F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn: Ferrari popełniło błąd wydając team orders w GP Austrii 2002

W rozmowie z Autosportem Brytyjczyk wrócił wspomnieniami do kontrowersji z A1 Ringu.
Nataniel Piórkowski, 7 lutego 2017, wyświetlenia: 2284<< | lista | T- | T+ | >>


Były guru techniczny Ferrari i obecny dyrektor zarządzający do spraw sportowych Formuły 1 – Ross Brawn, przyznaje, że jego zespół popełnił poważny błąd zmuszając Rubensa Barichello do oddania zwycięstwa w Grand Prix Austrii 2002 Michaelowi Schumacherowi.

W trakcie ostatnich okrążeń rywalizacji na ówczesnym A1 Ringu, Barichello otrzymywał od zespołu liczne wezwania do przepuszczenia Schumachera. Brazylijczyk zdecydował się wykonać instrukcje kierownictwa stajni dopiero na finałowym okrążeniu, tuż przed przejazdem linii mety.

Brawn daje do zrozumienia, że Scuderia źle oceniła sytuację i poniosła tego surowe konsekwencje. „Austria, z perspektywy czasu... To był błąd. Okoliczności związane z tym co się stało, były nieco bardziej skomplikowane niż się wydaje. Przed wyścigiem odbyliśmy rozmowę na temat tego, jak można rozwiązać taką sytuację, gdybyśmy mieli z nią do czynienia: jeśli Rubens przeskoczy przed Michaela, to wtedy, w dogodnym momencie, pozwoli mu odzyskać pozycję” – tłumaczył Brawn w rozmowie z Autosportem.

„Wszystko zostało ustalone przed wyścigiem. Później Rubens znalazł się przed Michaelem, a my zapytaliśmy się go: «W porządku, możesz teraz ustąpić mu miejsca?». W odpowiedzi usłyszeliśmy: «Nie! Nie każcie mi tego robić! To moja wielka szansa na zwycięstwo w wyścigu! Nie możecie mi tego zrobić!»”.



„W tym samym czasie prowadziliśmy też rozmowę z Michaelem, który czekał na to, kiedy Rubens odda mu prowadzenie, tak jak wcześniej uzgodniliśmy. Jak mogliśmy pogodzić wszystkich, nie wykonując ustaleń ze spotkania przed wyścigiem? Ostatecznie właśnie to powiedzieliśmy Rubensowi, powiedzieliśmy mu że musi to zrobić. On oczywiście zrealizował instrukcję, robiąc z tego wielkie widowisko, co było... niefortunne. Później było jeszcze gorzej, bo Michael zobaczył reakcję kibiców i oddał Rubensowi miejsce na najwyższym stopniu podium, za co następnie otrzymaliśmy karę miliona dolarów od FIA” – kontynuował.

„To co stało się później, było jeszcze bardziej szkodliwe i rozpraszające dla zespołu. Bardziej, niż gdybyśmy zostawili to tak jak było i sprawili Rubensowi lanie za kulisami. Gdybym mógł cofnąć czas, nie rozwiązałbym tej sytuacji w taki sposób, jak wtedy, bo konsekwencje tego były o wiele poważniejsze niż sądziliśmy. Coś, co powinno być wewnętrzną sprawą zespołu stało się bardzo polityczną kwestią”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.11.2023  Brawn: Verstappen potrzebuje mocniejszego partnera zespołowego
29.09.2022  Brawn: Formuła 1 nie powróci do silników V10 czy V12
27.09.2022  Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec
10.03.2022  Brawn pod wrażeniem ekstremalnej koncepcji Mercedesa
21.01.2022  Brawn: Nowe bolidy nie będą wyglądały identycznie
Tagi:
Brawn R.
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 07.02.2017 17:43[!]
Schumachera ozna tez bylo zdyskwalifikowac w 94tym za Adelaide tak samo jak za Europe 97... niesmaczne juz odgrzewane kotlety... :/
Bart, 07.02.2017 18:44[!]
Proszę przedmówcę o nieodgrzewanie kotletów także i w swojej restauracji, bo robi dokładnie to samo:P
Yurek, 07.02.2017 18:55[!]
Ja tam lubię takie powroty do historii.
Mit o grzechu ciężkim Schumachera podczas Australii 1994 rozdmuchali Brytyjczycy, bo to przecież ich kierowca został poszkodowany. Ale cała sytuacja, w przeciwieństwie do Jerez, NIE BYŁA jednoznaczna.
Natomiast Austria '02 to był totalny idiotyzm ze strony Ferrari. Przecież byli świadomi bezkonkurencyjności F2002. Byli świadomi, że przed Austrią Schumacher - po 5 wyścigach - miał już 21 punktów przewagi nad Montoyą, a Barrichello zaczął sezon beznadziejnie i (jak najbardziej zasłużone) zwycięstwo na A1 bardzo by go podbudowało.
dawcio10, 07.02.2017 19:48[!]
GP USA to chyba mały rewanż za Austrię...
mr_bean2000, 07.02.2017 19:56[!]
Cytat :
Gdybym mógł cofnąć czas, nie rozwiązałbym tej sytuacji w taki sposób, jak wtedy, bo konsekwencje tego były o wiele poważniejsze niż sądziliśmy.

A jakich innych konsekwencji spodziewali się po tak perfidnym ustawieniu wyników wyścigu?
Yurek, 07.02.2017 20:06[!]
Cytat dawcio10 :
GP USA to chyba mały rewanż za Austrię...

Podobno Schumi chciał wtedy doprowadzić do remisu.
Innym razem mówił, że to rewanż za Austrię.
Miło być konsekwentnym.
Masio, 07.02.2017 22:09[!]
Nie lubię Jeana Todta właśnie za to polecenie. Zwycięstwo ewidentnie należało się Rubensowi, a mistrzostwo Michaela i tak nie było w ogóle zagrożone...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca