F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

08.04.2024

Alpine liczy się z utratą Ocona i Gasly'ego po sezonie 2024

GP Korei Południowej powróci do kalendarza?

Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla

07.04.2024

Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Czy producenci będą mogli rozwijać jednostki napędowe w trakcie sezonu?

Doniesienia mówią, że Ferrari i Renault znalazły dziurę w przepisach, która to umożliwia.
Konrad Házi, 23 grudnia 2014, wyświetlenia: 2811<< | lista | T- | T+ | >>
Wygląda na to, że dostawcy silników dla F1 – Ferrari i Renault, wygrali kolejną bitwę w nadal toczącym się sporze dotyczącym zamrożenia jednostek napędowych.

Rywale Mercedesa mieli w tym roku sporo problemów ze swoimi jednostkami V6 i naciskali na wprowadzenie zmian w obecnym systemie homologowania. Obecnie wprowadzanie zmian mających na celu poprawę osiągów jest, w trakcie trwania sezonu, bardzo ograniczone.

Kolejnym terminem, do którego wszyscy producenci silników (Ferrari, Honda, Mercedes i Renault) zobowiązani są do przedstawienia FIA konstrukcji na sezon 2015 celem homologacji, miał być 28 lutego. Zdaje się jednak, że zostały znalezione pewne luki w przepisach przez Ferrari i Renault, które mogłyby pozwolić im na wprowadzenie zmodyfikowanych jednostek napędowych w dalszej części sezonu.

BBC donosi tymczasem, że problem był dyskutowany na ostatnim posiedzeniu Grupy Strategicznej w Genewie i „wygląda na to, że producenci będą mogli modyfikować swoje jednostki zarówno po starcie jak i przed startem sezonu”. Z podobnymi doniesieniami przychodzi Auto Motor ind Sport, który twierdzi, że „kto nie wykorzysta wszystkich 32 punktów (pozwalających na wprowadzanie modyfikacji) do 28 lutego, ten będzie mógł kontynuować prace w trakcie sezonu”.

Roger Benoit, doświadczony korespondent F1 donosi tymczasem na łamach szwajcarskiego Blick'a, że cała saga robi się na tyle drażliwa, iż Mercedes i Honda zaczynają pomału grozić odejściem.

Jacques Villeneuve odniósł się tymczasem do wypowiedzi szefa Red Bull Racing – Christiana Hornera, który twierdzi, że regulacje dotyczące silników powinny zostać pilnie zmienione. „Mówi tak, ponieważ sam nie ma silnika Mercedesa.” – stwierdził Kanadyjczyk. „W przeciwnym razie nie chciałby zmian regulacji. Nie myśli w tym momencie o tym co dobre dla Formuły Jeden, jednak tylko o przyszłości swojej i swojej ekipy.” – zarzucił Villeneuve.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
03.04.2024  Przyszłość GP Holandii stoi pod znakiem zapytania
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ambrozya, 23.12.2014 09:00[!]
Honda w praktyce jeszcze nie weszła, a już chce odejść?
Aeromis, 23.12.2014 09:06[!]
To druga i wcale niegłupia wypowiedź Villeneuve-a z rzędu, przecieram oczy z niedowierzania. Niewiarygodna sensacja!! ;)
Lechu88, 23.12.2014 13:10[!]
@Aeromis
Szkoda żę Twoje wypowiedzi nie mają takiej passy :(
Gszegosz, 23.12.2014 13:20[!]
I na dokładkę newsa Villeneuve jak zwykle szczery do bólu. : )
Kamikadze2000, 23.12.2014 13:32[!]
Dla nas kibiców takie rozwiązanie byłoby najlepsze.
RdQ_, 23.12.2014 14:18[!]
@Kamikadze2000, no pewnie, każdy kibic chce widzieć jak bogate zespoły odjeżdżają jeszcze bardziej. ;) Zastanów się czasami co Ty piszesz. :>
Yurek, 23.12.2014 14:20[!]
Myślę że dla nas kibiców najlepszym rozwiązaniem byłby wypad Red Bulla z F1, ale to inna kwestia.
magiel666, 23.12.2014 15:12[!]
@Yurek
no pewnie że tak! I tak już mamy za dużo zespołów w stawce.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca