|
|
|
|
|
|
Key: W ostatnich latach silniki były piętą achillesową Toro Rosso |
Dyrektor techniczny stajni z Faenzy odniósł się także do programu rozwojowego STR12. |
|
•Nataniel Piórkowski, 27 lutego 2017, wyświetlenia: 919 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dyrektor techniczny Toro Rosso – James Key, ma nadzieję, że dzięki silnikowi Renault w bieżącej specyfikacji jego zespół dokona w tym roku dużych postępów.
Po sporze na linii Red Bull-Renault, do jakiego doszło w trakcie sezonu 2015, Toro Rosso zostało zmuszone do podpisania rocznej umowy na dostawy jednostek napędowych Ferrari w starszej specyfikacji. Już w maju, podczas GP Monako, stajnia z Faenzy poinformowała jednak, że w trakcie kolejnych mistrzostw powróci do współpracy z francuskim producentem.
„Toro Rosso potrzebuje dwóch rzeczy: stabilności dostaw i konkurencyjnych osiągów jednostki napędowej. Gdy spojrzymy na trzy ostatnie lata, ze względu na niefortunne okoliczności, zawsze cierpieliśmy na deficyt po stronie silnika. To odbijało się na naszym tempie i zdobyczach punktowych” – powiedział James Key przy okazji najnowszej konstrukcji Toro Rosso, STR12.
„To był frustrujący okres, bo nasi ludzie z działu aerodynamicznego wykonywali fantastyczną pracę, podwozie bardzo poprawiło się w wielu obszarach. Byliśmy lepsi na płaszczyźnie operacyjnej i coraz lepiej rozumieliśmy zachowanie opon. Po zwrocie o 180 stopni, dokonanym przez Renault w ubiegłym roku i zupełnie innym podejściu jakie teraz prezentują, mamy nadzieję dysponować naszą najlepszą jednostką napędową w erze turbo. W końcu mamy dużo bardziej konkurencyjny silnik”.
Key dodał, że kluczowym czynnikiem przy rozwoju bolidu będzie doświadczenie Kwiata i Sainza. „Wyobraźcie sobie sytuację, w której w tym roku zespół ma w swoich samochodach dwóch nowicjuszy. Nie byłoby jakichkolwiek punktów odniesienia. Nasz program rozwojowy jest w tym roku większy niż zazwyczaj, bo zostawiliśmy sobie wiele możliwości. Podejrzewam, że czeka nas pracowity sezon, w trakcie którego będziemy w stanie znacząco poprawić swój potencjał”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|