Gratulacje dla Bottasa. Zapukał do czołówki i szanse wykorzystuje :)
Z kierowców Williamsa najbardziej przeszkadzał Vettelowi ... Bottas! Raz przy dojezdzie do pierwszego zakrętu, (jak on śmiał wyprzedzić czterokrotnego mistrza) drugi, że nie dał się dogonić i wygrał :) Gwoli ścisłości- Bottas przejechał w Williamsie tyle GP, że mi się tak kojarzy ;)
Jeszcze ten emeryt Kimi spokojnie trzymający tempo i co , pojawia się opinie, że faks, że tak wyszło, że...
Świetny, najlepszy chyba numer dwa i Ferrari wie co robi trzymając go u boku Vettela; nie zdziwię się na kolejny sezon :)
Do narzekajacych na brak wyprzedzania: proszę wskazać kto utknął na kilka okrążeń w odstępie mniejszym niż sekunda, za nieco wolniejszy rywalem? Może nie zdajecie sobie sprawy, ale nie da się wyprzedzić bolidu, którego nie można dogonić! Jakiej Wy formuły chcecie i jakich przepisów? Żeby dla widowiska startujący z pozycji 20 miał tak wszystko ułatwione, by zameldować się na podium? :)
Będzie niezły sezon :)
@marios76
Cytat : Jakiej Wy formuły chcecie i jakich przepisów? Właśnie promujących walkę na torze, nawet jeśli nie zakończy się ona wyprzedzaniem a frustracją atakującego i triumfem nudnego obrońcy. W tym wyścigu walki na torze nie było w ogóle.
@Aeromis Nadal nie rozumiem? Stawka sie rozjechala, malo bylo mozliwosci nawiazania kontaktu, kto, kogo i kiedy mial wyprzedzac? Tu nie bylo problemu z wyprzedzaniem.
Jeden silnik dla wszystkich, jeden bolid i zakaz grzebania w ustawieniach i beda mniejsze roznice...
@marios76
Nie było chęci do nawiązywania kontaktu, bo zarówno tor wyprzedzeń tu nie promuje jak i oszczędzanie opon było kluczowe - przedwczesny zjazd przez zniszczone w walce opony mógłby się źle zakończyć i nawet zyskana pozycja niekoniecznie by coś dała. Jeden silnik i bolid... nawet idąc tym tropem wcale niekoniecznie by zmienił obraz tej rywalizacji. Mogłoby jednak go zmienić tankowanie i jak najkrótszy przejazd przez pit-lane.
@zgf1 Nie czytałeś mojego komentarza - ten tor ma ważny kontrakt do 2025, więc przykro mi bardzo ale będą do tego czasu procesje. I obawiam się, że taka procesja będzie też w Monako. No chyba, że spadnie deszcz i wtedy wiadomo, kto zacznie na deszczu fruwać - na pewno nikt z Mercedesa oraz Ferrari.
piwo, 30.04.2017 21:15 | | |
"Do narzekajacych na brak wyprzedzania: proszę wskazać kto utknął na kilka okrążeń w odstępie mniejszym niż sekunda, za nieco wolniejszy rywalem? "
chyba nie widziales ze jadacy duzo szybszym tempem nie mogli sie zblizyc na mniej niz 2 s do samochodow dublowanych bo tak samochod jadacy z przodu zaklucal przeplyw powietrza i docisk bolidow.
jedyne rozwiazanie to wywalic jakakolwiek aerodynamike i wprowadzic tylko przyczpenosc mechaniczna. zadnych spojlerow z przodu i z tylu. wtedy beda auta jechac jedne za drugim i bez problemu sie wyprzedzac. jedyny docisk wynikajacy z plaskiej podlogi.
@piwo Jak tempo jest duzo szybsze, to dojedziesz do poprzedzajacego bolidu. Jak ktos dojechal na dwie sekundy i na blizej nje mogl... to caly czas tak jechal, czy tempo spadalo, bo nie widzialem ustawicznego nekania poprzednika z odleglosci 100 metrow :)
Wiesz co, docisk z plaskiej podlogi to mozesz miec w swojej deskorolce, bo fizyka przeczy temu co napisales. Czasem sie tu zgadzamy, czasem nie, ale tu pojechales jak zoltodziob, ktory sie na F1 nie zna :)
@Aeromis Czyli wina opon, a w boksach tez kiedys pozwalano na szybsza jazde. Z tego co pamietam byla setka? Tankowanie, opony o ograniczonej trwalosci i mamy wiecej momentow do powalczenia. Faktem jest, ze ciezko zaryzykowac zniszczenie opony jednym nieudanym hamowaniem gdy ma ona wystarczyc... na ponad pol wyscigu, co innego, gdyby boksy byly 2-3 a komplety opon 3-4. Tankowanie moglo by byc tylko jedno i koniec z oszczedaniem paliwa. Jest limit przeplywu i limit na wyscig i opony maja wytrzymac ponad pol wyscigu... to pretensje do braku walki trzeba miec do toru, czy do chorych przepisow??? Tor ciezko zmienic, ja go nie bronie, bo sa lepsze i gorsze, ale z jednej strony wprowadza sie udogodnienia by wyjsc naprzeciw oczekiwaniom kibicow, z drugiej skutecznie je niweluje...
@marios76
Niczego się nie niweluje tworząc bardzo wytrzymałe opony - po prostu dba się o to by kolejny raz nie trzeba było się wstydzić. Warto byś zrozumiał, że nawet stado najlepszych speców nie jest w stanie skroić opon na miarę bez posiadania bolidu do testowania ów ogumienia. Lepiej niech w pierwszym sezonie po zmianach zespoły skupią się na ów zmianach a nie na oponach. Jest to jedyna rozsądna droga - nie ma innej, tak długo jak długo czyste obliczenia matematyczne nie są w stanie tego dokładnie przewidzieć, a daleko do tego i to bardzo.
@Aeromis Ile stworzono mieszanek, a ile jest w użyciu?
Jeżeli wygrywa ten co najlepiej wszystko oszczędza, a nie najszybszy, to z całym moim szacunkiem do strategii i taktyki, ale gdzie jest sens ścigania się w F1? Pojedziesz za szybko- nie dojedziesz do mety, nie popełniają nawet jednego błędu :(
|