F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

08.04.2024

Alpine liczy się z utratą Ocona i Gasly'ego po sezonie 2024

GP Korei Południowej powróci do kalendarza?

Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla

07.04.2024

Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault studzi oczekiwania wobec nowego silnika na sezon 2017

Według Red Bulla, jednostka ma być finalnie słabsza od Mercedesa o trzy procent.
Mateusz Szymkiewicz, 27 grudnia 2016, wyświetlenia: 1876<< | lista | T- | T+ | >>


Renault ostrzegło swoje klienckie zespoły, by nie oczekiwały dramatycznego wzrostu osiągów jednostki napędowej na początku sezonu 2017.

Francuski producent obecnie rozwija całkowicie nowy układ napędowy szykowany z myślą o przyszłorocznych zmaganiach. Według inżynierów, z poprzednim pakietem osiągnięto maksimum w zakresie rozwoju i by poprawić swoje położenie na tle rywali, zapadła decyzja o opracowaniu nowego projektu.

Mimo to przedstawiciele Renault zapowiadają, iż na początku sezonu 2017 koncentracja będzie spoczywać na wyeliminowaniu najsłabszych punktów, by jednostka prezentowała jak najwyższy poziom niezawodności. To oznacza, iż pakiet przygotowany na Grand Prix Australii nie będzie oddawał pełnego potencjału. Według dotychczasowych ustaleń, pierwszy krok w zakresie poprawy osiągów ma zostać wykonany w okolicach rundy w Hiszpanii.

Dyrektor Renault – Cyril Abiteboul, ujawnił, iż kompromisy w zakresie rozwoju jednostki będą konieczne, by w następnych latach fabryczny zespół mógł włączyć się do walki o mistrzowskie tytuły. Francuz dodał również, że w nowym układzie napędowym zastosowano technologię, z której do tej pory nikt nie korzystał w Formule 1.

„Wolę być konserwatywny w oczekiwaniach przed pierwszym wypróbowaniem silnika na początku sezonu” – powiedział Abiteboul. „Jest to definitywnie silnik, który zaoferuje nam duże pole do rozwoju. Mamy dużo pomysłów w zanadrzu, większość z nich z tego co wiem nie miała miejsca na torze. Oczywiście niczego nie będę ujawniał, ale jesteśmy bardzo podekscytowani poziomem innowacji tej platformy. Nasz wybór jest taki, by nie korzystać z tego na początku sezonu, ale w dalszej perspektywie definitywnie to zrobimy”.

39-latek zapytany, jak dużego ryzyka podjęło się Renault opracowując nową jednostkę, odpowiedział: „To dobre pytanie. Mieliśmy długie dyskusje na ten temat, ponieważ w tym momencie wszystko się zmienia po stronie bolidu i mogliśmy zamrozić nasz projekt, by skupić się na podwoziu. Nie poszliśmy jednak w tym kierunku. Realizujemy agresywną opcję. Jeżeli chcemy być w miejscu, jakie zakładamy na 2018 lub 2020 rok, czyli walka z czołowymi zespołami, nie możemy niczego opóźniać. Musimy zaakceptować fakt, iż podejmujemy ryzyko. Przy nowym koncepcie skupimy się na niezawodności. To oznacza, iż nie wykonamy dużego skoku pod względem osiągów. Chcemy się upewnić, że ten projekt będzie niezawodny, a także będzie idealną platformą do rozwoju w kolnych trzech lub czterech latach”.

Według jedynego klienta Renault, Red Bulla, strata nowego pakietu do jednostki Mercedesa powinna wynosić tylko trzy procent. Identyczna różnica dzieliła silniki niemieckiego i francuskiego producenta w erze V8, kiedy to mistrzowskie tytuły świętowali Fernando Alonso i Sebastian Vettel. Abiteboul uważa jednak, iż jest za wcześnie na wszelkie oceny, choć podkreślił, że aspiracje Renault sięgają dużo wyżej. „Jesteśmy zobowiązani do posiadania najlepszej jednostki w stawce. Nie chcemy odstawać choćby na jeden procent, chcemy być najlepsi. Jak już mówiłem, mamy kilka pomysłów co do tego projektu, które pozwolą nam zostać w przyszłości lepszymi od Mercedesa” – dodał Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 28.12.2016 00:05[!]
A skąd RedBull ma takie informacje ...? - jak mniemam oni chcieliby mieć zaledwie taką stratę jeśli chodzi o silnik.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca