F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Todt: Brak wyprzedzania może być ceną za wprowadzenie nowych bolidów

Francuz zaznacza jednak, że F1 zawsze mierzyła się z problemem braku akcji na torze.
Nataniel Piórkowski, 29 marca 2017, wyświetlenia: 1292<< | lista | T- | T+ | >>


Szef FIA – Jean Todt uważa, że ograniczone możliwości wyprzedzania mogą okazać się ceną, jaką Formuła 1 będzie musiała ponieść za wprowadzenie szybszych i lepiej wyglądających bolidów.

Według statystyk przekazywanych przez magazyn Autosport, w trakcie wyścigu o Grand Prix Australii doszło do tylko dwóch manewrów wyprzedzania na torze (dla porównania rok temu było ich 26). Niezależnie od wyliczeń spora część fanów sportu wyrażała rozczarowanie małą ilością akcji na torze, na co wpływ miały również bardziej trwałe opony i ograniczone możliwości strategiczne.

Komentując charakterystykę nowych bolidów F1 Todt stwierdził: „Wyprzedzanie zawsze stanowiło problematyczną kwestię w sportach motorowych. Pamiętam wyścigi sprzed 20 czy 30 lat, gdy bolidy wyposażone w świeższe ogumienie, dysponujące tempem lepszym o trzy a nawet cztery sekundy, nie mogły uporać się z rywalami jadącymi na starszych oponach, bo wyprzedzanie było tak trudne”.

„Widać, że w tym roku wyprzedzanie będzie jeszcze trudniejsze, ale staraliśmy się znaleźć rozwiązania mające na celu jego ułatwienie, wprowadziliśmy DRS i inne technologie. Nowe przepisy mogą sprawić, że wyprzedzanie będzie trudniejsze, ale może była to cena, którą musieliśmy zapłacić za szersze samochody z rozbudowaną aerodynamiką” – powiedział w Australii były szef Scuderii Ferrari.

Wiadomo już, że po Grand Prix Chin Międzynarodowa Federacja Samochodowa dokona analizy długości stref DRS w oparciu o dane dotyczące skuteczności prób wyprzedzania.

Todt zasugerował ponadto, iż w dłuższej perspektywie F1 będzie musiała uciec się do przemyślenia koncepcji aerodynamicznej bolidów. „To temat, nad którym trzeba będzie się pochylić w trakcie rozmów o nowych przepisach. Będzie trzeba ocenić, czy funkcjonuje dobry kompromis”.

Trzykrotny mistrz świata – Lewis Hamilton zasugerował, że nigdy wcześniej w trakcie swej kariery w Formule 1 nie miał takich problemów z wyprzedzeniem rywali, jak podczas GP Australii. Brytyjczyk dodał: „Na pewno nie będzie lepiej pod tym względem. Przez resztę sezonu będzie tak samo”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
31.01.2023  Vasseur docenia Binotto za sprawne przekazanie władzy w Ferrari
26.09.2022  Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari
20.12.2021  Todt nie dementuje informacji o powrocie do Ferrari
17.12.2021  Verstappen i Mercedes odebrali trofea mistrzowskie
Tagi:
Todt J.
F1 ogólnie
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 29.03.2017 11:36[!]
Coś za coś. Zresztą kto powiedział, że wyprzedzanie musi być łatwe?
Kierowcy w ostatnich latach strasznie się rozleniwili - powolne bolidy, wyprzedzanie za pomocą guziczka, oszczędzanie opon i paliwa... nawet spocić się nie było okazji.
Zresztą myślę, że na typowych torach wyścigowych sytuacja z wyprzedzaniem będzie lepsza, niż w Australii.
Opony muszą być bardziej wytrzymałe, bo inaczej kierowcy znowu musieliby pokonywać zakręty wolniej, więc cała ta rewolucja poszłaby do kosza...
Andryj Kapusta, 29.03.2017 11:37[!]
W końcu jeden normalny sezon będzie. Jeśli komuś się poszczęści i buchnie pare pozycji na starcie to ma szanse że dojedzie przed szybszym rywalem. Od 2011 problemy z DRS coś maskowało: może były to wyrównane silniki lecz skłonny byłbym powiedzieć że aero robiło swoje. W 2009. podnosili i zwężali tylnie skrzydła tłumacząc to cieniem aerodynamicznym który zmniejszony i skierowany wyżej był bardziej neautralny dla aerodynamiki z przodu innego bolidu. Mówi się że bolidy z 2015-2016 już miały najwięcej docisku w histori co wydaje się głupie gdy się popatrzy na Red Bulla z 2010 roku ale ten raczej był szybki przez wydajność aero, rozgrzane gazy spalinowe sprawiały że powietrze przechodziło szybciej, bolidy bez tego triku musiały by mieć znacznie więcej docisku żeby dorównać dmuchanym konstrukcjom.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca