Nobuharu Matsushita dzięki świetnemu startowi zwyciężył w sprincie Formuły 2 na torze Hungaroring. Japończyk na mecie zjawił się przed Oliverem Rowlandem.
Nyck de Vries finiszował trzeci po ostrej walce z Rowlandem na ostatnich okrążeniach, podczas gdy lider mistrzostw, Charles Leclerc finiszował czwarty.
Na starcie, startujący z pierwszego rzędu Alexander Albon i Norman Nato ruszyli całkiem dobrze, jednak zostali połknięci przez szarżującego Matsushitę i Lucę Ghiotto. Leclerc starał się powtórzyć swój manewr z pierwszego wyścigu i pojechał po zewnętrznej w pierwszym zakręcie, jednak został zepchnięty i musiał wyjechać na pobocze, tym samym pozostając na piątej pozycji.
Na wewnętrznej kolejnego zakrętu wepchnęli się Rowland i de Vries, wyprzedzając również Albona i Nato. Matsushita szybko zaczął budować przewagę nad Ghiotto i jego przewaga wzrosła na dwóch sekund na siódmym okrążeniu.
Od tego momentu, poza małym błędem w czwartym zakręcie na 11. okrążeniu, kierowca ekipy ART dojechał niezagrożony do mety na pozycji lidera. Za nim Ghiotto nieco stracił i zaczął być atakowany przez de Vriesa i Rowlanda, podczas gdy Leclerc szybko dojechał do walczącej trójki.
Obrona Ghiotto skutkowała przez większość wyścigu, ale na 21 kółku de Vries wskoczył na wewnętrzną w drugim zakręcie i przeskoczył na drugie miejsce. Podczas gdy kierowca Russian Time miał problemy z przyczepnością, Rowland mocno naciskał go i wyprzedził kilka sekund przed ogłoszeniem wirtualnej neutralizacji.
Była ona spowodowana obrotem Roberta Visoiu w pierwszym zakręcie, gdy atakował Nebila Jeffriego. Para zetknęła się, zostawiając Visoiu poza torem. Wyścig został na chwilę wznowiony, ale wtedy Jeffri pojechał szeroko w czwartym zakręcie i gdy wracał na tor, zetknął się z Sergio Canamasasem, co wykluczyło go z dalszej walki.
Gdy w końcu wznowiony wyścig, Rowland pokonał de Vriesa i tym samym przeskoczył na drugie miejsce. Matsushita spokojnie wjechał na metę z przewagą ponad 4 sekund, podczas gdy Leclerc nie był w stanie walczyć z czołową trójką z powodu problemu ze sprzęgłem.
Jednak udało mu się utrzymać czwartą lokatę, tuż przed Nato i Latifim, jednak jego przewaga w mistrzostwach wynosi obecnie 50 punktów nad Rowlandem. Albon dojechał do mety siódmy, spychając Ghiotto na ósme miejsce. Czołową dziesiątkę uzupełnili Markiełow i Gelael.
•Formula 2 > 2017 > Węgry 2 (sprint), Hungaroring - 4,381 km |
| | |
| P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Nobuharu Matsushita | | ART Grand Prix | Dallara F2/11 | 28 | 44:52,900 | 15 |
2. | 9 | Oliver Rowland | | DAMS | Dallara F2/11 | 28 | +0:04,307 | 12 |
3. | 18 | Nyck de Vries | | Rapax | Dallara F2/11 | 28 | +0:07,143 | 10 |
4. | 1 | Charles Leclerc | | Prema Racing | Dallara F2/11 | 28 | +0:11,635 | 8 |
5. | 20 | Norman Nato | | Pertamina Arden | Dallara F2/11 | 28 | +0:12,458 | 6 |
6. | 10 | Nicholas Latifi | | DAMS | Dallara F2/11 | 28 | +0:13,485 | 4 |
7. | 8 | Alexander Albon | | ART Grand Prix | Dallara F2/11 | 28 | +0:16,754 | 2 |
8. | 5 | Luca Ghiotto | | Russian Time | Dallara F2/11 | 28 | +0:24,843 | 1 |
9. | 6 | Artiom Markiełow | | Russian Time | Dallara F2/11 | 28 | +0:25,577 | |
10. | 21 | Sean Gelael | | Pertamina Arden | Dallara F2/11 | 28 | +0:33,887 | |
11. | 15 | Jordan King | | MP Motorsport | Dallara F2/11 | 28 | +0:35,770 | |
12. | 3 | Louis Deletraz | | Racing Engineering | Dallara F2/11 | 28 | +0:35,823 | |
13. | 14 | Sergio Sette Camara | | MP Motorsport | Dallara F2/11 | 28 | +0:41,847 | |
14. | 17 | Santino Ferrucci | | Trident | Dallara F2/11 | 28 | +0:42,122 | |
15. | 16 | Nabil Jeffri | | Trident | Dallara F2/11 | 28 | +1:26,947 | |
16. | 11 | Ralph Boschung | | Campos Racing | Dallara F2/11 | 27 | 1 okr. | |
17. | 2 | Antonio Fuoco | | Prema Racing | Dallara F2/11 | 27 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 4 | Gustav Malja | | Racing Engineering | Dallara F2/11 | 23 | | |
| 17 | Sergio Canamasas | | Trident | Dallara F2/11 | 21 | | |
| 12 | Robert Visoiu | | Campos Racing | Dallara F2/11 | 20 | | |
| |
|