|
|
|
|
|
|
Janosz przetestuje bolid GP2 |
Polak zasiądzie za kierownicą bolidu ekipy Trident. |
|
•Inf. prasowa, 1 grudnia 2015, wyświetlenia: 5590 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Po zakończeniu swojego debiutanckiego sezonu w mistrzostwach GP3, w tym tygodniu Artur Janosz weźmie udział w oficjalnych testach serii GP2 na torze Yas Marina w Abu Zabi.
Polski kierowca wystartował w miniony weekend w dwóch ostatnich wyścigach swojego debiutanckiego sezonu w serii GP3, w pierwszym z nich sięgając po kolejne punkty i kończąc zmagania na czternastym miejscu w klasyfikacji generalnej. Trzy dni po Grand Prix Abu Zabi na torze Yas Marina rozpoczną się trzydniowe, oficjalne testy kategorii GP2, będącej ostatnim szczeblem przed Formułą 1.
Artur Janosz będzie testował bolid GP2 przez dwa dni; w czwartek i piątek. Wsiądzie do samochodu przygotowanego przez jego dotychczasową ekipę Trident, która ściga się zarówno w GP3, jak i w GP2. To właśnie w Abu Zabi rok temu polski kierowca po raz pierwszy przetestował z powodzeniem bolid GP3, co doprowadziło do podpisania kontraktu na tegoroczne starty.
Artur Janosz: „Bolidy GP2 to już bardzo szybkie samochody. Są sporo szybsze od GP3 i tylko trochę wolniejsze od Formuły 1. Najszybsi kierowcy jeżdżą tam tempem końcówki stawki F1. Podobno pierwsze okrążenia zapierają dech w piersiach, więc nie mogę się ich doczekać. Bolidy GP2 są trochę cięższe, ale mają też o ponad dwieście koni mechanicznych mocy więcej. Istotną zmianą są także karbonowe hamulce, które pozwalają na późniejsze hamowanie. Do zakrętów dojeżdża się jednak szybciej, więc punkty hamowania są podobne. Na prostych można z kolei korzystać z systemu DRS, który sprawia wrażenie, jakby dodawał kolejne sto koni. Inna jest także aerodynamika. Tylne skrzydło jest większe, a przednie bardziej rozbudowane i szersze, jak w F1. Wyjścia z zakrętów są bardzo ważne, a bolid wymaga trochę innego stylu jazdy. Wiem mniej więcej czego się spodziewać, ale postanowiłem nie testować w symulatorze GP2 przed ostatnimi wyścigami GP3, bo chciałem skupić na jak najlepszym zakończeniu sezonu. Cieszę się, że testy odbędą się na torze, który dobrze znam, a do tego tuż po wyścigowym weekendzie GP3. Podczas testów będę starał się dać z siebie wszystko i wykorzystać wszystko to, czego nauczyłem się w tym roku. Wiem, że nie będzie łatwo, ale jeśli udałoby mi się wejść do pierwszej dziesiątki, byłby to sukces na miarę wygrania wyścigu GP3. Byłby to bardzo dobry wynik. Póki co trudno powiedzieć co wydarzy się w przyszłym roku. Mam różne opcje, ale będę analizował je dopiero po zakończeniu testów”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|