F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: F1 nie powinna spieszyć się z wprowadzeniem "tarczy"

Brytyjczyk przekonuje, że przed oficjalnym debiutem system powinien przejść złożone testy.
Nataniel Piórkowski, 13 lipca 2017, wyświetlenia: 1708<< | lista | T- | T+ | >>


Szef Red Bull Racing – Christian Horner, wezwał głównych decydentów Formuły 1 do zachowania ostrożności przy wdrażaniu do użytku koncepcji tarczy, podkreślając, iż nie została ona poddana dokładnym testom.

Podczas ostatnich posiedzeń Komisja F1 i Grupa Strategiczna podjęły decyzję o uznaniu "tarczy" za priorytetowe rozwiązanie w zakresie poprawy bezpieczeństwa kierowcy w kokpicie. Koncepcja ta zostanie po raz pierwszy przetestowana w bolidzie Grand Prix podczas piątkowych treningów przed GP Wielkiej Brytanii. Kolejną okazję do jej oceny ma zapewnić wyścigowy weekend na Monzy.

FIA liczy, że osłona będzie mogła zostać wprowadzona do powszechnego użytku począwszy od sezonu 2018. Jeśli do tego by nie doszło, wzmocnienie ochrony głowy kierowcy miałby zapewnić system Halo. Horner ostrzega jednak przed zbyt pochopnym podejmowaniem decyzji w sprawie "tarczy".

„Jest wiele kwestii, które budzą niepewność. Nie jestem pewien, czy "tarcza" przechodzi przez równie złożony program testowy jak Aeroscreen czy Halo. Pod uwagę muszą być także brane katastrofalne efekty związane z uderzeniem dużych części. Wolałbym więc wykonać odpowiednią pracę ukierunkowaną na sezon 2019, niż spieszyć się z czymś już na 2018 rok” – powiedział.

„Będziemy polegać na informacjach przekazywanych przez jednego kierowcę, jadącego w określonych warunkach. Nie będzie ciemno, nie będzie świateł, na osłonie nie będzie oleju – chodzi o tego typu czynniki. Obawiam się pośpiechu, bez zachowania odpowiedniej ostrożności w procesie oceny”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
Tagi:
Horner C.
F1 ogólnie
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 13.07.2017 11:22[!]
Ta tarcza nie chroni wcale jakoś lepiej głowy kierowcy, a do tego przy uderzeniu na przykład kołem, ta tarcza może zrobić więcej szkód niż te koło.
Grekyy, 13.07.2017 13:00[!]
Cytat marcelo92 :
Ta tarcza nie chroni wcale jakoś lepiej głowy kierowcy, a do tego przy uderzeniu na przykład kołem, ta tarcza może zrobić więcej szkód niż te koło.


Dziękujemy za ekspercki komentarz po wnikliwej analizie obrazku z internetu i krótkiego filmiku. Proszę, prześlij go do FIA, bo pewnie nie posiadają takich specjalistów i marnują tylko czas na testowanie takich rozwiązań :(

A tak na serio, to z proponowanych dotąd rozwiązań tarcza jest zdecydowanie najbardziej OK. Przywodzi mi na myśl szyby jakie miały samochody z ery turbo w latach 80tych. Linia przebiegała zazwyczaj niżej (w każdym samochodzie inaczej) ale w niektórych konstrukcjach też była spora.
marcelo92, 13.07.2017 13:45[!]
Jak widac eksperci nie przypuszczaja uderzenia bocznego na glowe kierowcy (Alonso wpadl chyba tak na Raikkonena w Austrii). Czyli tarcza dziala polowicznie, jej skutecznosc ograniczy sie tylko do malych czesci odpadajacych z bolidu. Zeby to wiedziec nie trzeba byc ekspertem FIA. A co do testowania, to co to da? Zrobia killa kontrolowanych kolizji? Czy zaloza, pojezdza i powiedza, ze jest OK. Jezeli chodzi o skutecznosc, to HALO byloby najbardziej skuteczne, a nie jakis kawalek szybki. A Ty dalej wierz w sens tego rozwiazania, ktorego zalety koncza sie na niezlym wygladzie w stosunku do inych rozwiazan. Bo duzej poprawy bezpieczenstwa to nie da.
mcracer1993, 13.07.2017 14:22[!]
Moje zdanie na temat tarcz, halo nie halo jest takie. Albo zamykamy całkowicie bolidy i one przypominają prototypy z WEC w klasie LMP1 albo pozostawiamy taki bolid jaki jest obecnie. Tu nie ma półśrodków - czy tym ludziom z FIA już naprawdę odbija? Ja tego w zupełności nie rozumiem. Dla mnie te wszystkie zabezpiecznia mają same wady - zalet brak. Dziękuję za uwagę.
rno2, 13.07.2017 14:29[!]
@marcelo92
HALO nie pomogłoby Massie na Węgrzech w 2009 r., a tarcza już tak.
Kilka lat temu był nacisk na zespoły, żeby poprawiły mocowania kół do bolidów i teraz już raczej nie odpadają.
Tarcza ma chronić przed mniejszymi elementami.
Nikt nie będzie robił kontrolnych kolizji. Tarczę należy przetestować pod kątem widoczności w dzień, w nocy, pod słońce, w deszczu, itd...
Jak się zachowa sama tarcza przy uderzeniu nikt nie jest w stanie przewidzieć.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca