Cytat : „Bez wiedzy po zaistniałym fakcie, nie było wyraźnego powodu, dlaczego samochód bezpieczeństwa powinien pojawić się na torze po wypadku Sutila”.
Nie do końca się z tym zgodzę:
- wypadek miał miejsce na zewnętrznej szybkiego zakrętu
- było mokro
- przyczyną wypadnięcia Sutila, jaka pierwsza przychodziła wtedy na myśl, był aquaplanning. Skoro dochodziło do aquaplanningu w tamtym zakręcie, a na zewnętrzną wyjechał dźwig, to na torze powinien pojawić się SC.
A co do analizy poprzednich incydentów. Wystarczyło uwzględnić trzy - GP Japonii 1994 ( https://www.youtu...atch?v=xd-nSWjdpHI), GP Europy 2007 oraz wyścig WEC na Austin z tego roku żeby zrozumieć, że na deszczu dziać się mogę dziwne rzeczy.
PS: Trudno było się spodziewać, że komisja uzna, że Whiting jest w jakikolwiek sposób odpowiedzalny temu wypadkowi.
„Marussia Bianchi'ego posiadała unikalny projekt systemu brake-by-wire, który okazał się niekompatybilny z ustawieniami systemu FailSafe. Fakt, że system Fail Safe nie zignorował wskazania pedału gazu naciśniętego przez kierowcę mógł mieć wpływ na prędkość uderzenia.”
Ja się pytam - co to ma wspólnego z wyścigami?
Ja widziałem informację według, których FIA zwaliła winę na Julesa. Twierdzą, że za mało zwolnił, a prędkość przy uderzeniu wynosiła 126 km/h...
Ten werdykt przypomina mi tutaj werdykt FIFA w sprawie korupcji przy wyborze gospodarza MŚ w 2020r w Katarze. Jak organizacja jest sędzią w swojej sprawie to jakiego werdyktu można się spodziewać. Czasem SC jest przy byle ***e, a czasem nie ma gdy jest potrzebny.
@Sar Trek - w filmie z GP Japonii jeżeli się przyjrzysz w 3:55 to zobaczysz jak bolid Brundle uderza w porządkowego a ten przelatuje przez parę metrów. Coś potwornego, że też nie zakończyło się to tragicznie. Na całe szczęście.
@Sar trek i o to chodzi..filmik mówi wszystko
Faktycznie widac lecącego stewarda..wiec wiekowy Charlie powinien pamietac temat i bezzwłocznie wpuścić SC
Cytat : Kask Bianchi'ego prześlizgnął się po powierzchni dźwigu. Siła uderzenia spowodowała ogromne przeciążenia głowy, które doprowadziły do bardzo dużych kontuzji”.
Moje spostrzeżenia odnośnie przebiegu wypadku opublikowane tuż po, były prawie identyczne (inne słowa treść ta sama) co łatwo sprawdzić. Od początku twierdziłem, ze żadnego uderzenia w głowę czy tez głową być nie mogło, a sądząc po diagnozie lekarskiej uraz był wynikiem wstrząsu przeciążeniowego.
@MegaZmiya zauważyłem to, wspomniano o tym wypadku w F1 Racing w numerze po wypadku Bianchiego. Porządkowy chyba złamał wtedy jakąś kończynę, już nie pamiętam dokładnie.
Nie czytałem tego numeru F1R, o które GP Japonii (sezon) chodziło?
FIA jak zwykle widzi winnych wszędzie tylko nie u siebie.
rno2, 04.12.2014 07:38 | | |
@Adam2iak Ale jakby w tamtym momencie wyjechał SC to by były płacze kibiców, że kierowcy to panienki i nie umieją jeździć w deszczu...
Moim zdaniem zawinił bolid, albo sam Jules, który po prostu mógł niewystarczająco zredukować prędkość...
@rno2 Nikt tu nie mówi o wprowadzeniu SC w z powodu deszczu, a z powodu stojącego w niebezpiecznym miejscu bolidu.
rno2, 04.12.2014 09:49 | | |
@Sar trek Bolid stojący na poboczu kilkanaście metrów od toru to nie jest niebezpieczne miejsce, a na pewno nie na tyle, żeby wyjeżdżał SC.
Wiadomo, nastąpił ciąg bardzo pechowych wydarzeń, teraz każdy jest mądrzejszy, ale wtedy na prawdę nie było podstaw żeby podjąć decyzję o wyjeździe SC na tor.
Ja uważam, że podstawy były - zamieściłem je w pierwszym komentarzu.
I już w trakcie wyścigu, gdy zobaczyłem ten dźwig ściągający bolid Sutila, wydawało mi się, że dyrekcja wyścigu postąpiła w tym przypadku lekkomyślnie.
Oczywiście można powiedzieć, że Bianchi jechał wtedy za szybko. Ale każdy kierowca przy żółtych flagach tak jeździł, FIA nie wyciągała z tego konsekwencji, więc jest to czynnik, który również należało uwzględnić przy decyzji o SC.
Niezależnie od wszystkiego: Czy naprawdę te traktory ściągające bolidy muszą mieć te dupy z przodu i tyłu? To chyba nie jest jakiś kosmos aby posiadały odpowiednie kurtyny aby nie można było pod nie wjechać. Tylko czy takie rozwiązanie byłoby politycznie poprawne? Przecież przepisowo żaden bolid nie ma prawa w to żelastwo wjechać bo przecież SC, brake-by-wire, 384 incydenty , bla bla bla.
|