|
|
|
|
|
|
Newey: Zmiany w przepisach mogą nie rozwiązać problemów F1 |
Zdaniem Brytyjczyka istnieje ryzyko, że głównym wyzacznikiem osiągów bolidów pozostaną silniki. |
|
•Nataniel Piórkowski, 20 lutego 2017, wyświetlenia: 1706 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dyrektor techniczny Red Bull Racing – Adrian Newey, obawia się, że pomimo poważnych zmian w przepisach Formuła 1 pozostanie w zbyt dużym stopniu zdominowana przez osiągi silników.
Brytyjczyk, jeden z najbardziej cenionych projektantów bolidów F1, wielokrotnie dawał do zrozumienia, iż nie zgadza się z kierunkiem w jakim od kilku ostatnich lat podąża seria Grand Prix. Teraz Newey przyznał, iż z ostrożnością podchodzi do ostatnich zmian w regulaminach technicznych.
„Połączenie wyższej przyczepności mechanicznej, większego docisku i cięższych bolidów oznacza, że ilość czasu spędzana przez kierowców z gazem w podłodze będzie dużo większa niż dotychczas. Doprowadza to więc do sytuacji, w której jeszcze bardziej będzie liczyła się moc jednostek napędowych”.
„Jednakże, tym co szczególnie budzi mój niepokój, jest Formuła 1 zdominowana przez osiągi silników. To dość niezdrowa sytuacja. W tym sporcie powinno bowiem chodzić o mieszankę silnika, podwozia i talentu kierowcy” – tłumaczył Newey w trakcie spotkania z mediami przy okazji rundy serii MRF na torze Chennai.
„Dodatkowy docisk i wyższa przyczepność oznaczają, że bolidy będą generować większe przeciążenia. To z kolei zmusi kierowców do bardziej wytężonej pracy za kierownicą. Przez ostatnie lata, słuchając rozmów zawodników z inżynierami przez radio, nie czuliśmy, by osoba siedząca w bolidzie miała podwyższone tętno pracy serca. Prawdę mówiąc można było odnieść wrażenie, że ona także siedzi przed telewizorem i ogląda z nami wyścig! Niestety jednak zmiany wprowadzone w przepisach mogą negatywnie wpłynąć na możliwości wyprzedzania i wyrównaną walkę na torze”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|