F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GPDA popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo od sezonu 2018

Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix przyjęło argumentację związaną z poprawą bezpieczeństwa.
Mateusz Szymkiewicz, 20 lipca 2017, zmieniony 21.07.2017 22:45, wyświetlenia: 2000<< | lista | T- | T+ | >>


Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix (GPDA) postanowiło poprzeć decyzję FIA o wprowadzeniu systemu Halo do bolidów Formuły 1 od sezonu 2018.

Wczoraj wieczorem po spotkaniu Grupy Strategicznej zapadła decyzja o obowiązkowym korzystaniu z pałąka wokół głowy kierowcy już od przyszłorocznych zmagań. Mimo sprzeciwu aż dziewięciu zespołów, Federacja postanowiła skorzystać ze swojego prawa weta, argumentując decyzję chęcią poprawy bezpieczeństwa na torach Formuły 1.

Ruch ze strony Federacji spotkał się z ostrym sprzeciwem ze strony kibiców oraz ekspertów, w tym Martina Brundle'a, który za pośrednictwem Twittera określił system Halo jako „po prostu brzydki”. Z kolei inni odnosili się do krytycznych uwag kierowców Formuły 1 z okresu testowania rozwiązania, przypominając między innymi uwagi o ograniczonej widoczności z zamontowanym pałąkiem.

FIA zapewnia jednak, że przyszłoroczna wersja Halo będzie różniła się od tego, co było testowane dotychczas. Z kolei sama Federacja uznała wprowadzenie Halo za konieczne, ponieważ w przypadku odniesienia poważnych obrażeń głowy przez kierowcę, a nawet jego śmierci, groziłyby jej konsekwencje prawne za niezapewnienie wystarczającego poziomu bezpieczeństwa.

Swoje stanowisko postanowiło opublikować Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix, z którego dowiadujemy się, iż zdaniem zawodników rozwiązanie wprowadzone przez FIA nie jest idealne, lecz zapewnia poprawę bezpieczeństwa. Ponadto kierowcy są zdania, iż system Halo nie wpłynie negatywnie na widowisko, a może nawet zachęcić do jeszcze szybszej jazdy i przekraczania kolejnych limitów.

„W kontekście wprowadzenia dodatkowego systemu ochrony głowy, tak jak już wielokrotnie było wspominane, nasi kierowcy szanują stanowisko FIA i wspierają działania w kwestii ciągłego dążenia do poprawy bezpieczeństwa podczas wyścigów” – powiedział Alex Wurz, przewodniczący GPDA. „W ostatnich dziesięcioleciach obserwowaliśmy stałą poprawę czasów okrążeń oraz osiągów, natomiast doskonałe wyścigi są możliwe tylko dzięki zwiększeniu bezpieczeństwa. W tym samym okresie mogliśmy zauważyć coraz większą popularność naszego sportu”.

„Formuła 1 jest przykładem coraz wyższych standardów bezpieczeństwa bez ryzyka związanego z pogorszeniem osiągów. Choć system Halo nie należy do najbardziej estetycznych, nasi kierowcy zamierzają ścigać się najlepiej jako potrafią, a także naciskać na torze, co jest kluczowe dla wzrostu popularności Formuły 1”.

FIA zapewniła również Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix, iż w związku z wprowadzeniem systemu Halo po raz kolejny zostanie podniesiony minimalna waga bolidu, by lżejsi kierowcy nie zyskali dodatkowej przewagi.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
GPDA
F1 ogólnie
Halo
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 20.07.2017 12:14[!]
Cytat :
Ponadto kierowcy są zdania, iż system Halo nie wpłynie negatywnie na widowisko, a może nawet zachęcić do jeszcze szybszej jazdy i przekraczania kolejnych limitów.

Dawno nie słyszałem takiej bzdury ......
BGP001, 20.07.2017 12:42[!]
Kolejny brak myślenia że strony FIA. Zamiast to wsadzać do przyszłorocznych bolidów, niech wsadzą do do jakiś GP3 albo Formuły E i tam sobie to przetestują. Mam nadzieje że fani i eksperci bedą bardzo negatywnie się wypowiadać to może FIA się ugnie (w co i tak wątpię).
Cytat :
natomiast doskonałe wyścigi są możliwe tylko dzięki zwiększeniu bezpieczeństwa.

Doskonałe wyścigi są jak nie wygrywa ich ciągle Mercedes i Ferrari, a walka trwa do ostatniego metra (patrz Azerbejdzan'17).
TommyYse, 20.07.2017 12:47[!]
Jak narazie to ja widzę tylko bzdury wygadywane przez Wurza, chciałbym posłuchać opini kierowców którzy faktycznie się ścigają a nie PR'ową gadkę Wurza.

@BGP001 No ja właśnie nie rozumiem tego kompletnie. Co, według FIA życie kierowców F2, F3, F4 jest mniej warte i oni mogą się rozwalać dalej co chwila jak to zawsze robią i nic im się nie stanie? FIA logic.
Mahilda111, 20.07.2017 12:55[!]
@TommyYse
Tyle, że naturalną konsekwencją wprowadzenia Halo do Formuły 1 będzie także wprowadzenie tego do serii open wheel podległych FIA, jak wspomniane F2 czy GP3.
Michal2_F1, 20.07.2017 13:02[!]
FIA jest pod presją prawniczą po wypadku Bianchiego i dlatego to coś zostało wprowadzone. To jest prawdziwa przyczyna, a nie papka na temat bezpieczeństwa, którą karmią nas władze.
Staszek2010, 20.07.2017 13:18[!]
@Michal2_F1
Żadne Halo, żadna tarcza ani żaden inny wynalazek nie pomógłby w sytuacji Bianchiego. Taka jest prawda. NIC nie wytrzyma uderzenia w kilkudziesięcio tonowy dźwig. A nawet jeśli wytrzyma auto to nie wytrzyma najsłabszy element tej układanki, czyli kierowca. Ponadto Halo mogłoby w tej sytuacji nawet pogorszyć sprawę - kawałki systemu mogłyby się wbić w ciało kierowcy, co poskutkowałoby najprawdopodobniej natychmiastową śmiercią.
Sasilton, 20.07.2017 15:15[!]
Powinny zmienić nazwę serii na Formuła Pierwsza, bo to już nie będzie F1 jakie znaliśmy.

Trzeba się nacieszyć tym sezonem i walką Mercedesa z Ferrari, bo za rok samo oglądanie tych bolidów
będzie męczące.
bartoszcze, 20.07.2017 17:14[!]
@Staszek2010
Jakoś monokok wytrzymał i nie rozleciał się na kawałki, które mogłyby wbić się w ciało kierowcy.
nickolas, 20.07.2017 19:33[!]
@bartoszcze co ty wypisujesz - niepojęte. Przecież Staszek2010 wyraźnie wskazał o elementach tarczy, która połamana może razić jej użytkownika.
... bo jakoś nie wierzę że takie cacko to gwarant bezpiecznego pokonywania przeszkód terenowych takich jak traktor, laweta itp.

Oglądam teraz TdF i zupełnie nie rozumiem tej szalonej pogoni za bezpieczeństwem???
Przecież wg standardów F1 obecne wyścigi kolarskie, rajdy WRC powinny być zabronione!
Na szczęście tak nie jest i tylko królewna F1 się tak wysterylizowała.
ICEman, 20.07.2017 22:36[!]
tu chodzi o kase, ktoś te pałąki przepchał bo są z bardzo drogiego tytanu
bartoszcze, 20.07.2017 23:25[!]
@nickolas
Wskazał elementy metalowego halo, a nie szklanej (whatever) tarczy. Jaki metal w zderzeniu rozpada się na kawałki, zwłaszcza tytan?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca