F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes opuści mistrzostwa DTM po sezonie 2018

Niemiecki producent zdecydował się na ten ruch na rzecz Formuły E.
Mateusz Szymkiewicz, 24 lipca 2017, wyświetlenia: 8020<< | lista | T- | T+ | >>


Mercedes potwierdził, że po sezonie 2018 zakończy swój program w mistrzostwach DTM, by skupić się na startach w Formule E.

Producent ze Stuttgartu jest częścią niemieckiej serii samochodów turystycznych od momentu jej reaktywacji w 2000 roku. Od tamtej pory Mercedes zdobył najwięcej mistrzowskich tytułów w klasyfikacji kierowców, świętując je czterokrotnie z Berndem Schneiderem, a także raz z Garym Paffettem, Paulem di Restą oraz Pascalem Wehrleinem.

Decyzja o opuszczeniu DTM zapadła ze względu na rozpoczęcie programu startów w Formule E. Mercedes potwierdził dołączenie do stawki mistrzostw elektrycznych bolidów od sezonu 2019/2020, o czym spekulowano już od października zeszłego roku.

„Nasze lata spędzone w DTM na zawsze pozostaną jako najważniejsze rozdziały w historii Mercedesa w sportach motorowych. Chciałbym podziękować każdemu członkowi zespołu za fantastyczną pracę, która pozwoliła Mercedesowi zostać najbardziej utytułowanym producentem w całej historii DTM. Odejście z tej serii jest trudne dla nas wszystkich, lecz zamierzamy dać z siebie wszystko, by zdobyć jak najwięcej tytułów. Jesteśmy to winni naszym fanom, a także samym sobie” – powiedział Toto Wolff, szef Mercedes Motorsport.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2022  R. Schumacher: Formuła 2 stała się nieprzystępna finansowo
23.06.2021  Albon: Daję z siebie 110 procent by powrócić do F1
29.01.2021  Berger: Bottas nie ma szans na pokonanie Hamiltona
04.01.2021  Alexander Albon dołączy do stawki DTM na sezon 2021
08.11.2020  Rast wygrywa finał sezonu DTM i po raz trzeci zostaje mistrzem
Tagi:
DTM
FE
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adrian4900, 24.07.2017 21:31[!]
no chyba sobie żarty robią
mr_bean2000, 24.07.2017 21:36[!]
Tak się co poniektórzy z FE naśmiewali gdy powstawała, a tam coraz mocniejsza stawka się robi.
Gie, 24.07.2017 22:31[!]
Czy od 2019/20 następuje jakaś zmiana zasad w FE? Teraz jest tam chyba wszystko standardowe to na czym miałoby polegać wejście fabryki do tej serii?
Pieczar, 24.07.2017 22:40[!]
@Gie Tylko nadwozie jest standardowe. Całe układy napędowe to już pole do popisu dla koncernów (i nie tylko). Chyba tylko w pierwszym sezonie wszystko (nadwozie + napęd) było standardowe.
Stawka w FE robi się bardzo ciekawa - Audi, Renault, Jaguar, ma wejść BMW i Mercedes a do tego też ZF.
woodywoods, 25.07.2017 00:16[!]
Mogliby jeszcze przejeździć ten 2019 w DTM-ach, bo w FE sezon zaczynał się w tym roku w listopadzie, a w przyszłym sezonie nawet później, bo w grudniu, więc 2019 to będzie dla nich tylko F1 :(

PS Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś nowy producent typu Opel, bo znowu będzie jak do 2011, że będą tylko dwie marki...

@Pieczar Audi też od przyszłego roku ma wejść tak na poważnie, bo na razie to zespół wystawiał Abt z ich wsparciem. BMW już w tym sezonie oddelegowała Da Costę z dtm-ów do Andrettiego (z którym będą współpracować). Jaguar jak na razie jedna z gorszych ekip, poza Venturi. Co do producentów to jeszcze poza wymienionymi jest DS i Faraday Future (też tam jakieś elektryczne autka robią).
Jednak trzeba przyznać, że mocno rozwija się ta seria. Też wielu znanych kierowców tam jeździ, co niewątpliwie wpływa na jej popularność.
macieiii, 25.07.2017 01:22[!]
chyba zrozumieli, że bez nich Wehrlein zrobi karierę raczej w jakiejś innej serii ;)
kwmb, 25.07.2017 07:22[!]
@Gie Od 2018/19 będzie nowe nadwozie, zniknie wymiana aut, bo będzie lepsza bateria
@woodywoods Jeszcze NIO, które zrobiło auto rekordzistę na Nordschleife. A Jaguar jest słaby, bo wybrali najgorszy możliwy projekt napędu (dwa motory elektryczne)
Titheon, 25.07.2017 08:47[!]
Być może te plotki o odejściu Mercedesa z F1 były przekręconym przeciekiem o tym, że Mercedes odchodzi z DTM :)
iceneon, 25.07.2017 10:28[!]
@mr_bean2000 kilka osób mocno tutaj piało o rychłym upadku serii. Dwa lata maksymalnie.
Ja oglądam tę serię od pierwszego wyścigu. Emocji wystarczająco.

BTW chciwy dziad też tak twierdził
http://www.f1wm.p...p/news_id-31402.html
no ale dla niego zawsze liczył się tylko zysk.
bartoszcze, 25.07.2017 11:22[!]
@kwmb
Aczkolwiek wymiana aut miała swój urok :)
buran70, 26.07.2017 07:01[!]

nie da się zatrzymać postępu, FE dla producentów to możliwość reklamy i nowych technologii samochodów osobowych.
F1 będzie miała swoich fanów, ale staje się coraz bardziej nudna (dla przeciętnego kibica).
W tym roku mocji jak na lekarstwo, no chyba, że pada, trudniejszy tor, na którym słabsi całują bandy lub autko się psuje. Większość wyprzedzeń jest tym spowodowanych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca