F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Montoya: Pomysł Haasa o wejściu do F1 jest szalony

Kolumbijczyk ostrzega również włodarzy mistrzostw przed opuszczaniem Europy.
Mateusz Szymkiewicz, 16 kwietnia 2014, wyświetlenia: 2954<< | lista | T- | T+ | >>
Zdaniem Juana Pablo Montoyi, pomysł Gene Haasa o dołączeniu do stawki Formuły 1 z własnym zespołem jest „szalony”.

Kolumbijczyk, który startował w F1 w latach 2001-2006 i wygrał siedem wyścigów Grand Prix, uważa, że pomysł Gene Haasa o dołączeniu do stawki Królowej Sportów Motorowych wraz z własną ekipą, jest „szalony”. Zdaniem 38-latka, ekipa ze Stanów Zjednoczonych nie jest w stanie funkcjonować w Formule 1.

„Jeśli on [Gene Haas] chce utworzyć zespół tutaj w Stanach, to uważam, że jest to całkowicie szalone” – stwierdził Juan Pablo Montoya. „Nie można tego nazwać nawet szalonym, ponieważ to nie ma sensu. Nie będziesz zatrudniał ludzi z Anglii, by potem funkcjonować w Charlotte”.

Były kierowca Williamsa oraz McLarena, który w tym roku powrócił do startów za kierownicą jednomiejscowego bolidu w IndyCar, uważa również, iż włodarze Formuły 1 muszą być ostrożni przy podejmowaniu decyzji o stopniowym opuszczaniu Europy. „Uważam, że Formuła 1 musi być ostrożna, by za bardzo nie odsunęła się od Europy. To właśnie stąd są prawdziwi fani. Nie chcesz wtedy z niej wyjeżdżać. Wiem, że w innych miejscach można zrobić więcej pieniędzy, ale wyobraź sobie, że znika Grand Prix Wielkiej Brytanii czy Hiszpanii. Jest mnóstwo wielkich wyścigów i nie chcesz tego popsuć”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.08.2023  Montoya: Ośmiu kierowców mogłoby zdobyć tytuł w bolidzie Maksa
21.05.2019  Montoya: Bottas jest bardziej kompletnym kierowcą niż Rosberg
16.05.2019  AMuS: Montoya dołączył do Racing Point jako mentor Lance'a Strolla
08.02.2018  Sebastian Montoya dołączył do Akademii Kierowców Ferrari
13.08.2014  Montoya: F1 powinna skopiować amerykańskie podejście do kibiców
Tagi:
Montoya J.P.
Haas
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Linus, 16.04.2014 14:47[!]
Nie zawsze się z nim zgadzam, ale w tym wypadku podpisuję się pod jego wypowiedzią w 100%.
Kajt, 16.04.2014 16:52[!]
Wyważona wypowiedź JPM, co się dzieje na tym świecie.
jarof1, 16.04.2014 16:54[!]
No facet najwyraźniej spoważniał i mądrze gada :)
jpslotus72, 16.04.2014 17:50[!]
Może Haas będzie przykładem "pozytywnego szaleństwa"?... Oczywiście, w twardych realiach finansowo-biznesowych trudno utrzymać się z samego "szaleństwa", ale Haas potrafi raczej chodzić po ziemi i chyba wie, co robi.

Wiele będzie zależało od ogólnego rozwoju F1 w USA. Początek w Austin jest dobry. Ale Bernie nie zamierza na tym poprzestać - wciąż nie rezygnuje z New Jersey, a ostatnio zaczęły się rozmowy o powrocie Long Beach... Kiedyś Long Beach i Watkins Glen pozwalały całkiem przyzwoicie funkcjonować takim zespołom jak Penske czy Shadow. Co prawda, jeśli można użyć czeskiego powiedzonka, te zespoły "dziury w niebie nie zrobiły", ale przez kilka sezonów dały się zauważyć w stawce (szczególnie Shadow). Byłoby świetnie, gdyby Haas osiągnął na początek przynajmniej taki poziom. Amerykanie mają swoje, specyficzne tradycje wyścigowe, ale F1 naprawdę nie trafia tam na zupełnie obcy grunt. Choćby obecność tak rozpoznawalnej osoby jak Andretti oraz tradycje dawnych GP USA powodują, że jest jakiś "punkt zaczepienia". Austin jest na razie solidnie uchwyconym przyczółkiem - pora na dalszy podbój, raz już podbitego przez Europejczyków kontynentu (w Kanadzie mamy już silną bazę). Oby Formuła 1 podbiła Amerykę z pożytkiem dla wszystkich stron (bo przy pierwszym, historycznym podboju tego kontynentu, jego rdzenni mieszkańcy mieli średnie powody do zadowolenia...)
Il Capitano, 16.04.2014 17:54[!]
Może Haas będzie na tyle szalony zeby zaproponować Montoi fotel kierowcy, o ile juz tego nie zrobił i stąd ten wywiad akurat z Juanem :D
Dasqez, 16.04.2014 18:57[!]
Akurat ja za GP Hiszpanii bym nie płakał.
hejter, 16.04.2014 19:39[!]
Jego pieniądze (Haasa) i jego szaleństwo. Jak chce niech wchodzi do F1, a nóż widelec coś z tego będzie ;)
Indy, 16.04.2014 19:57[!]
Utworzenie teamu w USA jest "całkowicie szalone" jeśli ma się mały budżet, "szalone" jeśli ma się przyzwoity budżet i "normalne" jeśli ma się duży budżet. Zatrudnianie ludzi z Anglii by pracowali w Charlotte nie różni się zbyt wiele od zatrudniania ich by pracowali we Włoszech, jest chyba nawet lepiej bo język ten sam, pól golfowych pełno a pogoda także lepsza niż na Wyspach :) Logistycznie jest to większy kłopot niż przy bazie w Europie ale nie przesadzajmy, europejskie teamy także się muszą swoje nalatać.
Wolek, 16.04.2014 22:35[!]
Może się jednak utrzyma przez kilka sezonów jak Penske czy Shadow.
Challenger, 17.04.2014 12:26[!]
Przy odpowiednim budżecie nie jest to problem. Jeśli się ma dobrych konstruktorów, ekipę i kierowców to co to za problem spakować to co potrzeba do Herculesa, czy innego samolotu transportowego i wylądować w dowolnym miejscu na ziemi. Wyścigi są dobrze rozłożone i jeśli raz już wylądują w Europie to przemieszczają się tirami tak długo jak to jest opłacalne. to tylko kwestia kasy i organizacji. Nawet teamy które mają siedzibę w Europie rzadko są w domu.

Dla mnie najlepszym rozwiązaniem też jest inwestowanie w sport tam gdzie są jego kibice a nie tam gdzie są potencjalne pieniądze. Przykład kataru jako organizatora MŚ w piłce nożnej dobitnie świadczy że lepiej jest słuchać kibiców. Co z tego ze zorganizuje się uliczny wyścig na jakimś sportowym zadupiu z danej dziedziny jak będzie nim tak niskie zainteresowanie że organizator podda się po pierwszym sezonie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca