F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Herbert: Liberty musi ograniczyć przywileje finansowe dużych teamów

Zdaniem Brytyjczyka tylko w ten sposób uda się poprawić konkurencyjność całej stawki F1.
Nataniel Piórkowski, 9 lutego 2017, wyświetlenia: 1025<< | lista | T- | T+ | >>


Były kierowca Formuły 1 i ekspert telewizji Sky Sports – Johnny Herbert, uważa, że priorytetem Liberty Media musi być odebranie przywilejów finansowych większym zespołom.

Herbert, który w trakcie swej kariery w serii Grand Prix ścigał się w barwach między innymi Lotusa, Ligiera, Benettona czy Saubera, uważa, że nowi właściciele F1 muszą zrozumieć problemy małych zespołów. Zdaniem Brytyjczyka tylko w ten sposób Liberty będzie w stanie wpłynąć na poprawę widowiska, a co za tym idzie zrealizować cele związane z rozwojem sportu i zyskami z praw komercyjnych.

„Pod wieloma względami mniejsze zespoły mają większe znaczenie dla F1 niż duże stajnie. Są sercem i duszą sportu. Force India i Williams są przykładem wspaniałej pracy. Patrząc na ich wydatki z ubiegłego sezonu można stwierdzić, że wykonują lepszą robotę niż Mercedes, ale mimo tego nie byli w stanie odnieść zwycięstwa. By móc znaleźć się w takiej sytuacji potrzeba lepszego modelu podziału nagród finansowych. Jeśli dużym zespołom się to nie podoba i grożą odejściem, Liberty postąpi słusznie wywierając na nich presję, bo będzie działało dla dobra Formuły 1” – powiedział Herbert w rozmowie z Guardianem.

Zdaniem Herberta Liberty powinno wdrożyć zupełnie nowy model dystrybucji nagród finansowych dla zespołów takich jak Ferrari, Mercedes, Red Bull czy McLaren. „Musi pojawić się element ograniczenia ich potencjału. Po inwestycji dokonanej przez Liberty i dla perspektyw wzrostu, jaki chcą osiągnąć, będą musieli pójść na konfrontację z tymi zespołami i wywrzeć na nich presję”.

„Liberty musi stawić czoło zespołom i zaakcentować, że musimy uczynić sport większym i lepszym. Jeśli zespoły będą im grozić, to muszą sobie z tym poradzić, bo to jedyna droga do poprawy konkurencyjności całej stawki. Na chwilę obecną mniejsze zespoły wiedzą, że nie mają żadnych szans na odniesienie wygranej. Nawet Williams i Force India, czyli teamy, które w ostatnich latach dokonały tak dużych postępów, mają świadomość, że mało realistycznym scenariuszem jest ich zwycięstwo w wyścigu. Stoimy przed świetną szansą zapewnienia warunków dla konkurencyjnej rywalizacji w całej stawce”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.06.2022  Herbert: Kariera Strolla w F1 wkrótce może dobiec końca
08.05.2012  Damon Hill weźmie udział w wyścigu Volkswagen Scirocco R Cup
21.03.2012  Johnny Herbert dodatkowym sędzią FIA podczas GP Malezji
14.03.2012  Johnny Herbert dodatkowym sędzią w Australii
30.11.2011  Herbert kwestionuje wybór de la Rosy na kierowcę HRT
Tagi:
Herbert J.
F1 ogólnie
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 09.02.2017 20:41[!]
Co z tego, że mamy w stawce fabryczne teamy Mercedesa, Ferrari czy Renault, skoro Ci pierwsi dzięki drakońsko dużemu budżetowi odjechali stawce osiągami, przez co mamy do bólu przewidywalną rywalizację? Ja osobiście byłbym gotów podziękować fabrycznym (a zamiast tego pozyskać wielu producentów silników), by tylko rywalizacja była ciekawa. Bo o to tu chodzi - ponoć to ma być rozrywka dla fanów, a nie tylko biznes dla korporacji. :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca