F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren nie będzie korzystał z podwójnego DRS

Ekipa z Woking uważa, że więcej zyska pracując nad innymi obszarami.
Paweł Zając, 31 stycznia 2013, wyświetlenia: 1644<< | lista | T- | T+ | >>
McLaren stwierdził, że jak na razie nie zamierza używać podwójnego DRS, gdyż jego zdaniem większe zyski można znaleźć w innych obszarach samochodu.

Lotus poinformował niedawno, że ma nadzieję korzystać z tego systemu w tym roku, więc spodziewano się, że większość czołowych zespołów będzie chciało wprowadzić to rozwiązanie.

Jednakże, podczas dzisiejszej prezentacji McLarena MP4-28, Tim Goss, dyrektor inżynierii, stwierdził, że korzyści jakie daje system nie są jak na razie współmierne do wysiłków. „Przyglądamy się temu rozwiązaniu od kilku sezonów i jak widać nie używamy go, więc stwierdzenie, iż będziemy naciskać na jego wprowadzenie nie jest odpowiednie. Nie łatwo jest zmusić go do efektywnej pracy. Podczas korzystania z niego pojawiają się pewne problemy. Jak pewnie zauważyliście, w zeszłym roku trzy ekipy testowały to rozwiązanie i żadna się z nim nie ścigała”.

Sam Michael, dyrektor sportowy stajni z Woking, przyznał, że trudności z optymalizacją tego pomysłu były głównym czynnikiem, który zadecydował o nie korzystaniu z niego. „System jest ekstremalnie czuły i ciężko sprawić, aby działał. Na pewno ten obszar będzie coraz bardziej eksploatowany, jednak jesteśmy na początku tej drogi i pracując nad innymi obszarami można więcej zyskać”.

Brytyjska ekipa, w przeciwieństwie do Lotusa, zdecydowała się korzystać z nakładki na schodkowy nos, gdyż jej zdaniem zyski związane z poprawieniem przepływu powietrza, przewyższają wady związane z dodatkową wagą. „Z własnej woli nie zrobilibyśmy schodka na środku nosa, to kwestia przepisów” – powiedział Goss. „Dlatego też zdecydowaliśmy się go zakryć. To lekka struktura, więc wzrost masy jest bardzo niewielki. Myślę, że James (Allison – przyp. red.) pozostawił kwestie użycia go jako dość otwartą. Z aerodynamicznego punktu widzenia, nie jest to znaczny zysk, jednak można dzięki temu zniwelować kilka drobnych strat jakie wywołuje schodkowy nos”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa
18.04.2024  Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024
07.04.2024  Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari
06.04.2024  Norris: Niewielka strata do Red Bulla to niespodzianka
Tagi:
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca