F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Trulli: Marussia i Caterham nie przysłużyły się F1

Włoch przypomina, że dawniej małe zespoły były kuźniami talentów.
Nataniel Piórkowski, 8 grudnia 2014, wyświetlenia: 2398<< | lista | T- | T+ | >>
Zdaniem byłego kierowcy Formuły 1 – Jarno Trullego, definitywny upadek Marussii i Caterhama nie odbije się negatywnie na ogólnym wizerunku sportu.

Trulli, który w sezonach 2010 oraz 2011 bronił barw Lotusa – dziś znanego jako Caterham – obecnie rywalizuje w Formule E. Chociaż Włoch sam rozpoczynał swą karierę w królowej sportów motorowych od startów dla słabszych ekip, dziś nie chce porównywać ich sytuacji do tej, jaka panowała w latach '90.

„To prawda, że w Formule 1 zawsze ścigały się małe zespoły. Trzeba jednak pamiętać o tym, że były to dobre zespoły. Weźmy dla przykładu Minardi – mieli młodych kierowców, ale nie dlatego że ci płacili za starty, tylko dlatego że byli talentami. Większość z tych zawodników utrzymała się w sporcie. Jeśli myślę o Caterhamie i Marussii to wątpię, że ich kierowcy pójdą tą samą drogą” – analizował.

Trulli żałuje, że pod koniec ostatniej dekady władze F1 bezrefleksyjnie pozwoliły na odejście kilku ważnych producentów. „To był duży błąd. Pozwolono im pójść gdzie indziej. To zakończyło złotą erę, w której miałem zaszczyt żyć. Dziś sytuacja jest zupełnie inna. Mamy kilka prawdziwych zespołów i wiele małych stajni, które walczą o przetrwanie” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2021  Trulli: Formuła 1 z obecnymi silnikami nie jest dla mnie
25.09.2018  Trulli rozczarowany zmianami dokonanymi w F1 przez ostatnie lata
19.09.2017  Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu
19.03.2014  Trulli i Heidfeld dołączają do klubu kierowców Formuły E
28.03.2012  AS: Tylko Alguersuari i Trulli liczą się w walce o posadę testera Pirelli
Tagi:
Trulli J.
F1 ogólnie
Marussia
Caterham

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Peli, 08.12.2014 18:57[!]
Nie zgodze się Bianchi jest talentem który wpromowała Marussia... ale niestety jego kariera się skończyła
Maly-boy, 08.12.2014 19:11[!]
To ciekawe bo Bianchi jest w Ferrari Driver Academy od 2009.
kabans, 08.12.2014 19:15[!]
Ale ferrari wolało i tak zatrudnić vetela, przecież Bianchi już był lepszy a ciągle się rozwija
Yurek, 08.12.2014 19:17[!]
Cytat Jarno Trulli :
Weźmy dla przykładu Minardi – mieli młodych kierowców, ale nie dlatego że ci płacili za starty, tylko dlatego że byli talentami

Oczywiście, że nikt w Minardi nie płacił.
SirKamil, 08.12.2014 19:42[!]
Cytat :
„To był duży błąd. Pozwolono im pójść gdzie indziej. To zakończyło złotą erę, w której miałem zaszczyt żyć. Dziś sytuacja jest zupełnie inna. Mamy kilka prawdziwych zespołów i wiele małych stajni, które walczą o przetrwanie” – podsumował.


Ani razu w przeciągu tamtej dekady o mistrzostwa nie walczyły więcej, niż dwa zespoły a nierzadko była to dominacja jednostki. Szczytem tych wspaniałych lat producenckich był 2007 rok, gdy McLaren i Ferrari wzięli wszystko, a koncernówka w postaci Renault, BMW, Toyoty, Hondy+Super Aguri z asystą Williamsa, Red Bulla, STR robiła za słupy.
kabans, 08.12.2014 20:30[!]
Cytat SirKamil :
...
03/mclaren i ferrari 04/ferrari 05 renault i mclaren 06/ferrari i renault 07/ferrari i mclaren 08/bmw, ferrari i mclaren 09/red bull (vetel w pierwszej połowie sezonu albo podium albo nie ukończony wyścig), brawn, toyota (też miała bardzo dobry samochód ale też kierowców którzy wykorzystali 30% jego potencjału), 10/ferrari i red bull, 11/red bull, 12/red bull 13/red bull 14/mercedes 15/pewnie też mercedes....................może i były dwa ale jest coraz gorzej
SirKamil, 08.12.2014 20:50[!]
Trochę zmanipulowałeś tą swoją listę. W 2008 BMW od połowy sezoniu i ostatecznie na jego końcu nie liczyło się w ani jednej ani drugiej klasyfikacji a dodawanie Toyoty go grona pretendentów w 2009 to już śmiech na sali. W 2012 wypada dodać Ferrari z racji struktury walki o mistrzostwo i kilka innych ekip w ujęciu szybkości samochodów.
Sar trek, 08.12.2014 21:10[!]
Formuła 1 potrzebuje bogatej stawki i lepiej, jeśli na starcie są 24 bolidy, niż jak są 20. Nie zgodzę się, że F1 powinna składać głównie z producentów, gdyż ci przychodzą i odchodzą, zależnie od tego, co im się bardziej opłaca. Natomiast takie ekipy jak McLaren (który jest przede wszystkim jednak zespołem wyścigowym, produkcję samochodów wznowił niedawno), Williams, Sauber będą w F1 tak długo, jak długo uda im się w nim utrzymać. One gwarantują stabilność i trzeba dbać o to, by tych ekip nie pogrążyć.
corey_taylor, 08.12.2014 21:52[!]
SirKamil nie wiem od kiedy liczysz ostatnią dekadę, ale przecież w 03 przynajmniej 3 zespoły walczyły o majstra. Ktoś wymienił Mclarena i Ferrari, szkoda że Williams był przed Mclarenem w generalce, do tego Renówki tez trzymały poziom. 04 - fakt że Ferrari zmiotło resztę, ale o 2 miejsce w generalce walczyły chyba ze 4 zespoły.
Yurek - płacono za nich bo byli talentami i inwestowały w nich większe zespoły, a nie 'bogaty wujek' sypnął parę milionów, żeby młody sobie pojeździł.
Yurek, 08.12.2014 23:43[!]
Cytat corey_taylor :
Yurek - płacono za nich bo byli talentami i inwestowały w nich większe zespoły, a nie 'bogaty wujek' sypnął parę milionów, żeby młody sobie pojeździł.

Poczytaj sobie historię Minardi. Możliwe jednak, że w Minardi nigdy nie jeździli geniusze typu Marques, Yoong, Friesacher, Lavaggi, Mazzacane, Baumgartner etc., a mnie się przyśniło. No chyba że ci kierowcy "byli talentami i inwestowały w nich większe zespoły". Jak by nie patrzeć, Mazzacane wybił się do Prosta.
Maciek znafca, 08.12.2014 23:46[!]
Cytat :
Ani razu w przeciągu tamtej dekady o mistrzostwa nie walczyły więcej, niż dwa zespoły a nierzadko była to dominacja jednostki. Szczytem tych wspaniałych lat producenckich był 2007 rok, gdy McLaren i Ferrari wzięli wszystko, a koncernówka w postaci Renault, BMW, Toyoty, Hondy+Super Aguri z asystą Williamsa, Red Bulla, STR robiła za słupy.

A czy Trulli mówi tu o walce o mistrzostwo? Pijany jesteś czy tak ograniczony umysłowo? O czym ty w ogóle piszesz człowieku, nie o tym jest mowa...Kompletnie nie zrozumiałeś słów Jarno. Nie udzielaj się jak nie masz nic mądrego do powiedzenia, idź lepiej tam zajmij się podsumowaniem budżetów zespolów, bo tylko na tym się znasz. Niestety czytać ze zrozumieniem i wyłapywać kontekst nie potrafisz.
kabans, 09.12.2014 13:01[!]
Cytat SirKamil :
.
Ta.........(2012)3 wygrane wyścigi Alonso przez cały sezon z czego dwa przez zamieszanie (perez był nawet szybszy) i przez deszczowe kwalifikacje, 2008 nikt bmw nie kazał w połowie sezonu zaprzestać rozwoju samochodu i tracić we frajerski sposób pp w bahrainie, 2009 to jak marnotrawiony był bolid toyoty pokazał średniak kobayashi kiedy zastąpił glocka i był szybszy od truliego, fajny sezon w którym kierowca miał do powiedzenia więcej ze względu na małe różnice
Mr President, 09.12.2014 15:38[!]
Upadek Caterhama i Marussi to przecież ostateczny widoczny dowód, że F1 znajduje się w kryzysie, gdyż nie jest w stanie wygenerować przychodu satysfakcjonującego dla 11 zespołów. We wcześniejszych sezonach obie ekipy miały jeszcze gorsze tempo, a były w stanie związać koniec z końcem. Tak samo inne małe ekipy z historii. Teraz grupa radzących sobie finansowo jest coraz mniejsza i to wskazuje, jak niewłaściwe były zmiany silnikowe czy ustalenie podziału zysków w porozumieniu obowiązującym od 2013. Nie wiem, w jaki sposób Trulli chciał utrzymać producentów. Mercedes swoje wygra i też pozbiera zabawki.
SirKamil, 09.12.2014 18:53[!]
kabans, z postami o charakterze humorystycznym odsyłam do odpowiedniego działu na forum.
Bo poważnie nie da się traktować tego, co napisałeś- poziom naciągania przekroczył tolerancje bezpieczników.
Piszemy o faktach.

Pisz też nazwiska poprawnie i z dużej...
kabans, 09.12.2014 23:35[!]
Cytat SirKamil :
...
to może napisz jakieś konkrety, podważ moje teorie przykładami a nie piszesz jak jakiś nieuk
SirKamil, 10.12.2014 20:46[!]
Na miejscu faceta, który pisze nazwiska z małej i w dodatku błędnie, zaczyna zdania z małej, bełkocze i nie używa jakichkolwiek znaków interpunkcyjnych, nie czyniłbym uwag o nieukach wobec kogokolwiek innego, poza- akurat bardzo trafnie- sobą.

Jeśli fakty, rzeczywista dokonana historia nie przemawia jako "konkret", to przykro mi, ale nie znajdę innych, które znajdą Twoje uznanie :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca