F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Abiteboul: Łatwiejsze bolidy utrudniają zdobycie punktów

Francuz uważa, że problemem jest możliwość pojechania ponad limit.
Łukasz Godula, 28 grudnia 2013, wyświetlenia: 2804<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Caterhama, Cyril Abiteboul uważa, że zdobycie punktów w Formule 1 stało się trudniejsze niż wcześniej z powodu bolidów, które łatwiej się prowadzi. Ekipa Abiteboula oraz Marussia nie zdobyli punktów od czasu wejścia do F1 w 2010 roku.

Pomimo zmiany systemu punktowego, premiującego pierwsze dziesięć bolidów na mecie, równolegle zmienił się również współczynnik zawodników, którzy dojechali do mety. „Szczerze mówiąc niezawodność jest teraz szalona” – powiedział Abiteboul. „Kilka lat temu wiedziało się, że przez problemy z niezawodnością kilka bolidów nie dojedzie do mety”.

Francuz uważa również, że również tory odpowiadają za to, że mniej prawdopodobne jest popełnienie błędu. „Jest jeszcze coś o czym nie mówi się dużo a są to nowe tory” – dodał Abiteboul. „Kierowcy mogą wyjechać poza tor i powrócić na niego, nawet jeśli jest incydent w pierwszym zakręcie, kierowcy wyjeżdżają i wracają na tor bez konsekwencji. Nie jestem kierowcą, ale myślę, że bolidy są również łatwiejsze w prowadzeniu”.

„Kierowcy mogą jechać na limicie, ponieważ mimo że jadą bardzo blisko kogoś, mogą bez problemu prowadzić bolid lub wyjechać poza tor i powrócić do walki. Nie ma kary za pojechanie powyżej limitu. Nie wydaje mi się, że kierowcy stali się znacznie lepsi niż 10 lat temu, to po prostu połączenie układu toru, bolidów i wszystkich systemów”.

Abiteboul powiedział dodatkowo, że Giedo van der Garde był w stanie znacząco zmniejszyć ilość błędów, gdy Caterham wprowadził bardziej przyjazne kierowcy zawieszenie.

„Widzieliśmy o ile lepszy i łatwiejszy w prowadzeniu był bolid i to pomogło Giedo” – wyjaśnia. „Na początku można było zobaczyć jak bardzo na tym cierpiał, a my również dostrzegliśmy, że poprawił się jako kierowca”.

„Ogólnie się poprawił, jednak wprowadzenie nowego systemu może zupełnie zmienić osiągi kierowcy. Dzięki temu wszyscy ogólnie są bardziej niezawodni. Ogólnie wyścig zaczyna się z 22 bolidami, a potem finiszuje niemal tyle samo”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.04.2015  Kovalainen: Byłem zbyt lojalny wobec Caterhama
27.02.2015  Potwierdzono datę pierwszej licytacji aktywów Caterhama
05.02.2015  Aktywa Caterhama trafią na licytację
23.01.2015  O'Connell nie zamierza porzucić planów sprzedaży Caterhama
05.01.2015  Caterham może nie przystąpić do startów w sezonie 2015
Tagi:
Caterham

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mbwrobel, 28.12.2013 12:12[!]
Przemawia przez niego rozgoryczenie i bezsilność, choć w kwestii wybaczania błędów na torze ma trochę racji - wyścigi na lotnisku przestały premiować kierowców jadących precyzyjnie, a nadmiar ryzyka nie jest karany. Dobrze, że pozostała chociaż Ściana Mistrzów i wyścig w Monaco.
Kamikadze2000, 28.12.2013 12:43[!]
Utrata docisku powinna im pomóc. Ale ograniczenie budżetów powinno najbardziej pozytywnie wpłynąć na konkurencyjność. Mam nadzieje, że tak będzie. Sezon 2009 był najlepszym pod względem poziomu stawki. W jednym GP np. taka Toyota była na końcu stawki, a raz z dubletem... ;)
jpslotus72, 28.12.2013 17:14[!]
"Szalona niezawodność" może się wkrótce zmienić - i to znacząco. Na przykład zdaniem Hamiltona, w przyszłym sezonie decydujące będzie to, jak zespoły będą sobie radziły z awariami silników (bo Lewis spodziewa się ich "epidemii").
Niedawno tak sobie myślałem, co zmieniło się w F1 w ostatnim czasie i pierwsze, co przyszło mi do głowy, to wcale nie było Pirelli czy DRS, ale właśnie bezawaryjność i wyraźnie mniejsza liczba "samorozbijających" się kierowców. Oczywiście, jedno i drugie nadal się zdarza, ale z mniejszą częstotliwością. Z jednej strony mieliśmy większą niezawodność silników, a z drugiej rzeczywiście - tu pełna zgoda - "lotniskowe pobocza" na torach, które wybaczały o wiele większą liczbę błędów.
Patrząc jednak od strony tych słabszych zespołów, ten "kij ma dwa końce". Trudniej im punktować (mimo rozszerzonej punktacji), ale z drugiej strony, to one właśnie byłyby narażone na większą awaryjność i rozbijanie się ich kierowców (w dole stawki jest więcej niedoświadczonych i w wielu przypadkach po prostu słabszych kierowców). Gdyby więc bolidy tych stajni częściej nie kończyły wyścigów, zespoły te miałyby też większe problemy (choćby ze sponsorami).

Nowe silniki przy jednoczesnej zmianie regulacji w sprawie ich użycia (restrykcyjne zasady wymiany całych jednostek i ich poszczególnych części) prawdopodobnie przyniosą zmiany, o jakich wspomina Hamilton. I jestem ciekaw, czy słabsze zespoły oby na pewno będą z tego zadowolone...
kabans, 28.12.2013 19:38[!]
Na poboczach powinny być takie paski, które przebijałyby opony (nie mylić w wycbuchem, tak żeby kierowca mógł jeszcze zjechać do boksu)
benethor, 29.12.2013 12:31[!]
Cytat :
Kierowcy mogą jechać na limicie


No właśnie nie mogą, bo zarżną opony w 5 okrążeń. A jak nie jadą na limicie, to dużo trudniej o błąd.
macieiii, 29.12.2013 14:02[!]
Dzis mamy lotniska i w kwalifikacjach sa miejsca gdzie mozna wyjechac na zewnetrzna. Kiedys byly potwory przemykajace na limicie miedzy zwirowymi pulapkami. Spadek ogladalnosci i widowiskowosci. Przypadek? Nie sadze. Newey moglby w koncu przestac roznosic cala stawke bo przykladowo ja bardziej zaczynam sie przygladac wwzystkiemu wokol scigania a nie wygranym rbr. Jednostronnym. I nudnym.
iceneon, 29.12.2013 19:16[!]
Cytat Kamikadze2000 :
Sezon 2009 był najlepszym pod względem poziomu stawki. W jednym GP np. taka Toyota była na końcu stawki, a raz z dubletem... ;)

Chyba Ci się pomyliło z pozycjami startowymi, bo dubletu nie mieli w żadnym wyścigu.
pozycje startowe:
http://www.f1wm.p...=7&id_konstr=toy
pozycje końcowe:
http://www.f1wm.p...=8&id_konstr=toy

Mało tego, nigdy nie wygrali wyścigu:
http://www.f1wm.p...ly/konstr.php?id=toy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca