F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audi weźmie udział w kolejnym spotkaniu grupy silnikowej F1?

Tematem posiedzenia ma być formuła jednostek napędowych serii Grand Prix od sezonu 2021.
Nataniel Piórkowski, 29 marca 2017, wyświetlenia: 3031<< | lista | T- | T+ | >>


Przedstawiciele podległej Volkswagenowi marki Audi wezmą udział w nadchodzącym spotkaniu grupy odpowiadającej za przepisy dotyczące jednostek napędowych Formuły 1.

Doniesienia takie przekazuje niemiecki Spox.com. Według portalu posiedzenie odbędzie się w ten piątek w Paryżu, a w jego planie znajdzie się dyskusja na temat formuły silników F1 od sezonu 2021.

Prezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej – Jean Todt, niejednokrotnie podkreślał, iż jest przeciwnikiem powrotu do popularnych jednostek V10 czy V8. „Zdaję sobie sprawę z tego, że to delikatny temat. Formuła 1 to to sztandarowy produkt dla przemysłu motoryzacyjnego. Musi być on zgody z rozwojem technologicznym, jaki dokonuje się w przemyśle. Z drugiej strony potrzebne jest dobre zbilansowanie, by utrzymać sport zrównoważonym. Maszyny, które mamy dzisiaj są zbyt wyrafinowane”.

W trakcie konferencji prasowej podczas Grand Prix Australii o swoje oczekiwania związane z nowymi jednostkami F1 zostali zapytani przedstawiciele zespołów. Zdaniem Christiana Hornera z Red Bulla władze sportu powinny położyć szczególny nacisk na poprawę dźwięku. „Najlepiej brzmiącym bolidem w Melbourne jest 12-letnia konstrukcja Minardi, która w czasach gdy się ścigała się w F1 odznaczała się najgorszym dźwiękiem i była rozpaczliwie niekonkurencyjna”.

W podobnym tonie wypowiadał się szef Mercedes Motorsport – Toto Wolff: „Sądzę, że w przeszłości nie położono zbyt dużego nacisku na dźwięk. Jeśli uda nam się połączyć wspaniałą, ale przystępną technologię z dużą liczbą koni mechanicznych i dobrym dźwiękiem, powinniśmy osiągnąć sukces”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2024  RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi
22.04.2024  Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
12.04.2024  Sainz: Nadal nie wiem dla kogo będę startował w sezonie 2025
Tagi:
Audi
Volkswagen
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 29.03.2017 11:20[!]
Ja p*****.. dźwięk najważniejszy w wyścigach.... co to jest, koncert?
yama46, 29.03.2017 11:50[!]
Zdecydowanie dźwięk rasowego v12 poprawi humor Alonso, gdy będzie wychodził z kokpitu na 15 okrążeniu po wcześniejszym stracie ze 120 pozycji startowej.
pancio93, 29.03.2017 11:58[!]
A nie można by wprowadzić dla biedniejszych zespołów starszych tańszych silników v8 z jakimiś tam ewentualnymi ograniczeniami (coś jak Toro Rosso z v10 w 2006r.).
SirKamil, 29.03.2017 12:55[!]
Odbędzie się dużo spotkań, zjedzone zostanie dużo krabów i wypite zostanie dużo szampana.

Wszyscy jednak wiedzą na czym stanie. Na likwidacji systemu odzyskiwania energii cieplnej...

...czyli pozostawieniu silnika spalinowego z drastycznie uproszczonym systemem turbodoładowania, ale za to z rozwijanym systemem KERS, wzbogaconym np. o napęd przedniej osi i możliwość jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym w czasie postojów. Ostatni element będzie szczególnie pożądany i eksponowany w celu stworzenia wrażenia kolejnego kroku eko-postępu i zamaskowania pewnego regresu w wyrafinowaniu technologicznym PU (tzn. likwidacja MGU-H).
enstone, 29.03.2017 13:12[!]
@SirKamil
"Eko-postęp" w motoryzacji to ściema, a ludzie łykają to jak młode pelikany ........
---, 29.03.2017 15:35[!]
Tak! Bardzo bym chciał wkład którejkolwiek z marek VAG w F1!
RY2N, 29.03.2017 16:52[!]
To dopiero będzie zużycie oleju silnikowego w bolidach - miska olejowa będzie musiała mieć chyba ze 100 litrów.
Niewątpliwie VAG jest też mistrzem w podrasowywaniu software'u dla potrzeb kontroli i testów.

Czyli będzie ciekawie,ale czy zawsze fair to bym się nie zakładał.
bartoszcze, 29.03.2017 17:40[!]
@SirKamil
Czy tak uproszczony silnik będzie już atrakcyjny dla Coswortha, czy wciąż nie ten level?
Bo KERS zapewne będzie mógł być produkowany niezależnie.
Gszegosz, 29.03.2017 22:14[!]
Cytat sneer :
dźwięk najważniejszy w wyścigach.... co to jest, koncert?

Ile ludzi tyle interpretacji. Nie da się jednak zaprzeczyć że dźwięk przez lata budował markę tego sportu. Kochali go i kibice i kierowcy. "Potężnie" brzmiące auta wzbudzają większy respekt i podnoszą spektakularność całej serii. Dla pasjonatów V10 czy V12 do dziś brzmią jak jedna z symfonii bethoveena i są synonimm Formuły Jeden.
marios76, 30.03.2017 20:57[!]
@--- Seat czy Skoda- co wybierasz?
SirKamil, 31.03.2017 13:16[!]
"Czy tak uproszczony silnik będzie już atrakcyjny dla Coswortha, czy wciąż nie ten level?"

Nie ten. Potrzebna umowa z kimś dużym na usługę "rozwój i produkcja silnika F1", a takie coś, to mogliby robić i dzisiaj, gdyby był chętny.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca