|
|
|
|
|
|
Montezemolo: Ferrari dokonało ryzykownego posunięcia |
Włoch sugeruje, że Scuderia przekazala zbyt dużą odpowiedzialność na barki włoskich inżynierów. |
|
•Nataniel Piórkowski, 1 marca 2017, wyświetlenia: 2089 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Były prezes Ferrari – Luca di Montezemolo, uważa, że włoski team popełnił poważny błąd, w zbyt łatwy sposób rezygnując ze współpracy z cenionymi inżynierami.
Przed wakacyjną przerwą Scuderia poinformowała o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym dyrektorem technicznym – Jamesem Allisonem, który od początku marca pełni podobne obowiązki w mistrzowskim teamie Mercedesa. Zdaniem Montezemolo Ferrari stosuje od niedawna ryzykowną strategię ograniczania wpływu na prace zespołu ekspertów niepochodzących z Włoch.
„Ferrari dokonało ryzykownego posunięcia. Chcą mieć bolid skonstruowany wyłącznie przez włoskich inżynierów, ale w Formule 1 potrzebujesz najlepszych specjalistów w swych dziedzinach. Miło byłoby święcić triumfy wyłącznie dzięki pracy Włoch, ale doskonałość nie zawsze wiąże się z jednym narodem”.
Montezemolo dodał, że jeśli taktyka Ferrari nie przyniesie oczekiwanych sukcesów, Sebastian Vettel straci cierpliwość do stajni z Maranello. „Vettel ma oceni konkurencyjność bolidu po dwóch lub trzech wyścigach. Jego kontrakt wygasa wraz z końcem tego roku, więc będzie musiał podjąć decyzję o swej przyszłości. Raikkonen? Raikkonen nie jest przyszłością Ferrari”.
Odnosząc się do pierwszych wrażeń płynących z testów, Montezemolo stwierdził: „Dobre czasy są pozytywne, ale wyniki, które są coś warte będzie można osiągnąć dopiero w Melbourne”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|