F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Minimalna waga bolidów F1 wzrośnie w sezonie 2017 do 728 kilogramów

Jest to związane z wprowadzeniem do użytku szerszych opon Pirelli.
Nataniel Piórkowski, 2 lutego 2017, wyświetlenia: 6306<< | lista | T- | T+ | >>


FIA podjęła decyzję o zwiększeniu minimalnej wagi bolidów Formuły 1 o kolejnych sześć kilogramów, w związku z wejściem do użytku nowej generacji ogumienia Pirelli.

W ostatniej wersji przepisy stwierdzały, że przez cały wyścigowy weekend samochody muszą ważyć co najmniej 722 kilogramy, nie uwzględniając paliwa. Artykuł 4.3 zaznaczał jednak, że przed startem sezonu wartość ta może zostać zmodyfikowana z uwagi na wejście do użytku szerszych opon Pirelli.

Według informacji do jakich dotarł portal motorsport.com, różnica w wadze ogumienia pomiędzy stanem z 2016 i 2017 roku zamknie się ostatecznie w sześciu kilogramach. Z tego też względu minimalna waga bolidów została ustalona na 728 kilogramów.

Nowa przednia opona ma być cięższa o nieco ponad kilogram od ubiegłorocznej, z kolei tylna o półtora kilograma. W sumie komplet ogumienia w nowych rozmiarach ma być więc cięższy o ponad pięć kilogramów. Zgodnie z przepisami wartość ta została zaokrąglona do pełnych kilogramów – stąd zwiększenie wagi minimalnej bolidów z 722 do 728 kg.

Dla porównania minimalna waga ubiegłorocznych konstrukcji wynosiła 702 kilogramy. W głównej mierze wzrost ten jest spowodowany poszerzeniem bolidów o 20 centymetrów. Zwiększenie limitu paliwa do 105 kilogramów zmusiło także zespoły do instalacji większych zbiorników.

Pomimo wzrostu wagi (10 kilogramów to strata równa 0,3s na okrążeniu), zdecydowanie większa przyczepność mechaniczna i docisk mają sprawić, że samochody serii Grand Prix będą w stanie osiągać wyniki o około pięć sekund lepsze od tych, jakie notowano w sezonie 2015.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ICEman, 02.02.2017 18:51[!]
kiedys bolidy ważyły 605 kg i wszystko było super
Ambrozya, 02.02.2017 19:55[!]
Kiedyś ludzie podcierali się liściem i też wszystko było super...
kibic sribic, 02.02.2017 22:09[!]
Kiedyś ludzie mieszkali w jaskiniach i też wszystko było super...
Ralph1537, 02.02.2017 22:43[!]
I nie potrzebnie zmieniają to co jest dobre...
piwo, 03.02.2017 10:11[!]
dokladnie. moim zdaniem przestarszyli sie tempa nowych bolidow i na szybko szukaja latwych metod spowolnienia tak by nikt sie nie zorientowal ze to zamierzony efekt.
Aeromis, 03.02.2017 12:00[!]
Im wyższa waga minimalna, tym lepiej dla słabych zespołów, które nie mają pieniędzy na najlepsze i najlżejsze materiały. Co w tym złego? A to że opony będą ważyć więcej to i wagę zwiększyli, nie rozumiem tego rozgoryczenia, dziwi mnie ono.
piwo, 03.02.2017 17:33[!]
rozgoryczenie wynika z tego ze najtaniej przyspieszyc bolidy obnizajac mase. mniejsza masa to lepsze hamowanie skrecanie przyspieszanie mniejsze zuzycia paliwa, opon hamulcy. przy tym samym bolidzie rozniacym sie tylko masa. latwiej jest przyspieszyc bolid usuwajac z niej dodatkowy balast ktory sluzy do rownowazenie srodka ciezkosci niz modyfikujac przepisy by dawac wieksze opony zwiekszac moc silnika itd. to sa koszty. mocniejszy silnik to wieksze spalanie, wieksze opony to wieksze zuzycie gumy, ciezszy bolid to wieksze zuzycie tarcz hamulcowych.
to sa bledne po prostu decyzje. zaraz bedzie narzekanie ze rpzez opony szersze i szersze bolidy nie mozna wyprzedzac bo po prostu jest za wasko dla dwojki na torze. glupota. mniejsza waga nie szkodzi doslownie niczemu.
skoro 15 lat temu 4 litrowe f1 mogly wazyc 600kg to na pewno w dzisiejdszych czasach gdzie materialoznastwo poszlo daleko do przodu ta waga przy silnikach 1,6 tez na pewno jest prosta do osiagniecia.
Aquos, 03.02.2017 18:09[!]
@piwo
Nie mogę się z Tobą zgodzić, a przynajmniej nie w pełni. W uproszczeniu wszystko jest OK: mniejsza waga = wyższa prędkość. Problem w tym, że uproszczenie przestaje się bronić jeśli wziąć pod uwagę nieco tylko szerszy kontekst.Trzeba pamiętać o trzech istotnych uwarunkowaniach.
1. Wzrost limitu wagi wynika ze zmian konstrukcji, o czym mowa w artykule, więc nie będę tego powtarzał. Dodam tylko, że wcześniejsze "podwyżki" miały podobny charakter, wynikający choćby z dodania technologii hybrydowych (to + zwiększony poziom bezpieczeństwa sprawia, że dziś nie da się zrobić bolidu ważącego 600 kg, jak dawniej, a przynajmniej byłoby to trudne i kosztowne, o czym więcej w punkcie 2.).
2. Obniżenie masy wcale nie jest ani proste, ani tanie, bo trzeba:
a) przeprojektować konstrukcje elementów bolidu (gdzieś te kilogramy trzeba zaoszczędzić),
b) sięgnąć po zaawansowane materiały (równie mocne, ale lżejsze), co przy i tak dużym zaawansowaniu F1 w tym względzie nie jest łatwe i wiąże się w wysokimi kosztami.
3. Usunięcie balastów powoduje pogorszenie balansu - bolid gorzej się prowadzi i... jest wolniejszy. Pamiętasz może jak narzekał na to m.in. Robert Kubica, który ze względu na słuszny wzrost nie mógł zbić wagi ciała do poziomu osiąganego przez większość kierowców w stawce i w konsekwencji musiał rezygnować z części balastu?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca