F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audi prezentuje nowy model R18 na sezon 2014

Niemiecki producent zastosował technologie odzyskiwania energii wykorzystywane w F1.
Łukasz Godula, 12 grudnia 2013, wyświetlenia: 4289<< | lista | T- | T+ | >>
Audi ujawniło swój przyszłoroczny prototyp stworzony z myślą o Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC). Samochód ma opierać się na technologii odzyskiwania energii zapożyczonej z Formuły 1.

Odzyskana energia termiczna z gazów wydechowych nowego Audi R18 e-tron quattro, wyposażonego w silnik V6 turbodiesel, będzie magazynowana w kole zamachowym, które również jest zasilane z przedniej osi podczas hamowania.

Mówi się, że ta technologia jest zbliżona do systemu MGU-H (Motor Generator Unit-Heat), który będzie używany w Formule 1 od przyszłego sezonu i pozwoli Audi na oddanie mocy do turbosprężarki, by zwalczyć opory aerodynamiczne.

Oświadczenie prasowe Audi podkreśla techniczne detale nowego R18 i tłumaczy działanie systemu. „Turbosprężarka silnika spalinowego jest podłączona z elektrycznym urządzeniem, które jest w stanie przekształcić energię cieplną z gazów wydechowych w energię elektryczną, na przykład gdy ciśnienie doładowania osiągnęło limit” – czytamy w oświadczeniu.

„Gdy samochód przyśpiesza, zgromadzona energia może być przekazana z powrotem do MGU na przedniej osi albo do innowacyjnej elektrycznej turbosprężarki, w zależności od ustawień”. Audi nazywa te dwie technologie Systemem Odzyskiwania Energii Kinetycznej oraz Cieplnej (ERS-K, ERS-H).

Porsche również ogłosiło, że ich drugi system hybrydowy będzie w stanie odzyskiwać energię z gazów wydechowych. Toyota będzie używała systemu, który odzyskuje energię kinetyczną z przedniej i tylnej osi. Audi ujawniło również, że nie da się zastosować dmuchanego dyfuzora w R18 z nowymi regulacjami.

Pomimo pozostawienia takiej samej nazwy modelu oraz niemal identycznego wyglądu samochodu, Audi twierdzi, że rozwinęło każdy element prototypu. Nadchodzące zmiany zmniejszają również długość samochodów LMP1 o 5% lub 10mm, wymagają węższych przednich opon oraz większej przestrzeni kokpitu.

Testy nowego modelu R18 rozpoczęły się w tajemnicy na początku jesieni w Europie, a za kierownicą zasiadł Marco Bonanomi. Podczas pierwszego testu w tym tygodniu na torze Sebring pojadą Andre Lotterer, Benoit Treluyer i Marcel Fassler.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
15.09.2023  Media: Schumacher prowadzi rozmowy z Alpine ws. startów w WEC
03.02.2023  Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC
Tagi:
WEC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MatiXF1, 12.12.2013 16:45[!]
Piękny, mogliby go zostawić w tym malowaniu. Oby był też szybki :)
SirKamil, 13.12.2013 00:16[!]
Samochód o tyle ważny, że oto Honeywell testuje w nim rozwiązania MGU-H dla F1 na torze, co w samej F1 stanie się możliwie dopiero w lutym.
zefu, 13.12.2013 18:20[!]
PRawie jak Batmobile :O
botorf1, 14.12.2013 23:53[!]
Podobny do tegorocznej Loli Rebellion.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca