F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.04.2024

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Montezemolo: Symulatory w F1 to jakiś żart

Włoch uważa, że powinno się powrócić do testów na torze.
Paweł Zając, 27 grudnia 2013, wyświetlenia: 3798<< | lista | T- | T+ | >>
Prezes Ferrari, Luca di Montezemolo, stwierdził, że obecny udział symulatorów w pracach rozwojowych w F1 jest żartem.

Wraz z ograniczeniem testów w trakcie sezonu zespoły zostały zmuszone znaleźć inny sposób sprawdzania nowych części. Wybór padł na rozbudowę symulatorów, jednak zdaniem Włocha pomysł powinien zostać przemyślany ponownie.

Montezemolo uważa, że tak poważny rozwój tej technologii sprawił, iż powinno się poważnie rozważyć powrót do testów na torze, które mają być lepsze, oraz tańsze dla zespołów.

„To jakiś żart” – powiedział Włoch podczas spotkania z dziennikarzami. „Zostaliśmy zmuszeni do inwestowania ogromnych pieniędzy w te straszne i sztuczne maszyny, które zastąpiły testy na Fiorano czy Mugello. Jeśli ktoś nie ma pieniędzy na testy to powinien jeździć w GP2, gokartach albo grać w kosza. Chcę testować przede wszystkim po to, aby nowi kierowcy mieli okazję jazdy bolidem i zdobywania doświadczenia. To także dałoby fanom więcej okazji do zobaczenia bolidów F1, gdyż pomiędzy wyścigami jest cisza. Nie dzieje się nic. Poza tym są one mniej kosztowne niż budowa i rozwijanie symulatorów. Musimy nad tym podyskutować w przyszłości”.

Montezemolo przyznał również, że co prawda koszty w F1 są zbyt wysokie, jednak zdaniem brak testów upośledza sport i trzeba się temu przeciwstawiać. „W piłce nożnej, jeśli chcesz grać w Lidze Mistrzów to musisz kupić dobrych zawodników i trenować czasem pięć razy dziennie. To jest rywalizacja. To śmieszne, że w F1 nie wolno nam testować, a z drugiej strony musimy inwestować w tunele i rozwój aerodynamiki, której nie da się przenieść na samochody drogowe. Nie chcę wyjść na konserwatywnego, ale przy większej ilości testów nie byłoby tegorocznego skandalu oponiarskiego”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
07.04.2024  Sainz: Myślałem, że walka o podium nie będzie możliwa
06.04.2024  Leclerc: Nie umiem wytłumaczyć słabego występu w kwalifikacjach
06.04.2024  Vasseur: Mieliśmy problem z szykaną
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
Tagi:
di Montezemolo L.
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
dejacek, 29.12.2013 22:53[!]
ja to samo powtarzam od wielu lat. Zwiększyć ilość testów i wprowadzić możliwość rozwoju silników, skrzyń oprogramowania itd. To jest królowa sportów motorowych a jak kogoś nie stać to do gokartów.
ROOK, 30.12.2013 07:49[!]
Cytat jpslotus72 :
ale Ty widzisz w Hornerze tego właściwego człowieka do tej roli?
.    Byłoby autokompromitacją próbować udzielać porad konsultingowych bez audytu i znajomości sytuacji od środka. :)

.    To co wiemy, to fakt, że obecny model przywództwa sprawdził się w praktyce w tej konkretnej sytuacji i tym konkretnie momencie (choć historia uczy, iż dominujący przywódcy na ogół „wychowują sobie” nieadekwatnych następców), natomiast proponowany model przywództwa kolegialnego zazwyczaj nie sprawdza się w praktyce i bądź to niepostrzeżenie, pod wpływem podskórnych ambicji samych dominujących samców alfa, bądź to pod przymusem negatywnych skutków takiego modelu szybko przekształca się/jest przekształcany w coś innego.

.    Wystarczy w bibliotece pod tym kątem przekartkować podręczniki do zarządzania, by natknąć się na modelowe sytuacje z przeszłości, gdy taki model przywództwa w firmie prowadził do różnych zabawnych wpadek.



Cytat jpslotus72 :
Pomysł nie jest idealny, ale czy nowy "dyktator" byłby lepszy? Gdzie znaleźć takiego, który miałby wszystkie talenty Ecclestone'a i jego skuteczność? Gdyby Bernie miał młodszego brata...
.    Briatore? ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca