|
|
|
|
|
|
Herbert: Liberty musi ograniczyć przywileje finansowe dużych teamów |
Zdaniem Brytyjczyka tylko w ten sposób uda się poprawić konkurencyjność całej stawki F1. |
|
•Nataniel Piórkowski, 9 lutego 2017, wyświetlenia: 1025 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Były kierowca Formuły 1 i ekspert telewizji Sky Sports – Johnny Herbert, uważa, że priorytetem Liberty Media musi być odebranie przywilejów finansowych większym zespołom.
Herbert, który w trakcie swej kariery w serii Grand Prix ścigał się w barwach między innymi Lotusa, Ligiera, Benettona czy Saubera, uważa, że nowi właściciele F1 muszą zrozumieć problemy małych zespołów. Zdaniem Brytyjczyka tylko w ten sposób Liberty będzie w stanie wpłynąć na poprawę widowiska, a co za tym idzie zrealizować cele związane z rozwojem sportu i zyskami z praw komercyjnych.
„Pod wieloma względami mniejsze zespoły mają większe znaczenie dla F1 niż duże stajnie. Są sercem i duszą sportu. Force India i Williams są przykładem wspaniałej pracy. Patrząc na ich wydatki z ubiegłego sezonu można stwierdzić, że wykonują lepszą robotę niż Mercedes, ale mimo tego nie byli w stanie odnieść zwycięstwa. By móc znaleźć się w takiej sytuacji potrzeba lepszego modelu podziału nagród finansowych. Jeśli dużym zespołom się to nie podoba i grożą odejściem, Liberty postąpi słusznie wywierając na nich presję, bo będzie działało dla dobra Formuły 1” – powiedział Herbert w rozmowie z Guardianem.
Zdaniem Herberta Liberty powinno wdrożyć zupełnie nowy model dystrybucji nagród finansowych dla zespołów takich jak Ferrari, Mercedes, Red Bull czy McLaren. „Musi pojawić się element ograniczenia ich potencjału. Po inwestycji dokonanej przez Liberty i dla perspektyw wzrostu, jaki chcą osiągnąć, będą musieli pójść na konfrontację z tymi zespołami i wywrzeć na nich presję”.
„Liberty musi stawić czoło zespołom i zaakcentować, że musimy uczynić sport większym i lepszym. Jeśli zespoły będą im grozić, to muszą sobie z tym poradzić, bo to jedyna droga do poprawy konkurencyjności całej stawki. Na chwilę obecną mniejsze zespoły wiedzą, że nie mają żadnych szans na odniesienie wygranej. Nawet Williams i Force India, czyli teamy, które w ostatnich latach dokonały tak dużych postępów, mają świadomość, że mało realistycznym scenariuszem jest ich zwycięstwo w wyścigu. Stoimy przed świetną szansą zapewnienia warunków dla konkurencyjnej rywalizacji w całej stawce”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|