F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pat Fry oraz Nikolas Tombazis zwolnieni z Ferrari

Obowiązki Tombazisa ze skutkiem natychmiastowym przejmie Simone Resta.
Mateusz Szymkiewicz, 16 grudnia 2014, wyświetlenia: 3885<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Ferrari w związku z restrukturyzacją przeprowadzaną w swoim pionie technicznym, podjął decyzję o zwolnieniu Pata Fry'a oraz Nikolasa Tombazisa.

Restrukturyzacja przeprowadzana w stajni z Maranello jest wynikiem słabego sezonu 2014. Bolid F14 T przygotowany przez inżynierów pozwolił zaledwie na dwa podia, natomiast jednostka napędowa składająca się od tego roku z silnika spalinowego, turbo oraz ERS, wyraźnie odstawała swoimi osiągami od pakietu przygotowanego przez Mercedesa.

W wyniku zmian przeprowadzanych w Ferrari, od kwietnia tego roku ze swoimi posadami pożegnali się m.in. Stefano Domenicali, Luca di Montezemolo, Luca Marmorini czy niedawno Marco Mattiacci. Teraz do tego grona dołączyli Pat Fry oraz Nikolas Tombazis.

Fry pracował we włoskiej ekipie od lipca 2010 roku, wcześniej będąc częścią McLarena. Brytyjczyk od tamtej pory pełnił m.in. stanowisko dyrektora technicznego, natomiast od momentu przyjścia Jamesa Allisona we wrześniu ubiegłego roku, odpowiedzialny był za projektowanie podwozi. Tombazis z kolei piastował funkcję głównego projektanta i o jego zwolnieniu mówiło się już od dłuższego czasu. Grek był związany z zespołem od 1994 roku z dwuletnią przerwą, kiedy to w sezonach 2004-2005 pracował dla McLarena.

Jak możemy przeczytać w oświadczeniu, na stanowisku dyrektora technicznego pozostanie James Allison, za dział silników będzie odpowiedzialny wcześniej mianowany na tę pozycję Mattia Binotto, natomiast obowiązki Tombazisa przejmie Simone Resta. Z kolei nowym rzecznikiem prasowym Ferrari został cieszący się dużą renomą dziennikarz Autosprintu – Alberto Antonini. Jego poprzednik, Renato Bisignani, od teraz będzie odpowiedzialny za dział marketingu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
07.04.2024  Sainz: Myślałem, że walka o podium nie będzie możliwa
06.04.2024  Leclerc: Nie umiem wytłumaczyć słabego występu w kwalifikacjach
06.04.2024  Vasseur: Mieliśmy problem z szykaną
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
Tagi:
Ferrari
Resta S.
Fry P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kusza, 16.12.2014 21:10[!]
Buhahaha! Wylecieli wszyscy, zostal tylko kon na zoltym tle!
Maciek znafca, 16.12.2014 21:18[!]
W takim razie Ferrari w przyszłym sezonie będzie kupą złomu. Będą walczyli o 7 miejsce z Toro Rosso.
Aeromis, 16.12.2014 21:26[!]
Po tych wszystkich zwolnieniach... zaraz usłyszymy, że Ferrari chce limitów budżetów (bekające bua-ha-ha).
dan193t, 16.12.2014 23:19[!]
Drastyczne, ale co innego mieli zrobić? Co rok ta sama lipa. W 2008 roku błysnęli autem z dziurą w kadłubie. O ile dobrze pamiętam to była chyba ostatnia nowinka wymyślona przez Ferrari. Od tamtej pory wszystko kopiowali. Podwójny dyfuzor Brawna, dmuchany dyfuzor RBR, kanał F McLarena, uginające się skrzydło RBR. I co rok ta sama śpiewka o wprowadzaniu bolidu "B" w okolicach GP Hiszpanii, bądź porzucaniu prac i skoncentrowania się na przyszłym sezonie.

Szkoda, że ciągle za dużo tam Włochów.
macieiii, 17.12.2014 00:51[!]
skoro Pat Fry, Montezemolo i Domenicali którzy są na pewno na wysokim poziomie na swoich stanowiskach nie dawali rady mówiąc kolokwialnie, to nie dziwne że w końcu polecieli. Ferrari lepiej niech robi rewelucję jak McLaren Honda niż obiecuje jak Lotus, który chociaż silnikiem nie przegra przyszłego sezonu.
derwisz, 17.12.2014 01:17[!]
Szkoda, że tak późno.
MairJ23, 17.12.2014 02:20[!]
Ciekaw jestem kto decyduje o tych zwolnieniach - ten kto decyduje powinien byc jakims ultra bogiem.... bo ciezko (moim zdaniem) byc czlowiekiem ktory dostrzeze co trzeba zmienic i jak (zwlaszcza personalnie - stanowiskowo) aby ulepszyc rezultaty osiagane przez cala firme. Jak do tego doszla (osoba), badz doszli ci ludzie do tego ze James Allison zostaje a inni wyleca i Allison przejmuje ich obowiazki. Jaka zachwycajaca formula matematyczna byla uzyta do obliczenia tego kogo zostawic a kogo zwolnic ?
Tak tylko pytam bo interesuja mnie takie decyzje a ktos musial je podjac.
jarof1, 17.12.2014 06:24[!]
@MairJ23, takie rzeczy wychwytuje dobry manager. Zaangażowanie, organizacja pracy, stosunki z podwładnymi i pracownikami, kreatywność itp itd.
Dobry manager takie rzeczy widzi i potrafi ocenić. Jeśli jest naprawdę dobry - wprowadzane zmiany wychodzą na lepsze. Jeśli nie - "szef wszystkich szefów" wreszcie zwolni managera.
Tak to działa.
I dla wyjaśnienia - pisząc manager nie mam na myśli funkcji czy stanowiska, ale raczej zespół cech, który może mieć i kierownik i prezes.
Nie wiem kto jest tym managerem w Ferrari, ale wierzę, że wrócą tam, gdzie Ich miejsce.
Forza Ferrari!
rno2, 17.12.2014 09:28[!]
@macieiii Ale jak Ferrari może mieć inne silniki niż Ferrari?
tomask75, 17.12.2014 10:04[!]
@MairJ23
@jarof1
O zwolnieniach w Ferrari jak i całej restrukturyzacji decyduje FIAT w osobie Sergio Marchionne, któremu to przestało się podobać w jaki sposób firmą zarządzał ostatnio Montezemolo.

Szkoda ze zmiany są tak późno...
SilverX, 17.12.2014 10:25[!]
Tombazis i tak długo zabawił zwłaszcza, że aerodynamicy z Ferrari także mieli w planach wprowadzenie od początku podwójnego dyfuzora na 2009 rok. Oczywiście Tombazis powiedział nie i wszyscy wiemy co było dalej...

Robi się naprawdę ciekawie:
"Accorting to #SportBIld both Rob #Marshall and Bob #Bell have refused #Ferrari offer"
macieiii, 17.12.2014 12:02[!]
@rno2 nie chodziło mi o silnik, chociaż moja wypowiedź była głównie zbudowana na silnikach. Rewolucja na stanowiskach ich ratuje, a jak nie ratuje, to przecież pozostanie bierność.

Po tylu latach posuchy w tym zespole ciężko oczekiwać że ich bolid nagle się poprawi. Ferrari ma wielu fanów, ale mówiąc im cały czas że będzie dobrze jak nie jest, to najbardziej fanatyczny człowiek przestanie wierzyć w sukces. Rok temu mieliśmy Allisona który o ile mnie pamięć nie myli za dużo w tym bolidzie nie zmienił. Rokroczne zmiany mogą jednak coś poprawić chociaż jak pisałem, podchodzę do tego z większym dystansem.
Wierzę w większy awans McLarena (pewnie Alonso też) niż Ferrari chociaż oba te zespoły powinny w końcu się odrodzić. Mówię powinny bo silnik konkurencji chwilowo mocno dyktuje warunki.
Yurek, 17.12.2014 13:25[!]
Cytat rno2 :
@macieiii Ale jak Ferrari może mieć inne silniki niż Ferrari?

Raz w F1 zdarzyło się Ferrari z silnikiem Jaguar.
jpslotus72, 17.12.2014 14:12[!]
To nie mój ból głowy, ale w Ferrari trzeba przemyśleć naprawdę wszystko - od podstaw. "Restrukturyzacja" - czyli zmiana struktury, którą trzeba najpierw właściwie zdiagnozować. Pytanie - na ile zawinili ludzie, na ile sama struktura (i jej zarządzanie)? Zwolnić pracowników - trzeba trafić w tych właściwych - i zastąpić ich też odpowiednimi (a to może nie być łatwe). Wszystkim tym też powinien kierować odpowiedni człowiek... Itd.

Hasło wydaje się proste - "potrzeba zmian"... Ale tu trzeba naprawy - a same zmiany jej nie gwarantują. W każdym razie jeśli Ferrari nie wróci do walki o mistrzostwo w ciągu najbliższych sezonów, to ich powrót do WEC będzie (moim zdaniem) prawdopodobny - gdzieś przecież ten czarny koń na czerwonym samochodzie musi wygrać... A na razie - jak na to hasło z serialu "Karino" (ktoś pamięta?) - "Koń kuleje... Koń kuleje..."
hejter, 17.12.2014 14:52[!]
Dużo krzyku o nic - znając życie i tak niewiele się zmieni :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca