F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ostatnia runda F1 będzie punktowana podwójnie

Ma to na celu uatrakcyjnienie mistrzostw do samego końca sezonu.
Łukasz Godula, 9 grudnia 2013, wyświetlenia: 5632<< | lista | T- | T+ | >>
Ostatnia runda sezonu Formuły 1 będzie od 2014 roku punktowana podwójnie, by mistrzostwa trzymały w napięciu do samego końca.

Takie rozwiązanie zostało zatwierdzone przez Strategiczną Grupę F1 oraz Komisję Formuły Jeden na dzisiejszym spotkaniu w Paryżu. Powyższa zmiana stanie się od razu częścią regulacji po tym jak Światowa Rada Sportów Motorowych dała w zeszłym tygodniu mandat Grupie Strategicznej oraz Komisji pozwalający na zmianę przepisów właśnie na dzisiejszym spotkaniu.

Oświadczenie FIA podaje, że zmiana została wprowadzona, by „zmaksymalizować skupienie na mistrzostwach do samego końca kampanii” Zasada będzie się odnosiła zarówno do klasyfikacji kierowców jak i konstruktorów oraz oznacza, że zwycięzca ostatniego Grand Prix w przyszłym roku otrzyma 50 punktów, drugi na mecie 36 i tak dalej do końca czołowej dziesiątki.

Gdyby taki system miał zastosowanie w ostatnich latach, zmieniłby wyniki mistrzostw w 2012 oraz 2008 roku. Kampanie te wygrali odpowiednio Sebastian Vettel i Lewis Hamilton dzięki niewielkiej przewadze nad Fernando Alonso i Felipe Massą. Jednak w nowym systemie, drugie miejsce Alonso na Interlagos w zeszłym roku dałoby mu wystarczająco dużo punktów do pokonania Vettela, a zwycięstwo Massy w GP Brazylii również pokrzyżowałoby walkę Hamiltona o tytuł mistrzowski.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
mbwrobel, 12.12.2013 23:52[!]
Ciekaw jestem, ile zespołów będzie tuchlić swój ostatni silnik do ostatniego wyścigu, by na zarżniętym złomie nie startować. A tak swoją drogą - UWOLNIĆ ROZWÓJ SILNIKÓW!!! Z jednej strony mówi się, że F1 stanowi laboratorium dla przemysłu motoryzacyjnego, a z drugiej zabrania się wprowadzenia zmian (z drobnymi wyjątkami). To dopiero mogłoby uatrakcyjnić wyścigi. Zmiana w silniku w ciągu sezonu zawsze byłaby ryzykowna: jedna by się opłacała, a po drugiej silniki by nie dojeżdżały. Widowiskowo i nieprzewidywalnie byłoby na pewno.
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca