F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audi wygrywa Spa 24h, Broniszewski z problemami

Dobowe zmagania na belgijskim torze rozstrzygnęły się różnicą 7 sekund.
Paweł Zając, 28 lipca 2014, wyświetlenia: 2362<< | lista | T- | T+ | >>
Audi ekipy WRT prowadzone przez Rene Rasta, Markusa Winkelhocka oraz Laurensa Vanthoora wygrał 24-godzinny wyścig na torze Spa.

Trio belgijskiego zespołu do samego końca rywalizowało z BMW ekipy Marc VDS, za kierownicą którego zasiadali Dirk Werner, AMrkus Palttala oraz Lucas Luhr. O kwestii zwycięstwa ostatecznie zadecydowało zaledwie siedem sekund.

Oba samochody zmieniały się na prowadzeniu, jednak dzięki mniejszemu zużyciu paliwa oraz hamulców to BMW wydawało się kandydatem bezpieczeństwa. Problemy z ABSem i kontrolą trakcji sprawiły jednak, że to Audi powróciło na czoło, choć Marc VDS na 40 minut przed końcem postanowiło zaryzykować nie zmieniając opon. Werner znalazł się dzięki temu na czele z przewagą 20 sekund, ale Rast zdołał odrobić stratę i sięgnąć po zwycięstwo.

Najniższy stopień podium również przypadł Audi w składzie Christopher Mies, Frank Stippler i James Nash, którzy mieli okrążenie straty do liderów. Kolejne kółko z tyłu było trzecie Audi, tym razem ekipy Stainteloc, w którym zmieniali się Ortelli, Sandstrom oraz Guilvert. Piąte miejsce przypadło Mercedesowi zespołu HTP Motorspor prowadzonemu przez zeszłorocznych zwycieżców – Maximiliana Buhka oraz Maximiliana Gotza, a także debiutującego w GT Jazemana Jaafara.

Najlepszym autem w klasie Pro-Am okazało się Ferrari zespołu AF Corse, któremu przypadło szóste miejsce w generalce. Cioci, Bertolini, Hommerson i Machiels walczyli o wygraną z BMW prowadzonym przez Simsa, Bryanta, Smitha i McCaiga, którzy ostatecznie stracili 23 sekundy do Ferrari po problemach z hamulcami.

Michał Broniszewski wraz z Alessandro Bonacinim, Giacomo Piccinim i Marco Frezzą uplasowali się na 15 miejscu w klasie Pro-Am i 27 w generalce. Ekipa Kessel Racing miał problemy z zupełnie nowym autem, a dodatkowo spędziła w boksach ponad pół godziny po niezawinionej kolizji z BMW.

„Jesteśmy na mecie tego morderczego maratonu i to jest najważniejsze” – powiedział Michał. „Oczekiwania były większe, ale gdyby nie bliskie spotkanie z BMW, kompletnie przez nas niezawinione, była realna szansa na miejsce w dziesiątce i podium w klasie, co było naszym ambitnym celem. Prowadziłem samochód w sumie przez ponad 6,5 godziny. Podczas jednej długiej zmiany przez ponad półtorej godziny nie miałem napoju w samochodzie, bo zespół nie zdążył wymienić zbiornika podczas postoju. Bardzo doskwierał nam upał. W nocy widoczność była fatalna”.

„Tempo było chwilami zwariowane, niemal jak w wyścigu sprinterskim. Jestem wykończony i nie czuję nadgarstków, a właściwie czuję je bardzo mocno! To efekt podsterowności i walki o to, aby samochód wszedł w dosłownie każdy zakręt. Najważniejsze jednak, że ukończyliśmy wyścig, co nie wszystkim się udało. Jestem na mecie drugiego w swojej karierze dobowego maratonu – po Dubaju w 2011 roku. Jestem przekonany, że wkrótce ponownie podejmę podobne wyzwanie”.

Niestety wyścig oprócz zaciętej rywalizacji obfitował w wiele poważnych wypadków, z czego najgroźniejszy zdarzył się po niespełna sześciu godzinach gdy Władimir Kogaj zderzył się z Marcusem Mahy wywołując czerwoną flagę. 53-letni Brytyjczyk został przetransportowany helikopterem do szpitala, jednak wygląda na to, że udało mu się uniknąć poważnych obrażeń.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.07.2015  BMW wygrywa Spa 24h
22.06.2015  Broniszewski wygrywa klasę Pro-Am na Paul Ricard
06.06.2015  Frijns i Vanthoor wygrywają wyścig kwalifikacyjny w Zolder
28.05.2015  Rozmawiamy z Robinem Frijnsem - o Audi, Red Bullu i trudach F1
27.05.2015  Galeria: Blancpain Endurance Series - Silverstone
Tagi:
Polacy
Broniszewski M.
BGTS

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca