F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.12.2022

Patrick Tambay zmarł w wieku 73 lat

02.12.2022

Grand Prix Chin 2023 zostało oficjalnie odwołane

Portugalia zastąpi w przyszłorocznym kalendarzu Grand Prix Chin?

Calvin Lo zainteresowany utworzeniem jedenastego zespołu F1

Benedetto Vigna zostanie tymczasowym szefem Ferrari?

Latifi: Brakowało mi pewności za kierownicą bolidów Williamsa

01.12.2022

Alex Palou będzie trzecim kierowcą McLarena w sezonie 2023

Turrini: Binotto dysponuje ofertą dołączenia do Audi

30.11.2022

Marko: Następca Binotto może zostać wybrany wewnątrz Ferrari

Sargeant będzie rywalizował w F1 z numerem startowym #2

29.11.2022

Mattia Binotto ustąpi ze stanowiska szefa Scuderii Ferrari

28.11.2022

Tor w Dżuddzie zmodyfikowany przed wyścigiem w sezonie 2023

Verstappen: Ricciardo nie powinien był odchodzić z Red Bulla

Włoska prasa pewna ustąpienia Binotto ze stanowiska szefa Ferrari

Ocon: Alonso wykonał tylko dwa procent swojej pracy w Alpine

De Vries: Praktycznie poddałem się w walce o miejsce w F1

25.11.2022

Verstappen zaprzecza plotkom o lobbowaniu za zwolnieniem Pereza

Mazepin: Moim celem pozostaje powrót do Formuły 1

24.11.2022

Horner: Sukcesy Red Bulla z sezonu 2022 bolą naszych rywali

Hulkenberg: Odczułem "ludzką degradację" pod koniec testów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Hamilton wytrzymuje presję i wygrywa GP Belgii

Sebastian Vettel przez całe zawody naciskał na rywala.
Łukasz Godula, 27 sierpnia 2017, wyświetlenia: 4312<< | lista | T- | T+ | >>
Spa to jeden z ulubionych torów wszystkich związanych z Formułą 1. Prawdziwy klasyk w kalendarzu, gdzie zawsze dzieje się coś ciekawego, a jeśli nie to zmusza do tego pogoda. Dzisiaj mieliśmy suchy wyścig, ale wcale nie bez emocji, gdyż tych nie brakowało.

Spokojny start

Układ toru w Spa zawsze daje duże nadzieje na wiele akcji po starcie, jednak w tym roku wszystko poszło bardzo spokojnie i przez pierwszy zakręt zawodnicy przejechali bez strat. Vettel wskoczył tuż za Hamiltona w zakręcie Eau Rouge, a świetnym startem popisał się Alonso, który wskoczył za Red Bulle. Przed Les Combes Vettel jechał na równi z Hamiltonem ale nie zdołał go wyprzedzić i czołówka pozostała bez zmian.

Po pierwszym kółku niestety Alonso już poczuł przedsmak tego co się miało wydarzyć na następnych okrążeniach, gdyż wyprzedził go Hulkenberg. Hiszpan w pięknym stylu zrewanżował się na prostej Kemmel ale był to jego ostatni manewr dzisiaj. Najpierw wyprzedził go Hulkenberg, później Ocon, Perez i tak dalej. Właściwie nie były to manewry wyprzedzania, a omijania.

Pierwsze dramaty

Początek wyścigu nie okazał się dobry również dla Wehrleina, który na trzecim kółku zjechał do garażu. Jednak prawdziwy dramat po raz kolejny w tym sezonie musiał przeżyć Max Verstappen. W samochodzie Holendra ponownie doszło do awarii i musiał się zatrzymać na poboczu prostej Kemmel. spowodowało to podwójne żółte flagi, które zupełnie radośnie zignorował Raikkonen, otrzymując za to surową karę 10 sekund stop&go. Niezbyt fortunne były komentarze Fina, który zupełnie nie rozumiał za co został ukarany.

Z radia Alonso usłyszeliśmy, iż dla niego nie jest to wyścig, a jedynie test, podczas gdy na dziewiątym kółku rozpoczęły się pierwsze postoje. Na dwunastym zjechał Hamilton, a Vettel odczekał jeszcze dwa i wyjechał za Anglikiem. Karę otrzymał również Perez, 5 sekund za przestrzelenie szykany po prostej Kemmel i nie oddanie pozycji, którą chwilę wcześniej zyskał.

Kimi po karze wyjechał za Force India, ale szybko ich wyprzedził, oraz Hulkenberga kilka kółek później. Na 26. okrążeniu wyścig zakończył Alonso, podobno wcześniej pytając czy jest szansa na deszcz. W międzyczasie do boksu zjechali kierowcy Force India, przez co Perez wyprzedził Ocona. Francuz nie był pocieszony taką sytuacją i zrewanżował się Meksykaninowi. Ten nie zostawił mu miejsca tuż przed Eau Rouge i doszło do kolejnego w tym roku kontaktu. Perez skończył z przebitą oponą, a Ocon ze złamanym skrzydłem.

Neutralizacja po spięciu Force India

Ten incydent spowodował wyjazd samochodu bezpieczeństwa, by zebrać odłamki z toru. Mercedes długo nie zjeżdżał z toru, wzbudzając sporą irytację zawodników, ale ostatecznie udało się zakończyć neutralizację, podczas której niemal wszyscy zmienili opony. Mercedesy na miękkie, Ferrari ultramiękkie, a Ricciardo na supermiękkie.

Vettel mocno naciskał na Hamiltona ale Anglik umiejętnie się obronił. Nie udało się to Bottasowi, który spadł na piąte miejsce, a na trzecie wspiął się Ricciardo. Tak też czołówka dojechała do mety i przed ostatnią europejską rundą Hamilton traci do Vettela zaledwie 7 punktów. Zwiastuje to niesamowitą walkę na Monzy, jak podczas kolejnych rund. My zapraszamy do wspólnego kibicowania i śledzenia zmagań w tym niezwykłym sezonie F1.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.11.2022  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
20.11.2022  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia w wyścigu
20.11.2022  Verstappen pieczętuje mistrzowski sezon wygraną w Abu Zabi
19.11.2022  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
19.11.2022  Verstappen na pole position do Grand Prix Abu Zabi
Tagi:
Spa
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca