F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes dąży do obniżenia wagi bolidu W08

Według informacji AMuS konstrukcja jest o 5 kilogramów cięższa od minimalnego limitu 728 kg.
Nataniel Piórkowski, 30 marca 2017, wyświetlenia: 2253<< | lista | T- | T+ | >>


Mercedes potwierdził, iż prowadzi prace zmierzające do redukcji wagi swego tegorocznego bolidu, dążąc do powrotu do zwycięskiej formy po porażce w GP Australii.

Sebastian Vettel z Ferrari odniósł zwycięstwo w niedzielnym wyścigu w Melbourne, po tym jak Lewis Hamilton doświadczył poważnych problemów z nadmierną degradacją ultramiękkiej mieszanki. Okazuje się jednak, że kolejnym kłopotem stajni z Brackley jest waga bolidu W08.

W tym sezonie, ze względu na większe siły działające na bolidy, zespoły są zmuszone do stosowania wzmocnionych komponentów konstrukcyjnych. Ponadto, w świetle zmian w przepisach i dopuszczenia do użytku jedynie czterech jednostek napędowych na sezon, producenci silników stosują bardziej trwałe materiały starając się maksymalnie podnieść poziom niezawodności.

Dodatkowe kilogramy nie tylko negatywnie wpływają na czasy okrążeń, ale także ograniczają elastyczność w rozmieszczaniu balastu, co z kolei ma wpływ na prowadzenie się bolidu.

Chociaż w rozmowie z Auto Motor und Sport szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff, nie chciał potwierdzić, iż waga bolidu W08 przekracza o pięć kilogramów minimalny limit narzucony przez FIA (728 kg), to przyznał: „Nie chcę zbytnio wdawać się w szczegóły, ale zdecydowanie możemy poprawić ten obszar. Ze względu na nowe przepisy i rozmiar bolidów, cały czas musisz dzielić uwagę pomiędzy osiągi zapewniane przez części i wagę. Ten proces cały czas trwa”.

Mercedes nie jest jedynym zespołem, który mierzy się z problemami z wagą bolidu. Red Bull RB13 waży o pięć kilogramów więcej niż zakładano ze względu na decyzję Renault o używaniu na początku sezonu silnika-generatora energii kinetycznej w specyfikacji 2016. Według doniesień mediów z tego względu, po wydaniu pod koniec lutego specjalnej dyrektywy technicznej FIA, stajnia z Milton Keynes nie naciskała na wprowadzenie i korzystanie z bardziej złożonego systemu zawieszenia.

Waga pozostaje także zmartwieniem dla teamu Force India, którego kierowcy: Sergio Perez i Esteban Ocon, otrzymali przed GP Australii polecenie przejścia na rygorystyczną dietę. Wiceszef ekipy z Silverstone Bob Fernley podkreślał jednak: „Jeśli chodzi o wagę samochodu, to jest ona już w porządku. W rzeczywistości znajdujemy się nawet poniżej założonego poziomu, ale wciąż nie do końca nas on zadowala. Przed GP Bahrajnu będziemy chcieli zapewnić wystarczające możliwości optymalnego rozmieszczania balastu. Teraz problem dotyczy już wyłącznie balastu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
18.04.2024  Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem
Tagi:
Mercedes
Force India
Red Bull
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oxiplegatz, 30.03.2017 19:07[!]
Trzeba było wziąć Wehrleina, jest o 9 kg lżejszy od Bottasa :) A tak Valtteri będzie się musiał odchudzić...
dan193t, 31.03.2017 07:14[!]
Niech wywalą T-Winga i płetwę. Będzie lżej i ładniej ;)
mcracer1993, 31.03.2017 22:23[!]
Jeżeli to jest prawda, że Merc ma nadwagę i zajęło w qualach 1 i 3 miejsce to tylko świadczy o tym, że to jest nadal topowy zespół. Jeżeli zredukują wagę do regulaminowego limitu to Ferrari nie ma co marzyć o walce z Mercedesem. Oni znowu odjadą całej reszcie i będzie tylko liczenie na jakąś awarię, bądź wypadek. Szkoda, że takie coś ujawniło światło dzienne - pewnie szef Ferrari będzie wkurzony jak się okaże, że jego największy rywal w Australii miał nadwagę, a potem w Chinach Ferrari dostanie ciężkie lanie w qualach i w wyścigu od odchudzonego Mercedesa.
tcx, 03.04.2017 00:49[!]
@mcracer1993 ciężko powiedzieć, nawet jeśli miał te 5kg więcej. Pamiętaj, Melbourne nie jest miarodajnym torem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca