|
|
|
|
|
|
System Halo ma wejść do użytku w F1 od sezonu 2018 |
Pomimo wyraźnego sprzeciwu zespołów, FIA użyła argumentu poprawy bezpieczeństwa. |
|
•Nataniel Piórkowski, 19 lipca 2017, zmieniony 21.07.2017 22:43, wyświetlenia: 5864 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Po środowych obradach Grupy Strategicznej wszystko wskazuje na to, że w sezonie 2018 w Formule 1 zacznie być wykorzystywany system Halo, mający zwiększyć bezpieczeństwo w obszarze kokpitu.
Wiosną FIA wskazała dwie opcje systemu ochrony kokpitu: Halo bądź tarczę, stanowczo podkreślając, że jedno z nich wejdzie do użytku od kolejnego sezonu. Podczas gdy pierwsza z koncepcji została poddana zakrojonemu na szeroką skalę programowi testów, tarcza pojawiła się na torze tylko raz, podczas krótkiego przejazdu Sebastiana Vettela w trakcie pierwszego treningu na Silverstone.
Sprawa tego, który z systemów ma wejść do powszechnego użytku w Formule 1 została poddana pod dyskusję podczas środowego posiedzenia Grupy Strategicznej.
W przypadku tarczy zgodnie potwierdzono, iż wymaga ona dalszych prac rozwojowych. Źródła magazynu Autosport donoszą, że dziewięć z dziesięciu zespołów zagłosowało przeciwko wprowadzeniu Halo, jednak FIA zaznaczyła, że wymusi jego używanie w sezonie 2018 argumentując to względami bezpieczeństwa.
Decyzja wciąż wymaga formalnej ratyfikacji przez Światową Radę Sportu Motorowego FIA, jednak warunek ten może zostać spełniony poprzez głosowanie elektroniczne.
Jak dotąd tylko sześć z dziesięciu zespołów Grand Prix wchodziło w skład Grupy Strategicznej (Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren i Force India). Podczas ostatniego posiedzenia, dyrektor zarządzający do spraw sportowych Formuły 1 – Ross Brawn, zaproponował zapraszanie na spotkania Grupy w charakterze obserwatorów przedstawicieli ekip, które formalnie nie wchodzą w jej skład. W środę po raz pierwszy zdecydowano się na takie posunięcie.
Reprezentanci czterech ekip nie brali udziału w formalnych głosowaniach, ale byli konsultowani w dyskusji nad różnymi istotnymi tematami, włączając w to kwestię wprowadzenia halo. Według nieoficjalnych doniesień oprócz debaty na temat systemu ochrony kokpitu, większość obrad dotyczyła określenia kierunków gwarantujących poprawę widowiska w serii Grand Prix.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|