|
|
|
|
|
|
Sebastien Buemi wygrał wyścig Formuły E w Buenos Aires |
Szwajcar odniósł trzecie zwycięstwo z rzędu pokonując Vergne'a i di Grassiego. |
|
•Nataniel Piórkowski, 18 lutego 2017, wyświetlenia: 8471 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Sebastien Buemi odniósł zwycięstwo w wyścigu Formuły E na ulicznym torze w stolicy Argentyny – Buenos Aires. Pozostałe dwa miejsca na podium przypadły Jeanowi-Ericowi Vegne'owi i Lucasowi di Grassi.
W wieńczącej kwalifikacje rozgrywce o Super Pole triumfował di Grassi z czasem 1:09,404s. Drugie miejsce ze stratą niecałych 0,2s zajął Vergne, za którym znaleźli się Buemi i Oliver Turvey.
Pomimo czystego startu Buemiemu nie udało się awansować przed di Grassiego i Vergne'a. Na trzecim okrążeniu Francuz z powodzeniem zaatakował byłego kierowcę Virgin Racing w Formule 1, awansując na pozycję lidera. Chwilę później problemy Brazylijczyka wykorzystał Buemi. Po kilku kolejnych minutach Vergne musiał uznać wyższość lidera klasyfikacji generalnej mistrzostw, który objął prowadzenie i dzięki serii szybkich okrążeń wypracował względnie bezpieczne prowadzenie.
Buemi zjechał na wymianę bolidu dysponując pięciosekundową przewagą nad swym najbliższym konkurentem. Po powrocie do rywalizacji na torze wychowanek Red Bulla umiejętnie kontrolował tempo zmagań, co umożliwiło Francuzowi zmniejszenie straty do poziomu około dwóch sekund. Buemi nie popełniał jednak żadnych błędów, pewnie zmierzając ku trzeciemu w tym sezonie zwycięstwu w FE..
Dzięki wygranej Szwajcar dysponuje w klasyfikacji generalnej 32-punktową przewagą nad di Grassim, który po słabym pierwszym stincie ambitnie odrabiał stracone pozycje i przekroczył linię mety na trzecim miejscu. Ze względu na analizę incydentu związanego z niebezpiecznym wyjazdem ze stanowiska serwisowego, kierowca z Sao Paulo nie może być jednak pewny utrzymania miejsca na podium.
Za di Grassim zmagania w Buenos Aires ukończyli Nico Prost i Nelson Piquet Junior – piąta lokata jest dla 31-latka najlepszym wynikiem w Formule E od pierwszego wyścigu w Londynie w 2015 roku.
Szóstą pozycję wywalczył Loic Duval startujący w barwach Dragon Racing. Pod koniec zawodów Francuz stoczył zaciętą walkę koło w koło z Jerome'em d'Ambrosio, który ostatecznie musiał zadowolić się ósmym miejscem, po przegraniu pojedynku z Danielem Abtem.
Czołową dziesiątkę uzupełnili Oliver Turvey oraz Jose Maria Lopez, który uszczęśliwił lokalnych kibiców dowożąc do mety jeden punkt po starcie z odległego dwudziestego pola.
Kolejną eliminacją Formuły E będzie runda w Meksyku, jaka zostanie rozegrana 1 kwietnia.
•Formula E > 2016/17 > Buenos Aires, Circuito de Puerto Madero - 2,480 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 9 | Sebastien Buemi | | Renault e.Dams | Spark-Renault | 37 | 45:45,623 | 25 |
2. | 25 | Jean-Eric Vergne | | Techeetah | Spark-Renault | 37 | +0:02,996 | 18 |
3. | 11 | Lucas di Grassi | | ABT Schaeffler Audi Sport | Spark-Abt Sportsline | 37 | +0:06,921 | 15 |
4. | 8 | Nicolas Prost | | Renault e.Dams | Spark-Renault | 37 | +0:08,065 | 12 |
5. | 3 | Nelson Piquet Jr | | NEXTEV Team China Racing | Spark-NEXTEV | 37 | +0:09,770 | 10 |
6. | 6 | Loic Duval | | Faraday Future Dragon Racing | Spark-Penske | 37 | +0:35,103 | 8 |
7. | 66 | Daniel Abt | | ABT Schaeffler Audi Sport | Spark-Abt Sportsline | 37 | +0:35,801 | 6 |
8. | 7 | Jerome D'Ambrosio | | Faraday Future Dragon Racing | Spark-Penske | 37 | +0:37,111 | 4 |
9. | 88 | Oliver Turvey | | NEXTEV Team China Racing | Spark-NEXTEV | 37 | +0:37,111 | 2 |
10. | 37 | Jose Maria Lopez | | DS Virgin Racing | Spark-Citroën | 37 | +0:38,206 | 1 |
11. | 28 | Antonio Felix da Costa | | MS Amlin Andretti | Spark-Andretti | 37 | +0:43,740 | |
12. | 4 | Stephane Sarrazin | | Techeetah | Spark-Renault | 37 | +0:44,243 | |
13. | 20 | Mitch Evans | | Panasonic Jaguar Racing | Spark-Jaguar | 37 | +0:44,918 | |
14. | 27 | Robin Frijns | | MS Amlin Andretti | Spark-Andretti | 37 | +0:49,683 | |
15. | 23 | Nick Heidfeld | | Mahindra Racing Formula E Team | Spark-Mahindra | 37 | +0:51,456 | |
16. | 33 | Ma Qing Hua | | Techeetah | Spark-Renault | 36 | 1 okr. | |
17. | 47 | Adam Carroll | | Panasonic Jaguar Racing | Spark-Jaguar | 36 | 1 okr. | |
18. | 19 | Felix Rosenqvist | | Mahindra Racing Formula E Team | Spark-Mahindra | 34 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 5 | Maro Engel | | Venturi Formula E Team | Spark-Venturi | 26 | | |
| 2 | Sam Bird | | DS Virgin Racing | Spark-Citroën | 20 | | |
| |
Pole position: Lucas di Grassi (ABT Schaeffler Audi Sport) - 1:09,404 (+3 pkt.) Najszybsze okrążenie: Felix Rosenqvist (Mahindra Racing Formula E Team) - 1:09,467 na 31 okrążeniu (+1 pkt.) Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|