F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.10.2022

Russell: F1 powinna przemyśleć projekty niektórych torów

Aston Martin zdziwiony podejrzeniami o złamanie limitu budżetowego

Zhou: Latifi musi częściej patrzeć w lusterka

Leclerc zaskoczony tempem Pereza z końcówki wyścigu

02.10.2022

Perez ukarany, ale zachowuje zwycięstwo w GP Singapuru

Hamilton rozczarowany błędem z siódmego zakrętu

Verstappen tłumaczy słaby start do wyścigu o GP Singapuru

Horner broni Pereza prze oskarżeniami o naruszenie zasad SC

Binotto: Perez zasługuje na dwie kary czasowe

Perez zdezorientowany dochodzeniem sędziów

Latifi z karą przesunięcia na starcie do Grand Prix Japonii

GP Singapuru: wyniki wyścigu

GP Singapuru: najszybsze okrążenia w wyścigu

Sergio Perez zwycięzcą deszczowego thrillera w Singapurze

RN365: De Vries podpisał kontrakt z AlphaTauri

Start wyścigu o GP Singapuru zostanie opóźniony (akt.)

Alonso: Deszczowy wyścig może dać nam szansę na podium

Verstappen radzi rywalom, by trzymali język za zębami

Russell rozpocznie wyścig z Singapurze z alei serwisowej

Seidl: Dwa teamy prowadziły agresywną politykę rekrutacyjną

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Tegoroczne bolidy mają szansę być najszybszymi w historii

Pirelli przewiduje czasy na poziomie 1:18 na torze Catalunya.
Łukasz Godula, 28 lutego 2017, wyświetlenia: 2197<< | lista | T- | T+ | >>


Tegoroczne samochody jak na razie są na dobrej drodze by być najszybszymi w historii Formuły 1. Pirelli przewiduje, że rekordy toru mogą paść pod koniec przyszłego tygodnia.

Jak na razie najlepszy wynik tegorocznych testów dzierży Raikkonen i jest to 1:20,960, co mimo wszystko jest gorszym rezultatem od tych osiąganych za czasów silników V8. Jednak dostawca opon, Pirelli przewiduje znacznie lepsze osiągi podczas kolejnych sześciu dni testowych, a czasy mają spaść o kolejne dwie sekundy przed końcem jazd.

Mario Isola, dyrektor wyścigowy Pirelli w F1 stwierdził: „W mojej opinii powinniśmy zejść do około 1:18, więc musicie rozliczyć mnie z tych słów po ostatnim dniu testów”.

Takie czasy podczas testów oznaczają, że tempo podczas GP Hiszpanii może być jeszcze lepsze, gdyż rozwój samochodów do tego czasu pójdzie znacznie do przodu. Isola uważa, że czasy w okolicach 1:18 mogą być tempem wyścigowym w Barcelonie.

„Wyścig jest trudny do przewidzenia, ponieważ w Barcelonie większość ekip wprowadzi nowe części, więc prawdopodobnie pójdą do przodu” – uważa. „Tak więc gdy zejdziemy do 1:18 w symulacji kwalifikacji, to podczas wyścigu możemy być w tych okolicach”.

Przewidywania Pirelli pokrywają się z tym, co inne źródła sugerowały podczas trwających testów. Najszybszy czas pole position na obecnym układzie toru ustanowił Mark Webber w 2010 roku, notując wtedy wynik 1:19,995 w Red Bullu. Rok wcześniej Rubens Barichello w Brawnie pokonał okrążenie w czasie 1:19,954 podczas Q2, jednak nie liczy się to jako ostateczny wynik kwalifikacji.

Najszybsze czasy na obiekcie w Barcelonie padały w 2008 roku, gdy testowano eksperymentalne opony Bridgestone, które miały być wprowadzone w kolejnym roku. Fernando Alonso, który jeździł wtedy w Renault wykręcił czas 1:18,483.

Pirelli dodaje, że wczesne informacje z testów potwierdzają, iż opony na ten rok spełniają swoje cele mniejszej degradacji i szerszym zakresie operacyjnym temperatur, przez co pozwalają na naciskanie kierowcom w warunkach wyścigowych.

Isola przyznał, że dane z toru sugerują, iż poziom docisku jest zdecydowanie wyższy niż 12 miesięcy temu. „Mówiliśmy, że docisk powinien być o 30% większy i nawet jeśli nie jest tak duży, to będzie to około 25%” – przyznał. „Słyszałem wrażenia kierowców, którzy mówili że mogą hamować później i szybciej jechać w zakrętach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.10.2022  Russell: F1 powinna przemyśleć projekty niektórych torów
03.10.2022  Aston Martin zdziwiony podejrzeniami o złamanie limitu budżetowego
02.10.2022  Verstappen radzi rywalom, by trzymali język za zębami
02.10.2022  Seidl: Dwa teamy prowadziły agresywną politykę rekrutacyjną
01.10.2022  Red Bull grozi konsekwencjami za zniesławienia ze strony rywali
Tagi:
Pirelli
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 28.02.2017 22:17[!]
Nie zapomnieli o bolidach w erze v10?
Sasilton, 28.02.2017 22:26[!]
Wtedy nie było szykany.
Te eksperymentalne opony, to były gołe slicki?
Lukas, 28.02.2017 22:27[!]
@Sasilton - tak
SirKamil, 28.02.2017 23:25[!]
W Montmelo bardzo bruździ masa. Chyba najbardziej w kalendarzu do pary z Suzuką. Jeśli zrobią takie czasy przy 722 kg to będzie duża rzecz i będzie też oznaczać jeszcze większą petarde na innych torach.

Żeby obrazowo wyjaśnić o co chodzi- 'To' było w stanie jeździć po tym torze w czasie 1:20 przy mocy 700 km tylko dlatego, że było lekkie. http://www.f1fana...r29_2009f1car-26.jpg
kuczar, 01.03.2017 09:32[!]
Tutaj Massa wykręcił jeszcze lepszy czas niż Alonso w tamtej serii testów: https://www.f1wm....=2&imprezaid=188 1:18,339
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca