F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton wytrzymuje presję i wygrywa GP Belgii

Sebastian Vettel przez całe zawody naciskał na rywala.
Łukasz Godula, 27 sierpnia 2017, wyświetlenia: 4399<< | lista | T- | T+ | >>
Spa to jeden z ulubionych torów wszystkich związanych z Formułą 1. Prawdziwy klasyk w kalendarzu, gdzie zawsze dzieje się coś ciekawego, a jeśli nie to zmusza do tego pogoda. Dzisiaj mieliśmy suchy wyścig, ale wcale nie bez emocji, gdyż tych nie brakowało.

Spokojny start

Układ toru w Spa zawsze daje duże nadzieje na wiele akcji po starcie, jednak w tym roku wszystko poszło bardzo spokojnie i przez pierwszy zakręt zawodnicy przejechali bez strat. Vettel wskoczył tuż za Hamiltona w zakręcie Eau Rouge, a świetnym startem popisał się Alonso, który wskoczył za Red Bulle. Przed Les Combes Vettel jechał na równi z Hamiltonem ale nie zdołał go wyprzedzić i czołówka pozostała bez zmian.

Po pierwszym kółku niestety Alonso już poczuł przedsmak tego co się miało wydarzyć na następnych okrążeniach, gdyż wyprzedził go Hulkenberg. Hiszpan w pięknym stylu zrewanżował się na prostej Kemmel ale był to jego ostatni manewr dzisiaj. Najpierw wyprzedził go Hulkenberg, później Ocon, Perez i tak dalej. Właściwie nie były to manewry wyprzedzania, a omijania.

Pierwsze dramaty

Początek wyścigu nie okazał się dobry również dla Wehrleina, który na trzecim kółku zjechał do garażu. Jednak prawdziwy dramat po raz kolejny w tym sezonie musiał przeżyć Max Verstappen. W samochodzie Holendra ponownie doszło do awarii i musiał się zatrzymać na poboczu prostej Kemmel. spowodowało to podwójne żółte flagi, które zupełnie radośnie zignorował Raikkonen, otrzymując za to surową karę 10 sekund stop&go. Niezbyt fortunne były komentarze Fina, który zupełnie nie rozumiał za co został ukarany.

Z radia Alonso usłyszeliśmy, iż dla niego nie jest to wyścig, a jedynie test, podczas gdy na dziewiątym kółku rozpoczęły się pierwsze postoje. Na dwunastym zjechał Hamilton, a Vettel odczekał jeszcze dwa i wyjechał za Anglikiem. Karę otrzymał również Perez, 5 sekund za przestrzelenie szykany po prostej Kemmel i nie oddanie pozycji, którą chwilę wcześniej zyskał.

Kimi po karze wyjechał za Force India, ale szybko ich wyprzedził, oraz Hulkenberga kilka kółek później. Na 26. okrążeniu wyścig zakończył Alonso, podobno wcześniej pytając czy jest szansa na deszcz. W międzyczasie do boksu zjechali kierowcy Force India, przez co Perez wyprzedził Ocona. Francuz nie był pocieszony taką sytuacją i zrewanżował się Meksykaninowi. Ten nie zostawił mu miejsca tuż przed Eau Rouge i doszło do kolejnego w tym roku kontaktu. Perez skończył z przebitą oponą, a Ocon ze złamanym skrzydłem.

Neutralizacja po spięciu Force India

Ten incydent spowodował wyjazd samochodu bezpieczeństwa, by zebrać odłamki z toru. Mercedes długo nie zjeżdżał z toru, wzbudzając sporą irytację zawodników, ale ostatecznie udało się zakończyć neutralizację, podczas której niemal wszyscy zmienili opony. Mercedesy na miękkie, Ferrari ultramiękkie, a Ricciardo na supermiękkie.

Vettel mocno naciskał na Hamiltona ale Anglik umiejętnie się obronił. Nie udało się to Bottasowi, który spadł na piąte miejsce, a na trzecie wspiął się Ricciardo. Tak też czołówka dojechała do mety i przed ostatnią europejską rundą Hamilton traci do Vettela zaledwie 7 punktów. Zwiastuje to niesamowitą walkę na Monzy, jak podczas kolejnych rund. My zapraszamy do wspólnego kibicowania i śledzenia zmagań w tym niezwykłym sezonie F1.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Ricciardo: czternaste pole nie jest złe
19.04.2024  Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu
19.04.2024  Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu
19.04.2024  Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach
Tagi:
Spa
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca