F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hulkenberg: Wyprzedzanie w GP Australii było "niemal niemożliwe"

Ostrożność w wydawaniu negatywnych opinii zalecają Kimi Raikkonen i Christian Horner.
Nataniel Piórkowski, 27 marca 2017, wyświetlenia: 3268<< | lista | T- | T+ | >>


Zdaniem kierowcy Renault – Nico Hulkenberg w trakcie wyścigu o Grand Prix Australii wyprzedzanie było "niemal niemożliwe".

Nowe bolidy F1 są szybsze i szersze od konstrukcji poprzednich generacji oraz zapewniają lepsze osiągi aerodynamiczne i przyczepność płynącą z większych opon przygotowanych przez Pirelli.

Hulkenberg zwraca jednak uwagę, że pod koniec rywalizacji w Melbourne prezentował lepsze tempo niż Esteban Ocon z Force India, a mimo tego nie był w stanie awansować przed Francuza.

„Liczyłem, że będzie miał lekki problem, bo znajdował się na miękkich oponach, a ja miałem w swoim bolidzie ultramiękką mieszankę. Szybko zrozumiałem jednak, że nic z tego. Nowe bolidy generują masę "brudnego" powietrza, co sprawia, że wyprzedzanie jest niemal niemożliwe. Prawdopodobnie mógłbym jechać o sekundę szybciej na każdym okrążeniu, ale nie było na to szans”.

Sergio Perez, który na pierwszym okrążeniu wyprzedził Daniiła Kwiata a niedługo później uporał się z Carlosem Sainzem, uważa, że w celu wyprzedzenia rywala atakujący kierowca musi dysponować dużą przewagą tempa. „Wyprzedzanie jest trudniejsze, ponieważ mamy krótszy dystans hamowania, mniej stref z ograniczoną przyczepnością, opony zużywają się dużo wolniej. Jeśli wcześniej wystarczyło tempo lepsze o 1,5s, to teraz potrzeba prawdopodobnie dwóch”.

Kimi Raikkonen zwracał jednak uwagę na fakt, iż wyprzedzanie w Formule 1 nigdy nie będzie proste. „To dopiero pierwszy wyścig, a Albert Park różni się od, powiedzmy, normalnych torów wyścigowych. W tym roku na niektórych obiektach wyprzedzanie będzie łatwiejsze, a na innych trudniejsze. Zobaczymy, jak będą wyglądały kolejne wyścigi” – przekonywał mistrz świata z sezonu 2007.

Z Finem zgadza się szef Red Bull Racing – Christian Horner. „Na tym torze nigdy nie oglądaliśmy wielu manewrów wyprzedzania. Poczekajmy do Chin i Bahrajnu, do dwóch torów gdzie kierowcom łatwiej jest ze sobą walczyć, zanim zaczniemy oceniać sytuację”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2024  RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi
22.04.2024  Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi
05.04.2024  Hulkenberg: Być może w innym życiu doczekam się czołowej posady
02.04.2024  Hulkenberg: Nie rozumiem podłoża problemów Ricciardo
30.03.2024  AMuS: Sainz oraz Hulkenberg priorytetami Saubera na sezon 2025
Tagi:
F1 ogólnie
Hulkenberg N.
Raikkonen K.
Perez S.
Horner C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ICEman, 27.03.2017 18:28[!]
Takim złomem jak bolid Renault to się nie dziwie że nie szło wyprzadzać
Gszegosz, 27.03.2017 20:09[!]
Nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. Chcieli szybszych, trudniejszych w prowadzeniu bolidów to mają. Pora zdać sobię sprawę z tego że sezon 2017 będzie sezonem walki inżynierów i strategów a nie kierowców.
michal132, 27.03.2017 20:11[!]
@ICEman

złom to Ty masz chyba Mercedesy ani Ferrari też nie wyprzedały
Anderis, 27.03.2017 20:13[!]
Cytat Gszegosz :
Pora zdać sobię sprawę z tego że sezon 2017 będzie sezonem walki inżynierów i strategów a nie kierowców.

Strategów nie za bardzo, jeśli większość wyścigów będzie na jeden pit stop. ;)
Aeromis, 27.03.2017 21:18[!]
Forma Renault wcale nie musi być tak a zła na jaką wygląda. W kwalifikacjach Perez nieco zawalił o czym sam mówił a Hulkenberga spotkały problemy których wcześniej nie miał z balansem (obaj w q2 mieli słabsze czasy niż w q1, a warunki na torze był coraz lepsze). Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że wyprzedzanie będzie porównywalnie trudne co przed erą DRS. Wówczas bez wątpienia bardzo liczyły się kwalifikacje, jest więc bardziej niż prawdopodobne że znów zaczną. Skoro Nico mówi że był szybszy niż Ocon (czyli coś na równi z Perezem), no to jednak dla Renault to nadzieja na awans, bo dorównanie FI to byłby dla Renault postęp - moim zdaniem. Nie jest to żadne hi hip hura, bo FI w Australii wypadła poniżej tego co pokazywali w zeszłym sezonie, FI była zauważalnie słabsza od Williamsa, jednak to jedyny zespół który ich wyprzedził poza czołową trójką. Renault ma więc szansę (jeszcze) na walkę w środku stawki.
Fate, 27.03.2017 21:25[!]
Cytat Gszegosz :
Pora zdać sobię sprawę z tego że sezon 2017 będzie sezonem walki inżynierów i strategów a nie kierowców.

Jest dokładnie odwrotnie.
Poprzednie lata były walką strategów gdzie mieliśmy bardziej zużywające się opony co dawało więcej pit stopów.

Teraz samochody są trudniejsze w prowadzeniu co widzimy po różnicach między zespołowymi partnerami. W poprzednich 3 latach ciężko było dowalić koledze z zespołu więcej niż 0.5s na okrążeniu, a teraz z powrotem jest to możliwe. Tak więc od kierowców zależeć będzie więcej właśnie w tym roku, bo będzie łatwiej kierowcy o wyższych umiejętnościach (oraz przygotowaniu fizycznemu) zrobić różnicę.
bartoszcze, 27.03.2017 21:59[!]
@Fate
Strategów o tyle, że kluczowe będzie wyliczenie momentu zjazdu.
Fate, 27.03.2017 22:36[!]
Może tak - pola do popisu dla strategów będzie mniej co nie znaczy, że nie będzie wcale.
macieiii, 27.03.2017 23:27[!]
może i trudno jest wyprzedzać, ale to jest pozytywne zjawisko. Nic bardziej nie denerwuje kibica, niż zbyt łatwe wyprzedzanie. Jesteśmy RBR, Mercem, albo Ferrari. Przez dwa okrążenia dogonimy rywala. Później włączymy drs i sprawa załatwiona - właśnie zaprzepaściliśmy to, co nazywamy wyścigiem.
Ostatnimi czasy wyprzedzanie w strefie drs było bardzo przewidywalne, wręcz bezsensowne. Całego wyścigu nie widziałem, ale mogę powiedzieć jedno: jeżeli brak wyprzedzania, ma skutkować wydłużeniem stref drs, że w połowie prostej będzie jasne kto pierwszy wejdzie w zakręt - to nawet największy laik będzie niezadowolony z tego co ogląda.
marios76, 27.03.2017 23:49[!]
@Anderis Strategow jak najbardziej: zobacz jak stratedzy Mercedesa obawiali sie wyprzedzenia :) ( na torze, na ktorym wyprzedzanie bylo prawie niemozliwe) Tak bardzo, ze oddali zwyciestwo, byle nikt ich nie wyprzedzil :D
psychof1, 28.03.2017 12:53[!]
Jakoś do 1997 roku dwumetrowa szerokość bolidu nikomu nie przeszkadzała.
mcracer1993, 28.03.2017 19:17[!]
@Anderis @marios76

Akurat ten sezon to będzie walka zarówno inżynierów, strategów jak i samych kierowców - z racji konstrukcji nowych bolidów, które są trudniejsze w prowadzeniu, będą się liczyć umiejętności kierowcy. Zobaczcie jak Vettel w Australii błyskawicznie odjechał Hamiltonowi po pit stopie. Oczywiście Hamilton po pit stopie trafił na mistrza defensywy Verstappena. Do tego Hamilton nie był w stanie odjechać Sebowi. Ponadto zobaczcie też jak niedoszły emeryt Felipe Massa w wynikach zmiażdżył Strolla - niby talent z portfelem ale zaczyna karierę w F1 jak Maldonado. Nie wiem ile razy w ten weekend rozbił bolid lub wypadł z trasy ale zobaczymy ile razy rozbije bolid w Monako :P

Co do wyprzedzania to akurat ten tor jest trudny do tego typu ataków. Nie oglądałem od początku ale ilość takich manewrów można policzyć na palcach 1 ręki. Zobaczymy jak to będzie wyglądać u Chińczyków czy w Bahrajnie. Jestem też ciekawy czy w tym sezonie padnie rekord prędkości z GP Meksyku - 370 km/h.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca