F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zrezygnowała z nowych regulacji technicznych w obawie o prędkość bolidów?

Na sezon 2014 miały wejść nowe przepisy dot. aerodynamiki samochodów.
Mateusz Szymkiewicz, 19 grudnia 2012, wyświetlenia: 4334<< | lista | T- | T+ | >>
Według różnych doniesień, FIA zrezygnowała z wprowadzenia nowych regulacji technicznych na sezon 2014 w obawie, iż samochody Formuły 1 będą zbyt wolne.

Kilka tygodni temu doszło do spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych, podczas której ustalono, iż bolidy Formuły 1 w sezonie 2014 pozostaną w tej samej specyfikacji aerodynamicznej co w 2012 roku. Auto Motor und Sport donosi, iż z o wiele cięższym silnikiem oraz gorszą aerodynamiką, nowe bolidy mogłyby być wolniejsze od obecnych o ponad pięć sekund.

„Pojawiły się obawy, że bolidy Formuły 1 okażą się zbyt wolne” – możemy przeczytać w raporcie niemieckiej gazety.

AMuS dodał również, iż gdyby zdecydowano się na zmiany w aerodynamice, to istniałoby spore ryzyko, że maszyny ścigające się w Formule 1 byłyby wolniejsze od samochodów klasy LMP1 wykorzystywanych w WEC oraz bolidów z serii IndyCar.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
21.03.2024  Susie Wolff wytoczyła pozew przeciw FIA
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Przemysław, 19.12.2012 22:19[!]
Cytat :
„Pojawiły się obawy, że bolidy Formuły 1 okażą się być zbyt wolne”

Ale przecież od paru lat własnie do tego dążą.
Anderis, 19.12.2012 22:29[!]
Coś mi nie gra w tym newsie. Z tego co wiem, to nie jest tak, że FIA porzuciła wszystkie zmiany i bolidy mają pozostać w obecnej specyfikacji aerodynamicznej. Porzucono jedynie część zmian. Ale kilka innych, jak zwężenie przednich skrzydeł, czy obniżenie nosa, nadal są w planach.
Karol24, 19.12.2012 23:27[!]
@Anderis Nie. Cała aerodynamika pozostanie bez zmian. Wszystkie zmiany są porzucone.
Anderis, 19.12.2012 23:48[!]
@Karol24:
Powołując się na Andrew Bensona http://www.bbc.co.../0/formula1/20640255

FIA oświadczyła swego czasu, że pierwotnie planowane zmiany w celu zmniejszenia docisku i oporu aerodynamicznego zostały porzucone i przywrócona została specyfikacja z 2012 roku. Wg. Bensona oświadczenie jest mylące, gdyż takie zmiany, jak zwężenie przedniego skrzydła, obniżenie nosa, uproszczenie bocznych części przedniego skrzydła i bardziej restrykcyjne umiejscowienie końcówek wydechu zostały zachowane. Zrezygnowano z innych zmian.

Chyba, że od tamtej pory coś się zmieniło. Ale źródło tego newsa nie zawiera nowych rewelacji. Nie ma też żadnych świeżych newsów na Autosporcie na ten temat. Podejrzewam, że to odgrzewany kotlet z czasów właśnie wspomnianego przeze mnie wcześniej oświadczenia. No chyba, że jakieś źródła potwierdzają inaczej? Proszę o ich przytoczenie.
Darth ZajceV, 20.12.2012 00:02[!]
Problem jest taki, że nikt prócz niego nie poruszył tej kwestii, a FIA w podsumowaniu rezultatów obrad WMSC napisała tylko o tym, że zostaje obecna specyfikacja. Wyślę maila do Federacji i poproszę o doprecyzowanie.
Mastah, 20.12.2012 08:29[!]
FIA wrzuciła zaktualizowane regulaminy techniczne na 2013 i 2014 rok, więc można sobie je porównać:

http://www.fia.co...GULATIONS-111212.pdf
http://www.fia.co...GULATIONS-111212.pdf

Szukałem zmian w wysokości i szerokości przedniego skrzydła i je znalazłem (maksymalny rozmiar przedniego skrzydła to 1,65 metra, obecnie nie ma ograniczeń więc skrzydła mają 1,8 metra; obecnie maksymalna wysokość nosa to 50 cm, w 2014 jego czubek musi być na wysokości 18,5 cm), więc to co napisał Benson jest prawdą, a FIA zasiała tylko niepotrzebny zamęt.
marios76, 20.12.2012 10:43[!]
Czyli puszki nadal na lata górą... Newey zmień zespół, zanim zabijesz F1. Please... :(
Karol24, 20.12.2012 12:14[!]
@marios76 Silnik ich załatwi. Renault nie zrobi równie dobrego co Ferrari i Mercedes.
SirKamil, 20.12.2012 12:21[!]
Uzasadnij to.
mbwrobel, 20.12.2012 12:48[!]
@SirKamil - Karol24 pracuje w Renault w dziale silników i będzie sabotował projekt :D
No offence, Karol.
SirKamil, 20.12.2012 15:37[!]
No chyba, że tak.
pawlos, 20.12.2012 19:20[!]
Silnik 1.6 turbo będzie cięższy od 2.4 atmosferycznego? Jeszcze się okaże, że będzie więcej spalał. I gdzie ta ekologia?
SirKamil, 20.12.2012 19:57[!]
W twoich wymysłach nigdzie, ale jeśli zechcesz zapoznać się z rzeczywistością pewnie ją znajdziesz.
pawlos, 20.12.2012 20:28[!]
@SirKamil
Przecież opinia w moim poscie jeszcze niczego nie przesądza. Może ostatnie zdanie w niej, jest trochę na wyrost. Ale jak czytam, że przykładowo w takim podwójnie doładowanym 1.4 FSI topią się tłoki, to mam prawo powątpiewać w ekologiczność downsizingu. Teoretycznie obrany kierunek jest dobry - mniejsza pojemność to mniejsze tarcie, mniejszy ubytek ciepła, itd. W efekcie niższe zużycie paliwa. Ale jeśli wziąć wszystkie aspekty, jak np. koszt osprzętu, jego wytrzymałość, to ta ekologiczność nie jest już taka oczywista...
MPOWER, 20.12.2012 23:23[!]
@pawlos
Nie topią a wypalają denka. To samo było z silnikami TDI, kiedy VW je wprowadził do sprzedaży.
Nie chce nic krakać ale Francuzi wbrew opiniom robią jedne z najlepszych silników. Tylko ta propaganda w Polsce przez całą prasę należącą do niemieckich właścicieli powoduje, że każdy uważa niemiecką technologię za najlepszą.
Silniki rodem z Francji zawsze mieli tylko problem z osprzętem silnika a nigdy silnikami. Ostatnio to właśnie Niemcom najczęściej siliniki nie wychodzą (pomijam BMW, bo im rzadko kiedy wychodzi wpadka)
I to może się okazać, że właśnie żabojadom najlepiej wyjdzie silnik. Więc nie ma co wróżyć z fusów. Okaże się w 2014r ;)
SirKamil, 21.12.2012 01:08[!]
To zbyt skomplikowane na taką dyskusje. Ograniczając się jednak do zagadnień nośnych marketingowo- tj. zużycia paliwa, F1 bez wątpienia wykona duży progres. Silniki V6t będą oszczędniejsze a różnica będzie drastyczna.
kabans, 21.12.2012 13:34[!]
fajnie, że znowu będą różnice i silnik będzie decydował o osiągach tak jak do roku 2006, szkoda tylko że mamy trzech producentów silników na całą stawkę (no chyba, że cosworth da rade zbudować silnik). W 2007 roku kiedy to jeszcze osiągi silników miały znaczenie mieliśmy 6 silników (bmw, honda, toyota, renault, mercedes,ferrari)
MPOWER, 21.12.2012 14:57[!]
@pawlos
Mniejsza pojemność to mniejsze zużycie paliwa, bo komora spalania ( a dokładnie droga pracy tłoka) jest mniejsza więc potrzebna jest mniejsza dawka paliwa i powietrza. Tarcie mniejsze uzyskujemy zmniejszając ilość cylindrów, ponieważ wtedy jest mniej elementów mechanicznych.
Downzing to ekologia bo mniejsza ilość paliwa i spalin. Moc odzyskuje się dzięki turbinie, która napędzana jest spalinami.
A mniejsza utrata ciepła to zależy od sprawności silnika. Dlatego diesel mniej pali bo ma większą sprawność. I dlatego silnik o większej mocy z większą pojemnością ma wyższą sprawność, bo nie musi odrabiać pracy obrotami czyli dużym obciążeniem.
I kolejna sprawa, to wszystko niby ekologia ale też w kieszeń klienta. Mniejsza pojemność, większa moc = mniejsze przebiegi czyli czyt. mniejsza niezawodność jednostki.
W przyrodzie nie ma nic za darmo. Skoro zabierają pojemność i moc a chcą ją odzyskać, to muszą to zrobić kosztem niezawodności czyli wyżyłowaniem jednostek napędowych.
Ale @SirKamil ma rację, to nie temat i zbyt skomplikowane na takie gadanie :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca