F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025

Sanchez zostanie dyrektorem technicznym Alpine?

11.04.2024

Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco

Lista startowa na sezon 2025

Alonso: Starty dla Astona są moim życiowym projektem

Fernando Alonso pozostanie kierowcą Astona do 2026 roku

10.04.2024

Andretti dokonał oficjalnego otwarcia europejskiej siedziby

Bayer: Tsunoda mentalnie jest w tym roku na innym poziomie

Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian

Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine

Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Danner: Formuła 1 nie może dać się zastraszyć Ferrari

Liberty Media planuje odebrać zespołom bonusy finansowe za zasługi historyczne dla sportu.
Mateusz Szymkiewicz, 30 stycznia 2017, wyświetlenia: 1854<< | lista | T- | T+ | >>


Były kierowca Formuły 1 – Christian Danner, uważa, że Formuła 1 nie może dać się zastraszyć Ferrari podczas przeprowadzania rewolucji w systemie podziału nagród finansowych.

Część zespołów otrzymuje dodatkową pulę pieniędzy z kasy FOM za zasługi historyczne dla sportu. Największa kwota przewidziana jest dla Ferrari, które oprócz nagrody za pozycję na koniec mistrzostw otrzymuje także bonus w wysokości 100 milionów dolarów. Sytuacja ta budzi duże kontrowersje wśród mniejszych ekip, ponieważ sam dodatek dla Ferrari jest wyższy niż nagroda Saubera za dziesiąte miejsce w sezonie 2016.

Jak zapowiada Greg Maffei z Liberty Media, które w zeszłym tygodniu przejęło pakiet kontrolny Formuły 1, w planach jest przeprowadzenie gruntownych zmian w systemie podziału nagród, w tym odebranie Ferrari finansowych przywilejów.

Zdaniem Christiana Dannera, władze Formuły 1 powinny pozostać obojętne na szantaże stajni z Maranello oraz pozostałych koncernów podczas odbierania bonusów za wkład historyczny. „Powinni wtedy odejść. Muszą im powiedzieć «Jeżeli nie chcecie być w sporcie, który was wypromował, to idźcie do Le Mans, którego nikt nie będzie oglądał». Ferrari zagrozi odejściem, Mercedes zacznie mówić o historii, a Renault oznajmi, że bez nich będzie za mało jednostek napędowych dla zespołów. Każdy zacznie nakładać presję dla własnych korzyści” – powiedział Niemiec.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.04.2024  Sainz: Myślałem, że walka o podium nie będzie możliwa
06.04.2024  Leclerc: Nie umiem wytłumaczyć słabego występu w kwalifikacjach
06.04.2024  Vasseur: Mieliśmy problem z szykaną
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
24.03.2024  Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską
Tagi:
Ferrari
Liberty Media
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 30.01.2017 12:24[!]
Jak nic się nie zmieni, to za 3 lata zostanie 8 ekip.
rno2, 30.01.2017 12:48[!]
Mam nadzieję, że Liberty faktycznie zrobi porządek z tą patologią.
Jeszcze niech wprowadzą limity budżetowe, a sytuacja sama się poprawi - będzie większa konkurencyjność prywatnych ekip, pojawią się nowi potencjalni chętni do wejścia z zespołem do stawki...
macieiii, 30.01.2017 14:48[!]
Zasługi zasługami. Proceder trwa od dawna więc czemu go nie kontynuować. Niestety pieniądze są duże i zmniejszenie dochodu z tego tytułu powinno mieć miejsce. F1 bez Ferrari faktycznie brzmi kiepsko. Jednak nikt nie jest niezastąpiony i obecny podział jest niesprawiedliwy, z czego oni zdają sobie doskonale sprawę.
rno2, 30.01.2017 15:13[!]
@macieiii
Co by nie powiedzieć, Ferrari traci na swojej sile. Jest ta magia czarnego konika, ale ogólnie jest to zespół, który od dobrych kilku lat nie potrafi włączyć się do walki o mistrzostwo. Co innego gdyby ciągle byli na topie i chcieli rozdawać karty...
F40, 30.01.2017 17:47[!]
Tak panie Danner, Ferrari poradzi sobie bez F1. Zapomniał pan tylko, że jakie flagi królują na trybunach, żaden zespół nie ma tylu fanów co Ferrari. Bernie dobrze liczył pieniądze i nie bez powodu Ferrari dostawało tyle a nie mniej.
Yurek, 30.01.2017 18:51[!]
Cytat F40 :
Tak panie Danner, Ferrari poradzi sobie bez F1.

A F1 poradzi sobie bez Ferrari. To Ferrari bardziej potrzebuje F1 niż odwrotnie.
Danner ma całkowitą rację.
F40, 30.01.2017 20:37[!]
Cytat :
To Ferrari bardziej potrzebuje F1 niż odwrotnie.
Ferrari potrzebuje F1 - do czego?? Pomimo braku zwycięstw w F1 ich samochody sprzedają się tak dobrze jak nigdy, miesiącami czekasz na auto. Ferrari należy do 10 najlepiej rozpoznawanych marek na świecie. I wybacz ale w Stanach czy w Chinach marka McLaren czy Williams nic nikomu nie mówi, nie wspominając o Sauberze, Force India etc.
Maciek znafca, 30.01.2017 23:29[!]
Tak, ale ich marka jest rozpoznawalna i prestiżowa również za sprawą F1. Moim zdaniem należą się bonifikaty dla teamów, które mają wkład historyczny, może nie 100 mln dolarów, ale mogliby obniżyć to o połowę, bo umówmy się F1 bez Ferrari straciłoby i to wiele, WMowcy tutejsi nawet nie wyobrażają sobie ile. Ciekaw jestem czemu Renault dostaje jakieś ochłapy za historie, 2 tytuły z Alonso i to wszystko. McLaren dostaje jakieś premie?? Jak nie to to jest żenada, zawsze byli pomijani całą historię, powinni dostawać tyle co Ferrari.
lordfryta, 31.01.2017 06:38[!]
Ja nagrody za zaslugi spakowalbym do jednego worka, nastepnie podzielil po rowno jako nagroda za uczestnictwo. Kazdy zespol by cos z tego mial. Swoja droga ciekawi mnie jak wypadloby Ferrari na koniec sezonu gdyby dysponowali budzetem na poziomie Force India.
rno2, 31.01.2017 08:36[!]
@lordfryta
Ja bym też był za równym podziałem + do tego jakaś pula za wszystkie możliwe punkty do zdobycia w sezonie rozdzielona na wszystkie zespoły proporcjonalnie do ich zdobyczy punktowej, np. 5-10 000 $ za 1 punkt.
Ferrari z budżetem Force India? Pewnie powalczyliby z Sauberem :-)
Seba20, 31.01.2017 14:45[!]
Z tym McLaren to wielka nie wiadoma. Nie wierzę w to że nie mają nic odpalane dodatkowo. Oni są za spokojni pod tym. Względem a niechce mi się wierzyć że Berni dawał 100 Ferrari a McLaren nic Ron by. Na to nie pozwolił.
Mahilda111, 31.01.2017 15:51[!]
Z tego co się orientuję bonusy otrzymują Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull, Renault oraz Williams.
Seba20, 31.01.2017 17:09[!]
Zgodzę się z Tb ale te bonusy dostają wszystkie ekipy które wymieniłes różnią się tylko kwoty. Ja tu mówię o McLaren o czymś dodatkowym jak Ferrari. Nawed twierdzę że dostają bo gdzieś czytałem że gdzieś idą jakieś pieniądze tylko nie wiadomo do kogo.. Jeszcze przeczytałem jakiś komentarz że McLaren nie jest znany w Stanach to mi się śmiać za chciało. Moim zdaniem formuła jeden zaburzylo by tylko odejście tych dwóch zespołów naraz
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca