych przez Williamsa i silników Audi.

Niewielki sukces serii zmusił jednak organizatorów serii do zamknięcia mistrzostw po zaledwie 4 latach. „Zgodnie z zamysłem FIA, F2 zawsze zapewniała niezwykłą wartość i równość dla wszystkich uczestników” – powiedział Jonathan Palmer, szef MSV. „Stopniowo jednak stawało się jasne, że mistrzostwa obsługiwane przez jeden zespół nie spotkały się z zainteresowaniem kierowców”.

Palmer dodał, że seria monomarkowa obsługiwana przez organizatora po prostu nie zadziałała tak jak się tego spodziewano. „Uzgodniliśmy z FIA, że jakakolwiek przyszła F2 powinna działać na tradycyjnych zasadach – rywalizacji wielu ekip. Inne serie na tym poziomie zanotowały wzrost zainteresowania poprzez niedawne poprawki i wniosek nasunął się sam, że stawka w kolejnym roku byłaby znacznie mniejsza”.

W ciągu tych czterech lat mieliśmy w F2 dwóch zawodników z Polski. Najlepszymi wynikami może poszczycić się Kevin Mirocha, który w sezonie 2012 wygrał pierwszy wyścig na Brands Hatch i zajął szóste miejsce w klasyfikacji generalnej.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 06.12.2012 23:12[!]
Pierwszy sezon był naprawdę niezły... ale potem był już mega tragiczny zjazd tej serii... szkoda tylko Henry'ego Surtess'a
Krauza, 06.12.2012 23:15[!]
No było to do przewidzenia, ale nie sądziłem że w tak krótkim czasie. Szkoda Kevina który w razie niepowodzenia przy angażu do innej serii mógł może coś zdziałać w przyszłym sezonie F2.
THC-303, 06.12.2012 23:30[!]
Jaka szkoda. Taka parada osobliwości jaką ta seria była to rzadkość.
Yurek, 07.12.2012 00:19[!]
Prestiż tej serii był mocno wątpliwy, podobnie jak uczestnicy. Szóste miejsce Mirochy - byłego kierowcy GP2 (właściwego kontynuatora Formuły 2, a później Formuły 3000) - jest porażką, nie sukcesem. Upadek Formuły 2, która ma mniej wspólnego ze starą Formułą 2 niż obecny Lotus ze starym - musiał nastąpić prędzej czy później. Ja tam nie będę płakać po tej serii. Ciekaw jestem tylko postępów Tuschera.
Mariusz, 07.12.2012 07:52[!]
Synek wypromowany do GP2, F4 reaktywowana, puchar F3 mamy to po co dalej użerać się z F2.
cobra, 07.12.2012 09:35[!]
I dobrze. Ta seria praktycznie od samego początku swojego istnienia prezentowała żałosny poziom.
adnowseb, 07.12.2012 09:57[!]
Szkoda. Będzie brakować mi tej serii.
Nie prawdą jest,że od początku swego istnienia prezentowała załosny poziom.
Nie jest to F1,ale wyścigi były ciekawe i zaskakujące.
Matheo, Mihai, Luciano pokazali się z dobrej strony.
@ dan193t
Pechowy 2009r. Naprawdę szkoda.
Sar trek, 07.12.2012 10:10[!]
Seria ta miała być przedsionkiem F1, ale losy potoczyły się tak, że trafiali tu zawodnicy, którzy z powodu kiepskich wyników nie dostali się do GP2 czy WSbR. Nie łatwo jest zagrozić dwóm powyższym serią, mają ugruntowaną przez wiele lat pozycję i to jest najpewniejsza droga do F1. A skoro seria nie spełniała wymagań, no cóż, nie wyszło. Z jednej strony to może i dobrze, jeżeli odbije się to na frekwencji w innych seria (np. Auto GP), ale z drugiej strony była to seria, gdzie ludzie, którzy chcą się ścigać, a nie mieli jednak wybitnego talentu, mogli mimo to robić to na ciekawych torach w całej Europie i to przy stosunkowo niedużych kosztach.

PS: To w tej serii Wickens był drugi w generalnej, a potem pojawił się w GP3 całkiem nieźle się prezentując.
maiesky, 07.12.2012 10:31[!]
A pamiętacie Wickensa w A1GP? Już tam nieźle szalał!
matinson, 07.12.2012 11:41[!]
Myślałem, że Auto GP będzie pierwsze. A cóż, można było się spodziewać tego, seria w której startuje mniej niż 18 samochodów nie ma przyszłości.
Kojag, 07.12.2012 12:54[!]
Według mnie, głównym problemem tej serii była nazwa. Gdyby ta seria nie nazywała się F2, to nie byłoby tak dużych wymagań względem niej. Pomyślmy - gdyby to była F4, a poziom prezentowany przez kierowców, cała organizacja, tory, czy nawet transmisje - zbierałoby pozytywne oceny. Z drugiej strony, to chyba właśnie ta historyczna nazwa, prócz niskiej ceny i ciekawej nagrody przyciągała tu niektórych kierowców...
Co prawda poziom z roku na rok był niższy, ale ostatni sezon pozwolił wypromować się bardzo ciekawemu kierowcy, Mathéo Tuscherowi, choć z jego talentem nietrudno byoby mu wypromować się poprzez inną serię.
Simi, 07.12.2012 14:40[!]
Prestiż serii - żaden. Frekwencja - minimalna. Poziom - niski.
Myślę, że podjęto jak najbardziej słuszną decyzję - nie było sensu dalej ciągnąć tego do przodu. Jest wiele innych serii, dzięki którymi można się wypromować. F2 nie było dobrą opcją dla kierowcy aspirującego na F1. Pamiętacie Andy'ego Soucek? Hmm, no właśnie... mistrz F2 - później nie zdziałał nic.
Adakar, 08.12.2012 11:28[!]
@Simi
bo ... dołączył do Marussiiiii vel. Virgin. Z drugiej strony nie było na co czekać, żeby pojawić się na padocku F1.

chyba jedyny warty odnotowania kierowca, który się na chwilę zatrzymał w tej serii to Wickens
Kamikadze2000, 14.12.2012 13:11[!]
To była kwestia czasu. Palmer ma nowe plany m.in. brytyjska F4. Sądziłem jednak, iż jeszcze ten jeden sezon pojeżdżą. Cóż, powoli się na to zanosiło, ale i tak szkoda... ;] Tylko czekać na kres AutoGP. ;]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca