F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audi wejdzie do F1 z Lamborghini?

Najnowsze plotki mówią, że Niemcy mieliby w tym celu kupić Toro Rosso.
Paweł Zając, 29 grudnia 2014, wyświetlenia: 4793<< | lista | T- | T+ | >>
Plotki o dołączeniu Audi do Formuły 1 nie ustają i tym razem, zdaniem dziennikarzy portalu Omnicorse.it miałoby do tego dojść za sprawą startów pod szyldem Lamborghini.

Włoscy dziennikarze ponownie upatrują znaków tej szansy w zatrudnieniu Stefano Domenicalego, jednak dodają do tego, że zatrudnienia Jorga Zandera w roli nowego Szefa Technologii.

W przeszłości Niemiec pełnił rolę głównego projektanta w Williamsie, BMW Sauber, a także Hondzie i później Brawnie, jednak od sezonu 2009 nie był w żaden sposób zaangażowany w czołowe serie wyścigowe i teraz powraca wraz z Audi. Zdaniem niektórych, aby wspomóc cztery pierścienie w wejściu do F1.

Włoscy dziennikarze dodają także, że Red Bull miałby zgodzić się na sprzedaż Toro Rosso ze względu na wieloletnią współpracę z koncernem w DTM i WRC. Audi miałoby wejść do królowej sportów motorowych z szyldem Lamborghini i włoską bazą, aby podgrzać lokalne nastroje i toczyć prestiżowy pojedynek z Ferrari, zwłaszcza że główna siedziba marki należącej do Audi znajduje się zaledwie 35 kilometrów od Maranello.

Lamborghini ma już za sobą drobny epizod w F1, kiedy na krótko pojawiło się w latach '90 głównie dostarczając jednostki napędowe. Włoskie silniki napędzały Lotusa, Ligiera, Larrousse, Minardi, Venturi oraz własną ekipę w sezonie 1991. Warto również dodać, że sama marka jest obecnie przedmiotem gorących plotek i skupione na przygotowaniu aut GT Lamborgihni przymierzano również do startów w LMP1.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.07.2023  AlphaTauri nie wróci do nazwy Toro Rosso
18.02.2021  Perez może przetestować Toro Rosso z 2018 roku na Silverstone
30.12.2019  Kwiat: To był jeden z moich najlepszych sezonów w Formule 1
05.12.2019  GPToday.net: Gazprom rozważa zaangażowanie w Formułę 1
30.11.2019  FIA potwierdziła zmianę nazwy Toro Rosso
Tagi:
Toro Rosso
Audi
Lamborghini

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 29.12.2014 22:05[!]
Nooo to byłoby dobre. I niebieskie barwy. Swoją drogą Lambo 291 było pięknym autem.
Ambrozya, 29.12.2014 22:10[!]
Och, jakbym bardzo chciał... Nie pałam miłością do Audi także specjalnie nie uwielbiam Lamborghini ale miło by było widzieć kolejną markę w F1.
A może tak kiedyś znów Peugeot... ?
MMMotorsport, 29.12.2014 22:46[!]
@Basshuntersw
Podzielam twoją opinię. Niemniej jednak, miło było by zobaczyć Lambo w F1, tym bardziej, że sezon w którym startowali ominął mnie bardzo szerokim łukiem ;)
MartiniRacing, 29.12.2014 23:00[!]
Bleeee.... Oby nie. Mam nadzieje że Audi ani Lamborgihini niębędą w F1. Samochody Lamborgihini wyglądają jak "wieloryby po tunnigu". Ja wolałbym w F1 Astona Martina
kusza, 29.12.2014 23:33[!]
A ja bym wolal Zaporozca.
rno2, 30.12.2014 09:01[!]
Tylko gdzie wtedy Red Bull będzie szkolił swoich juniorów?
Zresztą co to za sztuka kupić gotowy zespół z dobrą infrastrukturą i tylko rzucać walizkami z kasą? Wydaje mi się, że producentowi aut takie coś nie przystoi...
Sztuką jest zbudowanie zespołu zupełnie od nowa i osiągnięcie dobrych wyników. Skalę trudności pokazały Caterham, Marussia i HRT. Ostatnim zespołem, który zaczynał od zera i coś zwojował była Toyota.
jogus48, 30.12.2014 09:42[!]
a Mercedes też sobie wybudował infrastrukturę od nowa? :)
rno2, 30.12.2014 09:49[!]
Też nie, właściwie to była infrastruktura Hondy. Z tym, że wcześniej Mercedes tak jakby był do spółki z McLarenem właścicielem fabrycznego teamu.
Dlatego też wspomniałem powyżej, że ostatnim zespołem zaczynającym od zera i z jakimś tam sukcesami (podia, pp) była Toyota.
enstone, 30.12.2014 12:37[!]
Dobrze kombinują, kupić gotowy zespół, zmienić nazwę, barwy, rozbudować bazę techniczną, wpompować duże środki i zatrudnić dobrych fachowców, inżynierów, kierowców. 3/4 lata i tytuł gotowy tak jak Mercedes. Ale wolał bym, gdyby zbudowali wszystko sami, ewentualnie wykupili jakąś bazę z tunelem areo i jakimś tam zapleczem i po swojemu wszystko rozwijali. Jestem ciekaw czy grupa Volkswagen AG wejdzie do F1.
E1-XP, 30.12.2014 12:47[!]
Ta plotka nie ma sensu. Po co VW miałby wywalać 300 mln tylko po to, by reklamować dobrze znaną, niszową markę dla znudzonych Ferrari entuzjastów. To samo można robić przerabiając Huracana na GT3. Do tego dochodzi filozofia założyciela, który czuł niechęć do rywalizacji w sporcie. Pan Zander doskonale sprawdzi się jako pomoc w ulepszaniu projektu LMP1. Transfer specjalistów z F1 to nic nowego i nie musi od razu oznaczać istnienia ukrytej grupy budującej jednomiejscowkę.
Yurek, 30.12.2014 13:18[!]
Cytat E1-XP :
Po co VW miałby wywalać 300 mln tylko po to, by reklamować dobrze znaną, niszową markę dla znudzonych Ferrari entuzjastów.

Ford zrobił to samo z Jaguarem.
Kamikadze2000, 30.12.2014 13:22[!]
Merc przejął fabrykę BrawnGP/Hondy, Honda BAR, RBR Jaguara, a Jaguar Stewarta. Nie ma sensu tworzyć wszystkiego od nowa, skoro można pozyskać bazę i ją udoskonalić. Tak nawet jest rozsądniej. A przyda się w stawce zespół o stabilności finansowej - szkoda, że kolejny koncern (jestem fanem prywatnych ekip), ale skoro prywaciarzom jest tak trudno wejść - lepsze więc takie rozwiązanie, niż żadne.
Adam2iak, 30.12.2014 13:38[!]
Zbyt piękne żeby było prawdziwe...
Obawiam się, że skończy się tylko na plotkach.
rno2, 30.12.2014 14:13[!]
@Kamikadze2000 Gdyby była mowa o np. Haasie czy o innym prywatnym zespole to bym Ci przyznał rację.
Ale od producenta wymagajmy, żeby zbudował wszystko od zera. A w przypadku tej plotki, Lamborghini wykupując całkiem dobre Toro Rosso. To już nie chodzi nawet o infrastrukturę, ale o same bolidy i projekty...

Edit: ewentualnie można przejąć jakąś upadającą stajnię (mniejsze zło).
Maciek znafca, 30.12.2014 17:27[!]
Kamikadze2000
Zgadzam się, lepiej przejąć czyjaś fabrykę niż tworzyć od nowa, pokazał to przykład Toyoty, mnóstwo kasy zainwestowali w nowiutką fabryczkę w Kolonii, a oczekiwanych sukcesów nie było.
ENDR, 30.12.2014 18:18[!]
@rno2 a Ferrari? ;]
SirKamil, 30.12.2014 19:04[!]
Cytat :
Ford zrobił to samo z Jaguarem.


Co nie skończyło się zbyt dobrze i nie potrwało długo.

Również przychylam się do przekonania, że VAG angażując się w F1, promowałby swoje główne marki, czyli VW bądź Audi. Audi defacto mogłoby zaangażować się jako samodzielny podmiot za zezwoleniem koncernu, bo są na tyle silni, aby poradzić sobie finansowo i technologicznie bez partycypacji Wolfsburga. Sprzedają więcej samochodów niż Mercedes-Benz...
Audi ma ogromny 25 miliardowy budżet inwestycyjny w perspektywie 2015-2019, który ma jeden cel- uczynić z Audi markę premium #1 na świecie, co w praktyce oznacza wyprzedzenie BMW i utrzymanie się przed Mercedesem w kategorii sprzedaży. Niewiarygodny sukces marketingowy Mercedesa (wartość marketingowa wygenerowana w tym sezonie okazała się dla nich wielokrotnie większa, niż koszty programu F1) mogła pobudzić apetyt na własną powtórkę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca