F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

System Halo ma wejść do użytku w F1 od sezonu 2018

Pomimo wyraźnego sprzeciwu zespołów, FIA użyła argumentu poprawy bezpieczeństwa.
Nataniel Piórkowski, 19 lipca 2017, zmieniony 21.07.2017 22:43, wyświetlenia: 5864<< | lista | T- | T+ | >>


Po środowych obradach Grupy Strategicznej wszystko wskazuje na to, że w sezonie 2018 w Formule 1 zacznie być wykorzystywany system Halo, mający zwiększyć bezpieczeństwo w obszarze kokpitu.

Wiosną FIA wskazała dwie opcje systemu ochrony kokpitu: Halo bądź tarczę, stanowczo podkreślając, że jedno z nich wejdzie do użytku od kolejnego sezonu. Podczas gdy pierwsza z koncepcji została poddana zakrojonemu na szeroką skalę programowi testów, tarcza pojawiła się na torze tylko raz, podczas krótkiego przejazdu Sebastiana Vettela w trakcie pierwszego treningu na Silverstone.

Sprawa tego, który z systemów ma wejść do powszechnego użytku w Formule 1 została poddana pod dyskusję podczas środowego posiedzenia Grupy Strategicznej.

W przypadku tarczy zgodnie potwierdzono, iż wymaga ona dalszych prac rozwojowych. Źródła magazynu Autosport donoszą, że dziewięć z dziesięciu zespołów zagłosowało przeciwko wprowadzeniu Halo, jednak FIA zaznaczyła, że wymusi jego używanie w sezonie 2018 argumentując to względami bezpieczeństwa.

Decyzja wciąż wymaga formalnej ratyfikacji przez Światową Radę Sportu Motorowego FIA, jednak warunek ten może zostać spełniony poprzez głosowanie elektroniczne.

Jak dotąd tylko sześć z dziesięciu zespołów Grand Prix wchodziło w skład Grupy Strategicznej (Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren i Force India). Podczas ostatniego posiedzenia, dyrektor zarządzający do spraw sportowych Formuły 1 – Ross Brawn, zaproponował zapraszanie na spotkania Grupy w charakterze obserwatorów przedstawicieli ekip, które formalnie nie wchodzą w jej skład. W środę po raz pierwszy zdecydowano się na takie posunięcie.

Reprezentanci czterech ekip nie brali udziału w formalnych głosowaniach, ale byli konsultowani w dyskusji nad różnymi istotnymi tematami, włączając w to kwestię wprowadzenia halo. Według nieoficjalnych doniesień oprócz debaty na temat systemu ochrony kokpitu, większość obrad dotyczyła określenia kierunków gwarantujących poprawę widowiska w serii Grand Prix.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rocque, 20.07.2017 00:16[!]
Cytat Kara Nocny Cień :
Czemu nie zrobią zamkniętego kokpitu? Zerwali już z tyloma tradycjami, że nie zrobi różnicy. Testy wykazał, że wytrzyma uderzenie koła bolidu.

O ile lepiej mógłby wyglądać... Niestety lepiej zrobić na odpier odpitol - ładne to ani trochę, a w kwestii bezpieczeństwa takie sobie połowiczne rozwiązanie.
jarof1, 20.07.2017 05:53[!]
Powyżej już wszystko powiedziane a mi przyszło do głowy coś jeszcze.
Może się zdarzyć, że stojąc na starcie, kierowca będzie musiał się unosić lub schylać w kokpicie żeby widzieć światła startowe. Kąty tak by mi pasowały.
Generalnie - ograniczanie pola widzenia kierowcy to ma być podnoszenie bezpieczeństwa?
Żenada.
Linus, 20.07.2017 10:58[!]
Eh, trochę obiektywizmu. Na każde rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo znajdziemy przykłady, w których się ono nie sprawdzi. Niemniej jednak nie trzeba być fizykiem, aby rozumieć, że Halo zmniejsza ryzyko obrażeń kierowcy w wielu przypadkach - latających opon, części zawieszenia, skrzydeł, uderzenia w bandę, podbicia samochodu innego kierowcy itd. Halo, nawet łamiąc się, przejmie część siły uderzenia, którą normalnie przejął by od razu kask kierowcy.

Pasy bezpieczeństwa też kiedyś były uznawane za rzecz nie do przyjęcia, ponieważ podczas wypadku kierowca mógłby zostać zmiażdżony przez konstrukcję samochodu. Czy ktoś teraz poddaje w wątpliwość ich przydatność?

Rozumiem, że Halo może się nie podobać wizualnie, ale trochę rozsądku w dyskusji...
ergie, 20.07.2017 11:23[!]
Widok z kabiny nasunął mi kilka kwestii na plus dla tego rozwiązania:

- widok takich stringów oglądany przez cały wyścig może być stymulujący dla nieco ospałych kierowców (Kimi ;) )

- Kwiat i jemu podobni będą mieli teraz ułatwione celowanie do bolidów które mają zamiar skasować

- spora powierzchnia pionowego słupka u góry pozwala zamontować lusterko, a to ułatwi przyciągnięcie do stawki kobiet kierowców

PS.
Mnie halo przypomina "balkonik" taki do chodzenia... i myślę, że może to ma być ten element, który ma łączyć dzieciaków wsadzanych za kierownicę samochodów F1 i starców zarządzających FIA
gnt3c, 20.07.2017 17:07[!]
Bez sensu ... Jazda motocyklem jest 100 razy niebezpieczniejsza a jednak dozwolona i jakos sie ścigają
FlyeThemoon, 28.07.2017 01:32[!]
Aż mi się skojarzyło z tym czymś :P
http://planetadel.../a22_doblealeron.jpg
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca