F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Opublikowano przyszłoroczny kalendarz WEC

Z terminarza wypadła Brazylia, jednak pojawił się Nurburgring.
Paweł Zając, 12 pa?dziernika 2014, wyświetlenia: 2559<< | lista | T- | T+ | >>
Organizatorzy Długodystansowych Mistrzostw Świata zaprezentowali podczas tego weekendu przyszłoroczny kalendarz.

Najważniejszą zmianą względem obecnego sezonu jest pojawienie się Nurburgringu zamiast Interlagos. Szef serii, Gerard Neveu, stwierdził, że podstawowym motorem zmiany było skrócenie czasu pomiędzy Le Mans, a drugą połową sezonu.

W tym roku to właśnie Brazylia miała zostać rozegrana w sierpniu, jednak rundę w Ameryce Południowej trzeba było przełożyć z powodu zmiany nawierzchni toru. W kolejnym sezonie na Interlagos ma być budowany nowy budynek boksów, więc to również wyklucza termin w połowie lata. Brak miejsca w kalendarzu na przyszły rok ma jednak nie wykluczać możliwości powrotu w sezonie 2016. Ponadto istnieje również szansa, że w kolejnym sezonie zostanie zwiększona liczba wyścigów, a pod uwagę brane są tory w Montrealu oraz Rosji.

Kalendarz musi jeszcze ostatecznie zostać ratyfikowany przez Światową Radę Sportu Motorowego.

Warto również dodać, że plany zimowego kalendarza zostały zawieszone na co najmniej dwa sezony. Neveu stwierdził, że podczas pracy nad tym pomysłem pojawiło się kilka problemów natury technicznej. „Jeśli zmienimy kalendarz to musimy być pewni, że nikt nie będzie przez to w gorszej pozycji, w sezonie 2016 będą nowe regulaminy dla GT, a w 2017 dla LMP. Gdyby wtedy pojawił się problem z autem to trzeba by było zrobić w pół roku nowe, co jest bardzo kosztowne, albo przeczekać półtorej z kiepskim samochodem”.

Kwestia zimowego kalendarza ma być najważniejszą kwestią przed sezonem 2017, który mógłby być rokiem przejściowym, w trakcie którego rozegrano by kilka imprez jako wprowadzenie do Le Mans, a pod koniec roku rozpoczęto by zmagania w zimowym trybie.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
15.09.2023  Media: Schumacher prowadzi rozmowy z Alpine ws. startów w WEC
03.02.2023  Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC
20.03.2022  Alpine wygrywa 1000 Mil Sebring
Tagi:
WEC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MMMotorsport, 12.10.2014 23:57[!]
Szkoda, że nie Nurburgring Nordschleife... Poza tym mogliby wydłużyć choć jeden wyścig do 12 godzin (ale najlepiej trzy) i jeden do 8 lub 10 godzin. Takie jest moje zdanie.
Gzehoo92, 13.10.2014 09:05[!]
6 godzin wystarczy dla krótszych wyścigów, ale szkoda że jet Austin 6h zamiast Sebring 12h. Byłoby wtedy 6 wyścigów 6h i po jednym 12h i 24h.
rolnik sam w dolinie, 13.10.2014 10:33[!]
Ja tam jestem zwolennikiem tego, żeby powoli rozszerzyć ten kalendarz do 10ciu rund niż ich sztuczne wydłużanie. W 2017 mogłoby się to udać gdyby wróciło Interlagos i doszedł Montreal (do którego nie jestem zbyt przekonany), chodzą też głosy o zainteresowaniu Meksyku na organizacje rundy - kto wie, zresztą podobnie jak w F1, więcej chętnych na wyścigi niż miejsc.
Wyścigi 6h są dużo łatwiejsze w śledzeniu/oglądaniu niż 12h. Raz w roku bez problemu człowiek może się wyłączać na dobę i zobaczyć tego typu widowisko jak LM24h. Jeśli miałbym do wyboru 10 wyścigów vs 8 i w tym jeden 12 godzinny to bym wolał opcję pierwszą. W tym momencie bardziej mnie irytuje ogromna przerwa po wyścigu we Francji niż 6h wyścigi, które mi w niczym nie przeszkadzają. I najbardziej mnie cieszy, że została ona zmniejszona o 3 tygodnie w przyszłorocznym kalendarzu. LM24h jako ostatnia runda sezonu to opcja idealna, oby udało im się kiedyś do tego doprowadzić.
Masio, 13.10.2014 15:25[!]
Najlepiej byłoby, gdyby połączyli pętlę do F1 z północną pętlą, jeżeli chodzi o Nurburgring. ;)
Gszegosz, 13.10.2014 16:36[!]
Cytat Masio :
gdyby połączyli pętlę do F1 z północną pętlą
LMP1 Cars unlike this. Nordscheleife raczej nie spełnia wymagań co do prototypów.

Wyścigi zdecydowanie za krótkie. Dla ekip które walczą o zwycięstwa na trzynasto kilomtrowym torze w 24h le mans wyścigi sześcigodzinne to jedynie rozgrzewka.
Z kalendarza wyrzuciłbym Austin i Shanghai a zamiast nich dodał Sebring 12H i Monza 6H
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca