F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Belgii

Najpopularniejsza wśród kierowców okazała się strategia dwóch postojów.
informacja prasowa, 27 sierpnia 2017, wyświetlenia: 1835<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Spa-Francorchamps, 27 sierpnia 2017 – Na jednym z najbardziej wymagających dla opon torów w całym kalendarzu Formuły 1 zwycięstwo w Grand Prix Belgii odniósł Lewis Hamilton z Mercedesa, który w sprincie na ostatnich okrążeniach utrzymał za sobą Sebastiana Vettela. Sytuacja w wyścigu została wywrócona do góry nogami podczas neutralizacji na 30. okrążeniu, dzięki której kierowcy mogli wykonać „darmowy” pit stop.

Prowadzący Hamilton założył na ostatni przejazd miękką mieszankę, a Vettel wybrał ultramiękką: teoretycznie szybszą o ponad jedną sekundę na okrążeniu. Przed interwencją samochodu bezpieczeństwa obaj w zaciętej walce realizowali taką samą strategię ultramiękkie/miękkie, a Vettel wykonał swój pit stop dwa okrążenia po Hamiltonie.

Inną strategię zastosował Daniel Ricciardo z Red Bulla, który podczas pierwszego zjazdu zmienił opony ultramiękkie na supermiękkie, a w czasie neutralizacji założył kolejny komplet ultramiękkich i finiszował na podium. Obaj kierowcy Force India także skorzystali z opon supermiękkich w drugim przejeździe.
Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w wyścigu – niesamowity rezultat 1.46,577 – na ultramiękkich oponach: był to wynik lepszy o prawie pięć sekund od zeszłorocznego, uzyskanego na pośredniej mieszance.

Mimo niepewnych prognoz pogody, wyścig rozpoczął się przy temperaturze powietrza na poziomie 27 stopni oraz nawierzchni rozgrzanej do 34 stopni, a przez cały dystans 44 okrążeń warunki pozostały suche.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Neutralizacja oczywiście wpłynęła na strategię wyścigową, eliminując wszelkie znaki zapytania odnośnie zużycia i degradacji w końcówce, bo kierowcy wykorzystali interwencję samochodu bezpieczeństwa do zmiany opon. Mimo to wciąż pozostawała kwestia doboru mieszanki. Tak jak miało to miejsce przez cały weekend, tempo czołówki było bardzo zbliżone. Przed neutralizacją wyglądało na to, że czołówka pojedzie na jeden pit stop na jednym z najtrudniejszych torów w kalendarzu, po starcie na debiutującej na Spa ultramiękkiej mieszance”.

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
MIĘKKA Palmer 22
SUPERMIĘKKA Vandoorne, Kwiat 18
ULTRAMIĘKKA Sainz 19

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na dwa pit stopy, wykorzystując, tak jak wszyscy jego kluczowi rywale, ogłoszoną na 30. okrążeniu neutralizację. Pierwszą zmianę, z opon ultramiękkich na miękkie, wykonał na 12. okrążeniu, a przy drugim zjeździe ponownie wybrał miękką mieszankę, powstrzymując w zaciętej końcówce jadącego na ultramiękkim ogumieniu Sebastiana Vettela.


OPONY UŻYTE W WYŚCIGU

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca