|
|
|
|
|
|
Abiteboul: Renault udało się zapewnić odpowiedni budżet na program F1 |
Francuz jest bardzo ostrożny w ocenie szans swego zespołu w sezonie 2016. |
|
•Nataniel Piórkowski, 24 grudnia 2015, wyświetlenia: 1677 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Renault udało się zapewnić odpowiednio duży budżet dla swojej reaktywowanej fabrycznej stajni F1, który ma pozwolić jej na rywalizację z potęgami, takimi jak Ferrari i Mercedes.
W ostatnich dniach francuski koncern dopiął wszelkich formalności związanych z przejęciem Lotusa. Dyrektor zarządzający projektu Renault Sport F1 – Cyril Abiteboul zaznacza, że rada nadzorcza Renault była w pełni świadoma kosztów, jakie wiążą się z zapewnieniem zespołowi możliwości rywalizacji w ścisłej czołówce sportu i zdecydowała się zapewnić ku temu odpowiednie fundusze.
Zapytany o to, czy jego zdaniem Renault udało się zapewnić odpowiedni budżet, Abiteboul przyznał: „Sądzę, że pod tym względem pracowało dla nas wielu doradców, którzy zdają sobie sprawę z tego, na co się narażają. Myślę, że mamy bardzo dobry biznesplan, bardzo solidny biznesplan, przynajmniej na początkowym okresie, pozwalający nam na realizację zadań, jakie sobie narzuciliśmy”.
„W temacie dostania się do czołówki, mówiliśmy o trzech latach i musimy obrać pragmatyczne nastawienie. Wiemy, że realizacja naszych celów zajmie trochę czasu. Z drugiej strony marketing nie czeka. Sądzę, że nasza współpraca z Red Bullem była bardzo udana. Wcześniej odnieśliśmy sukces prowadząc konkurencyjny zespół, a z marketingowego punktu widzenia, analizując powiązania między F1 i pozostałą częścią naszego biznesu, jeszcze nigdy nie były one tak mocne” – kontynuował.
„Nie powinniśmy więc czekać z przekształceniem tego, co robimy na torze, w konkretne wartości marketingowe dla grupy i marki. To coś bardzo istotnego, coś co da nam konkretne możliwości – także możliwości finansowe i czasowe – pozwalające stać się jednym z dużych graczy” – wyjaśniał.
Mówiąc o celach na kolejny sezon, Francuz zaznaczył: „Celem nie jest wyłącznie zdobywanie punktów. Musimy być bardzo skromni w naszych oczekiwaniach związanych z nadchodzącym sezonem. W przyszłym sezonie musimy wypracować dużo ważniejsze rzeczy, niż tylko punkty w klasyfikacji generalnej. Jak uda nam się zintegrować strukturę, ludzi i całą organizację? Jak uda nam się stworzyć połączenia pomiędzy dwoma podmiotami? Jak poradzimy sobie z odmienną kulturą, różnymi tokami myślenia? W jaki sposób zapewnimy sobie dobre osiągi silnika? Chcemy jednostki, która będzie całkowicie niezawodna na starcie sezonu i już od pierwszych testów. Chcemy dokonywać stopniowych postępów”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|