F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Aston Martin bierze pod uwagę ewentualne zaangażowanie się w F1

Firma zaznacza jednak, że przepisy sportu musiałyby jasno regulować kwestie wydatków.
Nataniel Piórkowski, 25 lipca 2017, wyświetlenia: 1919<< | lista | T- | T+ | >>


Aston Martin może wyrazić zainteresowanie zainaugurowaniem funkcjonowania programu silnikowego F1, jeśli nowe przepisy sportu będą wyraźnie regulowały kwestie finansowe.

Dyrektor generalny firmy – Andy Palmer, wziął udział w ostatnim spotkaniu grupy roboczej do spraw jednostek napędowych. Brytyjczyk zaznaczył, że ewentualne zaangażowanie się Aston Martina w Formułę 1 będzie uzależnione od tego, czy przepisy będą regulowały kwestie wydatków.

Koncern sponsoruje obecnie team Red Bull Racing i współpracuje z technicznym guru zespołu – Adrianem Neweyem nad projektem drogowego samochodu Valkyrie, napędzanego silnikiem Coswortha.

„Można powiedzieć, że znajdujemy się na peryferiach F1 dzięki Valkyrie i Red Bullowi. Zawsze przewija się to pytanie: «Czy chcesz wejść do sportu z własnym zespołem?». Naszym głównym rywalem na rynku jest Ferrari, więc pod tym względem mamy powód do zaangażowania się w pewien sposób w Formułę 1. Jesteśmy jednak firmą, która dopiero niedawno zaczęła odnotowywać zyski i nie dysponujemy wolnymi 350-400 milionami na rok, które moglibyśmy przeznaczyć na wydatki w F1”.

„Jeśli – bardzo mocno zaznaczam «jeśli» – wprowadzone zostanie ograniczenie w zakresie liczby zatrudnianych osób lub wydatków przeznaczanych na rozwój nowego silnika, jeśli limity te będą stały na rozsądnym poziomie, to otrzymamy dobry powód, aby przejść do etapu analizy. W tej chwili mamy do czynienia z wieloma różnymi opiniami i wciąż dochodzi do zmian pod względem tego, jak ma wyglądać ostateczna propozycja” – zaznaczył.

Palmer zaznaczył, że rozmowy grupy roboczej zmierzają w dobrym kierunku, ale jak dotąd w trakcie obrad nie osiągnięto żadnego konsensusu. „Oczywiście wszystkie strony zgadzają się co do tego, że w F1 musi być lepszym widowiskiem: potrzeba więcej hałasu, nikt nie chce zbyt przesadnie ograniczać osiągów, ale jednocześnie trzeba ograniczyć koszty zaangażowania się w sport. Nie sądzę, że jest ktoś, kto kwestionowałby ten postulat. Pytanie brzmi jednak w jaki sposób do tego doprowadzić? FIA zapyta: "Dlaczego z tego nie zrezygnujecie", na co połowa osób powie "Nie, to niemożliwe"”.

Brytyjczyk zaznaczył, że pomimo powiązań z Cosworthem przy projekcie Valkyrie, nie ma pewności, że obie firmy prowadziłyby wspólny program w F1. „Mamy dobre relacje z Cosworthem, ale to nie oznacza, że nie rozważylibyśmy na przykład [współpracy z] Ricardo [dostawcą skrzyń biegów dla Valkyrie] lub Ilmorem, których reprezentanci byli obecni na ostatnim spotkaniu. Wszyscy słuchaliśmy. Rozmawialiśmy o przyszłości z różnymi podmiotami, ale nie podjęliśmy żadnej decyzji. Mam nadzieję, że we wrześniu otrzymamy wyraźniejszy obraz sytuacji, co pozwoli nam na powzięcie konkretnych postanowień”.

Aston Martin nie jest również zainteresowany scenariuszem użyczania swej nazwy silnikowi na bazie umowy sponsorskiej. „Nigdy nie byłem fanem prostego sponsoringu. Zawsze staram się nadać projektowi pewien poziom autentyczności. Im więcej autentyczności, tym lepiej”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Aston Martin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
tcx, 28.07.2017 00:04[!]
Aston Martin niech się zaangażuje w poprawę wyników finansowych.
Ja też bym chciał być krezusem na moim rynku, ale nim nie jestem - i różnica polega na tym, że ja o tym wiem, a Aston Martin o swojej pozycji nie wie nic. Te 162 bańki funtów straty za 2016 rok to jest zysk?

Moźe i sytuacja się poprawia, ale na standardy F1 to o wiele za mało...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca