F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA wprowadzi limity budżetów zespołów od sezonu 2015

Przepisy dotyczące ograniczenia rocznych wydatków mają zostać sfinalizowane w czerwcu.
Mateusz Szymkiewicz, 9 grudnia 2013, wyświetlenia: 3484<< | lista | T- | T+ | >>
FIA wprowadzi limity budżetowe dla zespołów Formuły 1 od 2015 roku.

Wprowadzenie limitów zostało zaakceptowane podczas spotkania Grupy Strategicznej oraz Komisji Formuły 1 w Paryżu. Według ustaleń, przepisy dotyczące ograniczenia rocznych budżetów, zostaną opracowane przez specjalną grupę, która będzie się składać z przedstawicieli FIA, posiadacza praw handlowych oraz zespołów Formuły 1. Regulacje te mają zostać sfinalizowane w czerwcu 2014 roku.

Nie jest jasne, jak bardzo zostaną ograniczone budżety zespołów, choć według wcześniejszych propozycji, limity nie będą obejmować działań marketingowych oraz pensji kierowców.

Propozycja wprowadzenia limitów była przedmiotem dyskusji od dłuższego czasu i przez problemy finansowe niektórych ekip, redukcja kosztów musiała zostać wprowadzona. Poprzedni prezydent FIA – Max Mosley, proponował przed sezonem 2010 ograniczenie rocznych budżetów do zaledwie 40 milionów euro.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
21.03.2024  Susie Wolff wytoczyła pozew przeciw FIA
Tagi:
FIA
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 09.12.2013 19:32[!]
Ciekawe, ciekawe... może coś z tego wyjdzie.
rno2, 09.12.2013 19:57[!]
Niech dadzą limit np. 150 milionów euro i zupełnie wolną rękę projektantom.
No ale znając FIA, to wprowadzą durne ograniczenia typu brak telemetrii, jeden telewizor na garaż zespołowy, ujednolicone jedzenie w motohome'ach zespołów itd...
Kamikadze2000, 09.12.2013 20:18[!]
100 mln i można się bawić - 150 też nie będzie zły, aczkolwiek więcej już nie można pozwalać wydawać... ;)
Dante, 09.12.2013 20:33[!]
@rno2 - F1 to nie są mistrzostwa samych bolidów ale również kierowców. Dlatego istnieją takie ograniczenia.
oxiplegatz, 09.12.2013 20:38[!]
Ograniczenia są potrzebne, ale prawdopodobnie zespoły będą ukrywać wydatki. No i kto to będzie w ogóle kontrolował?
Yurek, 09.12.2013 20:59[!]
Ekstra. Może to wyrówna stawkę i przyciągnie kogoś nowego. Pewno zaraz Ferrari będzie grozić odejściem hiehiehie.
Aeromis, 09.12.2013 21:02[!]
@oxiplegatz
Jak to kto, FIA. Przecież po to tworzą ciepłe posadki z których niekoniecznie coś wyniknie.
Kamikadze2000, 09.12.2013 21:46[!]
@Yurek - i niech biegną, gdzie pieprz rośnie, hehe.. ;)
MatiXF1, 09.12.2013 21:49[!]
Dla mnie ten pomysł jest brzydko mówiąc do dupy. F1 od dawna opierała się na wyścigu technologicznym zespołów, które pompowały kupę kasy w rozwój bolidów. To tylko jeden z wielu gwoździ do trumny ,,Królowej sportów motorowych", o ile tak F1 jeszcze można nazwać...
Challenger, 09.12.2013 22:23[!]
@MatiXF1 nie zgodzę się. Zgodnie z zasadą lepiej mieć 10% w dobrym interesie niż 100% w złym wiele firm woli dorzucić 1-2% do najlepszego zespołu niż wkładać 20% w słabszy. Tym sposobem takie zacne firmy jak Williams ledwo przędą. A tak jeśli pula budżetowa takiego RBRa zostanie ograniczona do 100mln z prawie 200 to ci którzy sponsorują RBR chcąc nie chcąc zasilą inne zespoły albo odejdą - stawka się wyrówna.

No ale jeszcze czekamy na kolejny sensowny krok czyli odmrożenie rozwoju bolidów. Pozwoli to na walkę tych którzy są pomysłowi ale nie mają środków z tymi którzy mają lub mieli środki na wszystko. Dzięki tym dwu krokom (o ile pensja kierowcy wliczona była by do budżetu) zespoły zastanawiałyby się czy lepiej zatrudnić super kierowce któremu trzeba płacić mln czy lepiej te mln włożyć w bolid i zatrudnić np młodego kierowcę. Dziś wiemy że będzie inaczej, kto wie może też dobrze.

Jeśli chodzi o sam wyścig to natychmiast odszedłbym od unifikacji - opony, kto jakie chce byle spełniały normy i miały certyfikaty, tak samo inni dostawcy części wszelakich jak w Moto GP. Większa konkurencja to niższe ceny i wyższa jakość.

Powrót tankowań - i masa bolidu znana tylko sędziom, a nie innym zespołom. Mogłaby zostać ujawniana w połowie wyścigu. DRS aktywowany tylko wtedy kiedy poprzedzający kierowca jest przed nami w stawce, a nie za każdym razem kiedy jadę sobie nawet za dublowanym.

Podział na 4 części wydaję się być ciekawy zwłaszcza jeśli doliczymy o np 5 punktów więcej w ostatniej części do każdego miejsca. Skończy się porzucanie rozwoju bolidu w połowie sezonu.
Dante, 09.12.2013 22:43[!]
@MatiXF1 - Wyścig technologiczny raz skończył się w 1993 roku, drugi raz w 2004, po tych wszystkich banach ze strony FIA.

Obecna F1 to jest coś na pograniczu wyścigu zbrojeń z "restartami" (jak ten między sezonem 08 a 09 i 13-14) w ramach jednego, zunifikowanego przepisu, (z niezłymi dziurami - patrz dmuchane dyfuzory, wyginające się skrzydła etc.) a wyścigu między kierowcami.
ManiakF1, 10.12.2013 01:09[!]
Małe i słabe zespoły, które w żaden sposób nie uatrakcyjniają F1 zaczęły się burzyć, stąd ten przepis. Kolejne zmiana na złe.

Kamikadze
Można nie lubić Ferrari, ale jednak Formuła bez nich, to jak wesele bez wódki. :)
Kamikadze2000, 10.12.2013 09:56[!]
@ManiakF1 - jestem abstynentem-kierowcą... :D
Angulo, 10.12.2013 14:55[!]
@Kamikadze2000 Ja też, po prostu nie znoszę alkoholu.
Dante, 10.12.2013 16:01[!]
@ManiakF1 - W żaden sposób nie uatrakcyjniają? Czyli rozumiem, że wolisz jak na pudle stoją 2-3 zespoły przez cały sezon, niż gdyby w różnych wyścigach na podium stawali kierowcy z tych mniejszych ekip? Już pomijając kwestie podium - punktowanie mniejszych ekip to nie lada atrakcja i "nowość", która pewnie ucieszy każdego.
Kamikadze2000, 10.12.2013 20:09[!]
@Angulo - w towarzystwie można posiedzieć i bez alkoholu. :)) A uwielbiam jeździć samochodem. Poza tym po prostu zdrowie nie pozwala. ;) Pzdr :))

@Dante - pewnie rajcował się sezonami 2007-2008 - ten pierwszy zwłaszcza był pod względem rywalizacji na torze najgorszy... ;)
SirKamil, 10.12.2013 22:43[!]
Fantastyczna wiadomość, nareszcie. Jeśli pójdzie za tym dobry poziom owego limitu (proponuje ok 70-80 mln funtów) i skuteczne metody kontroli oparte o systemy podatkowe państw w których zarejestrowane są firmy-zespoły oraz nowe mechanizmy audytu dedykowanego firmom-zespołom wyścigowym (to jednak specyficzne formy przedsiębiorstw działające według cokolwiek oryginalnej filozofii), to szansa na złoty okres dla F1.
jpslotus72, 11.12.2013 01:09[!]
@MatiXF1
Cytat MatiXF1 :
Dla mnie ten pomysł jest brzydko mówiąc do dupy. F1 od dawna opierała się na wyścigu technologicznym zespołów, które pompowały kupę kasy w rozwój bolidów.
F1 jednak nie istnieje w próżni - trzeba wziąć pod uwagę zmiany w rzeczywistości, w jakiej Formuła 1 funkcjonuje i od której jest w różnym stopniu (raczej bardziej niż mniej) uzależniona - ekonomia nie jest już taka jak 20 czy nawet 10 lat temu (nie mówiąc o czasach dawniejszych). Dodajmy do tego, że nie mamy już do czynienia z wyodrębnionym "światem medialnym", tylko po prostu z medialnością świata jako takiego (stąd i ekonomia jest spleciona z tą sferą bardziej niż kiedykolwiek). Inne są dzisiaj możliwości pozyskiwania, a więc i wydawania środków. Kiedyś cała Formuła 1 "tytoniem stała" - obecnie warunki są zupełnie inne, inne są też struktury samych koncernów (mamy do czynienia bardziej ze skomplikowanymi sieciami koncernów i spółek inwestycyjnych, niż samodzielnymi, jasno wyodrębnionymi firmami). Co to ma wspólnego z F1? Ano bardzo, bardzo wiele - właściwie wszystko... Przy różnych okazjach i w różnym kontekście przypominałem wypowiedź Boulliera, w której stwierdził, iż obecnie "na Formułę 1 stać tylko trzy zespoły" (Red Bull, Ferrari, Mercedes) - to znaczy, one nie muszą liczyć się tak z kosztami i zabiegać o każdy "grosz", jak cała reszta stawki. A taka sytuacja nie jest zdrowa nie tylko dla owych zespołów, ale przez to samo dla F1 jako takiej.
Zatem pośród różnych, często dziwnych pomysłów FIA, ten zasługuje na poparcie - oby tylko jego konkretyzacja i realizacja była równie sensowna jak sama idea.
mbwrobel, 12.12.2013 23:59[!]
Cytat :
[...] limity nie będą obejmować działań marketingowych oraz pensji kierowców [...]

Wystarczy, że kierowca zarejestruje działalność i zatrudni sobie np. speca od aero. Albo sam sobie zasponsoruje silniki na cały sezon. Zespół zapłaci mu ekstra kasę, która pokryje mu wydatki, ale pieniądze te nie będą wliczać się do limitu - bo przecież będzie to pensja kierowcy.
Swoją drogą to ciekaw jestem, czy nie zostawią takiej dziury w tych coraz bardziej skomplikowanych przepisach.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca