F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ilmor poszukuje partnera do rozwoju silnika F1 na sezon 2021

Mario Illen dodał, że sport nie powinien dbać o zgodność technologi z autami drogowymi.
Nataniel Piórkowski, 26 lipca 2017, wyświetlenia: 1715<< | lista | T- | T+ | >>


Ilmor poszukuje partnera, z którym mógłby pracować nad rozwojem silnika Formuły 1 zgodnego z regulacjami, jakie mają wejść w życie od sezonu 2021.

Mario Illen, którego firma w przeszłości bardzo blisko współpracowała z Mercedesem, pomagał w ostatnim czasie jako konsultant w udoskonalaniu jednostki napędowej Renault.

Illen brał udział w niedawnych spotkaniach grupy roboczej, podczas których dyskutowano na temat nowej formuły silników. Preferowaną opcją jest obecnie jednostka V6 twin-turbo z KERS-em.

„Oczywiście da się wyczuć pragnienie otwarcia możliwości dołączenia do Formuły 1 niezależnych producentów. To powód, dla którego biorę udział w tych spotkaniach. Chcę ocenić, czy zostaną stworzone odpowiednie uwarunkowania dla niezależnego dostawcy” – powiedział Illen.

Inżynier dodał, iż samodzielnie na pewno nie zaangażuje się w serię Grand Prix. „Ktoś musi pokryć początkowe koszty rozwoju. Klienci nie są prawdopodobnie tymi, którzy mieliby za to płacić. Potrzebujesz raczej producenta. Wystarczy jednak spojrzeć na Red Bulla, aby uświadomić sobie, że nie musi to być koncern samochodowy. Oni mają umowę z TAG, więc może to być jakikolwiek sponsor”.

Zdaniem Illena ważnym czynnikiem w podjęciu decyzji o wejściu do F1 jest kwestia ograniczenia wydatków. Zdaniem Szwajcara zmniejszanie regulaminowej puli dostępnych jednostek napędowych doprowadziło do wzrostu wydatków. „W przyszłym roku, wyprodukowanie trzech silników będzie droższe niż wyprodukowanie czterech. Wszystkie nowe, rozwijane części muszą przejść testy na hamowni, aby zagwarantować, że osiągniesz przebieg wystarczający do wykorzystania trzech silników na rok. To kosztowny proces. Wydaje mi się, że nawet cztery jednostki na sezon to za mało. Znajdujemy się na półmetku sezonu i połowa stawki zaczyna mieć problemy z pulą podzespołów”.

Illen dodał, że jego zdaniem F1 nie musi dbać o możliwość transferu technologii stosowanych w sporcie do samochodów drogowych. „Moim zdaniem związek z autami drogowymi nie jest aż tak bardzo istotny. Osobiście uważam, że powinniśmy znowu zacząć się ścigać. Tak, do pewnego stopnia możemy przenieść nasze rozwiązania do samochodów drogowych, ale powinno mieć to drugorzędne znaczenie. Jeśli nikt nie będzie chciał oglądać F1 uznając że jest nudna, to w niczym to nie pomoże. Szczególnie, że świat idzie w kierunku napędów hybrydowych i elektrycznych. Powinniśmy więc zadbać o to, aby na torze stosować takie rozwiązania, których nikt nie ma u siebie w domu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.11.2017  Illen: Ilmor potrzebuje sponsora, aby wejść do Formuły 1
23.08.2017  McLaren mierzy się z dylematem w sprawie wyboru dostawcy silników
30.03.2017  Stefano Domenicali będzie reprezentował VW na spotkaniu w Paryżu
07.01.2016  Illien: Renault chce dokonywać postępów od samego początku sezonu
28.12.2015  Renault: Red Bull nie ma wpływu na kontynuację współpracy z Ilmorem
Tagi:
Ilmor
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 26.07.2017 14:38[!]
Czyli Ilien chce iść w ogniwa wodorowe? :D
mbwrobel, 26.07.2017 15:14[!]
Cytat bartoszcze :
Czyli Ilien chce iść w ogniwa wodorowe? :D

Wprost przeciwnie:
Cytat Mario Illen :
Moim zdaniem związek z autami drogowymi nie jest aż tak bardzo istotny. Osobiście uważam, że powinniśmy znowu zacząć się ścigać. [...] Powinniśmy więc zadbać o to, aby na torze stosować takie rozwiązania, których nikt nie ma u siebie w domu.

Raczej chodziło mu o to, że F1 powinna myśleć tylko o sobie i stosować rozwiązania, które pozwolą jej być szybszą i bardziej pasjonującą bez oglądania się na trendy i potrzeby ruchu "cywilnego". Owszem, pewnie byłby skłonny sięgnąć również po ogniwa wodorowe, ale tylko wtedy, gdy byłoby to zbieżne z potrzebami F1 i zgodne z jej DNA. Polać mu!
WrobelGP, 26.07.2017 15:50[!]
Bardzo obiecująca wypowiedź, zwłaszcza ostatni akapit. Mam nadzieję, że za panem Illenem w podobnym tonie przemówią kolejni :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca