F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Autosport: McLaren zmierza ku zakończeniu współpracy z Hondą

Zespół liczy na pozyskanie silników Renault i przedłużenie kontraktu z Fernando Alonso.
Nataniel Piórkowski, 30 sierpnia 2017, wyświetlenia: 4610<< | lista | T- | T+ | >>

McLaren jest coraz bliżej rozwiązania współpracy z Hondą.

Zespół miał stracić cierpliwość i wiarę w możliwości dokonania przez japoński koncern znaczących postępów w krótkoterminowej perspektywie. Złego wrażenia nie zdołały zatrzeć nawet pozytywne dane, płynące z testów rozwiązań przygotowywanych przez inżynierów z Sakury we współpracy z Ilmorem.

Ze względu na uciekający czas i konieczność określenia planów związanych z wyborem partnera silnikowego na sezon 2018, McLaren koncentruje się obecnie na zapewnieniu sobie umowy z Renault.

Przed podpisaniem porozumienia stajnia z Woking musi uporać się z kilkoma przeszkodami. Jedno ze źródeł magazynu Autosport stwierdziło jednak, że obecnie kwestią nie jest już to, czy McLaren rozstanie się z Hondą, ale jak wiele bałaganu spowoduje cały proces zerwania partnerstwa.

Najprostszą drogą do osiągnięcia celu przez team Zaka Browna jest przekonanie Hondy do związania się z Toro Rosso w sezonie 2018 i kolejnych. W takim scenariuszu Renault mogłoby przekierować część swoich zasobów w Viry ze współpracy z STR na McLarena, a stajnia z Faenzy otrzymałaby pokaźny zastrzyk finansów od Hondy, która mogłaby kontynuować swój program w Formule 1.

Pomimo przekazywanych pewien czas temu informacji o złamaniu się rozmów pomiędzy Toro Rosso i Hondą, teraz obie strony miały powrócić do negocjacji, które według informatorów znajdują się już w końcowej fazie. Źródła przekonują jednak, że Honda nie jest skłonna zmieniać swego partnera i pragnie kontynuować współpracę z McLarenem – powstał więc pat, a tracące cierpliwość Toro Rosso wyznaczyło weekend na Monzy za ostateczny termin ewentualnej finalizacji rozmów.

Ze względu na to, iż McLaren postanowił, że w trakcie przyszłorocznej kampanii nie będzie korzystał z silników Hondy, w sytuacji upadku negocjacji z Toro Rosso brytyjski zespół może podjąć decyzję o formalnym zerwaniu wieloletniego kontraktu z koncernem z Tokio, podpisanego w 2013 roku. Z dużym prawdopodobieństwem oznaczałoby to otwarcie sporu prawnego pomiędzy obiema firmami.

Sytuacja, w której Honda straciłaby szansę współpracy z którymkolwiek z zespołów F1 nie ucieszyłaby właścicieli sportu z Liberty Media. Odejście koncernu mogłoby doprowadzić do wszczęcia procedury, gdzie FIA podejmie decyzję o tym, który z obecnych producentów silników ma podpisać umowę z McLarenem na okres przyszłorocznej kampanii. Najprawdopodobniej byłoby to Renault, które jednak nie jest zbyt chętne do poszerzania swego programu o współpracę z kolejnym zespołem klienckim.

Zmiana dostawcy silników ma kluczowe znaczenie w negocjacjach nad przedłużeniem przez McLarena kontraktu z Fernando Alonso. W prywatnych rozmowach Hiszpan miał podkreślić, że jeśli McLarenowi uda się pozyskać silniki Renault, to pozostanie w zespole na kolejny sezon. Postępy w obszarze podwozia i nowe podejście do zarządzania obrane po odsunięciu od władzy Rona Dennisa, mają skłaniać kierowcę z Oviedo do optymizmu w kwestii przyszłości zespołu. W ostatnim czasie dwukrotny mistrz świata po raz kolejny otwarcie przyznał, że jednym problemem teamu jest silnik Hondy.

„Potrzeba tylko jednej zmiany. Mierzymy się z wieloma pytaniami, musimy znaleźć na nie odpowiedzi. Na pewno nie spadną nam one z nieba. Musimy usiąść, popracować. Mam nadzieję, że znajdziemy najlepsze rozwiązanie na kolejny sezon” – powiedział Alonso po nieudanym Grand Prix Belgii.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne
24.03.2024  Norris: Układ toru Albert Park sprzyja McLarenowi
23.03.2024  Mumtalakat nabył 100% udziałów w McLaren Group
22.03.2024  Brown przedłużył kontrakt z McLarenem
08.03.2024  Brown: Rola inżynierów jest w ten weekend nie do przecenienia
Tagi:
McLaren
Honda
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Maciek znafca, 30.08.2017 13:10[!]
Niech wejdą w tyłek Mercedesowi i dostaną od nich silniki. Tylko koncern ze Stuttgartu, a właściwie silnikownia w Brixworth może uratować ten team. Renatki tez są badziewne.
rno2, 30.08.2017 13:10[!]
Teoretycznie wszystko układa się w jedną całość:
1. McLaren zmienia dostawcę na Renault, czym przekonują Alonso do pozostania, no i znacznie podnoszą osiągi swoich bolidów.
2. Honda będzie się zapierać rękoma i nogami, żeby utrzymać się w F1, więc staną się partnerem technologicznym Toro Rosso, dopłacając zespołowi niezłą kasę za to, że chcą korzystać z ich produktów. W kontekście ostatnich wypowiedzi Helmuta Marko, że STR stało się zbyt kosztowne, ma to sens.
Aeromis, 30.08.2017 13:53[!]
Ferrari z niewybrednym wyrachowaniem mocno pokrzyżowało McLarenowi drogę. Miało być łatwo, ale nagle doszło do "przełomowych' zmian w Sauberze. Układ z Sauberem i Hondą miał pełną rację bytu (co swoim zdaniem opisałem tutaj), a McLaren mógłby iść swoją ścieżką. Ciekaw jestem, co Ferrari zaproponowało Sauberowi, aby McLaren dostał kopniaka.
W każdym razie mamy co mamy, McLaren ma ciężką sytuację, kolejna zmiana w Toro Rosso wydaje mi się że nie wchodzi w grę, byłby to 4 sezon z innym silnikiem (Renault, Ferrari, Renault, Honda). Ostatnio Helmut Marko narzekał że Toro Rosso jest zbyt słabe, że nie spełnia pokładanych nadziei, nadziei które ich kosztowały tutaj.
Toczy się gra, nie powiem całkiem ciekawa, choć i tak się nie dowiemy kto komu i ile. Szkoda jednak że częścią tej gry jest McLaren, który być może zostanie z Hondą na kolejny rok.
marios76, 30.08.2017 13:54[!]
@Maciek znafca Moga wejsc,orgazmu nie bedzie. Mercedes nie sprzeda silnikow zespolowi, ktory moglby im zagrozic w ktorejkolwiek klasyfikacji.
Zastanawiajace czy Liberty nie nakazaloby w innym scenariuszu na sprzedaz silnikow McLarenowi przez Ferrari ? :)
Nie wiem e McLaren stracil przez fe 3 lata- ale rok przerwy nie byl by dla nich drozszy :/Spa pokazalo moc Hondy, na palcach jednej reki policzymy kto ze stawki nie wyprzedzil Alonso czy Vandorne'a. Monza bedzie taka sama... Alonso przeleci przez szykany, za pomoca Belga i jezdzie w tunelu... wskoczy do Q3 apo starcie wszyscy i tak beda go wyprzedzac :/
Maciek znafca, 30.08.2017 14:03[!]
Popróbować można, jeśli to jedyna szansa na bycie w czołówce, gdzie McLaren zawsze powinien być. Wątpię by ktoś Mercedesowi zagroził nawet z ich silnikami, jedynie Byki, reszty nie wyobrażam sobie. McLaren-Ferrari takie połączenie nie jest realne.
Witek, 30.08.2017 14:28[!]
Nareszcie ! Już nie mogłem patrzeć na ten żenujący spektakl w wykonaniu japońskich inżynierów. Na ile znam charakterystykę toru Monza, to od razu przepowiadam: żaden z bolidów McLarena nie dojedzie do mety. Dojdzie do dwóch widowiskowych eksplozji silników Hondy. Wspomnicie moje słowa. PS. W ogóle Honda to ciągłe pasmo porażek, kompromitacji i bardzo nieprofesjonalnych wypowiedzi PR-owców. Zauważcie, że jak poprawili MGU, to znowu drastycznie spadła wydajność mechaniczna silników spalinowych (i wzrosła ich zawodność). Ogromny regres w porównaniu do roku wstecz. A przecież w trzecim roku startów mieli już walczyć o tytuł mistrzowski wśród konstruktorów (wypowiedź bodaj z lutego 2015). Czyżby jednak dalej testowali z jednym cylindrem w hamowni? Bo innego wytłumaczenia nie widzę.
rno2, 30.08.2017 14:31[!]
@Maciek znafca
Z tym przywilejem bycia McLarena w czołówce ,,z urzędu" to bym nie przesadzał.
Obecnie 3 najbogatsze teamy odjechały znacznie McLarenowi w kwestii budżetów, więc nawet poprawny silnik nie daje im gwarancji walki o podia.
BGP001, 30.08.2017 14:43[!]
Bardzo zła decyzja. Może to zabrzmi śmiesznie ale tylko z Hondą mają szansę na zwycięstwa. Bolid Mclarena jest bardzo dobry, jeżeli Honda wyszłaby na prostą to mamy bardzo niebezpiecznego przeciwnika. Jeżeli przyjdą na silniki Renault to będą mieli przykręcony silnik bo to Renault będzie musiało wygrywać. dodatkowo jeżeli Honda pójdzie do STR i zbuduje normalny silnik to Red Bull kopnie w tyłek Renault i przyjdzie na gotowe, wszytkie trudy i wysiłki Mclarena, Alonso i Buttona pójdą na konto RBR.
adamo342, 30.08.2017 14:59[!]
marios76-Mclaren nie zagrozi Mercedesowi nawet jeżdżąc na ich silnikach co pokazał sezon 2014 może byliby bliżej czołowej trójki ale na pewno nie wróciliby do wygrywania jeżdżąc na ich silnikach ale mogą się przeliczyć jeśli Torro Rosso przejmie silniki Hondy i ich silniki będą konkurencyjne tak jak napisał BGP001 i RBR pożegna się z Renault i też pójdą do Hondy i zaczną dominować a Mclaren będzie miał kolejne słabe lata jeżdżąc na silnikach Merca czy Renault. Ratunkiem dla Mclarena byłoby wycofanie się Mercedesa jako zespół wtedy by znów byli fabrycznym zespołem Mercedesa i znów na szczycie
marcelo92, 30.08.2017 15:12[!]
Str mogloby by zyskac na partnerswie z honda. Jezeli honda zrobila by znosny silnik, plus pieniadze jakie by wniosla fo str napewno poprawily by mozliwosci zespolu. Wszystko lezy w rekach hondy. Uwaza, ze zebranie zabawek i zwiniecie interesu z f1 to byla by najgorsza dla nich decyzja. Pokazaliby, ze to ich przeroslo. A tak moze jeszcze powalcza. Niezalezny producent silnikow z obecnym zaawansowaniem jednostek niewiele pomoze.
RY2N, 30.08.2017 21:13[!]
@Aeromis
Niewykluczone, że narzekania Helmuta w rzeczywistości zmierzają do uzasadnienia sprzedaży Toro Rosso Hondzie. Ciekawe czy (jeśli to prawda) decyzja o rezygnacji z Hondy faktycznie wyszła od McLarena czy też to Honda pierwsza ze strachu stwierdziła że kupują własny team na wszelki wypadek po tym jak nie wyszło im z Sauberem. Tak czy inaczej wygląda na to, że jedyną opcją McLarena w przyszłym roku może być Renault i status drugiego teamu po fabrycznym.
kumien, 30.08.2017 22:53[!]
Same gdybania, a biznes to nie zgadywanki. Nie wierzę, aby Honda w kilka miesięcy z gniota zrobiła konkurenta dla silnika Merca. Sorki. Ten silnik to nie 4 cylindry z gaźnikiem. Przykład Renault, które dużo wcześniej zaczęło pracę nad nowymi silnikami pokazuje jakie to trudne. Nawet teraz Ferrari po władowaniu wagonów hajsu dalej odstaje mocą od Merca. Realia są takie, że Honda nie będzie topowym silnikiem, a jedynie może zwiększyć niezawodność. Tylko czy o to chodzi Mclarenowi? Wątpię.
Dodatkowo McLaren traci taki hajs z racji miejsca zajmowanego w klasyfikacji, że szkoda gadać. Nawet ze skręconym silnikiem Merca wejście na P4 czy P5 było lepsze niż gnicie na końcu łańcucha pokarmowego.
Nawet jakby stał się cud (chociaż wątpię, aby Bóg chciał się zlitować nad japończykami) i ich silnik dobiłby do pierwszych dwóch lub zrównał się z Renault to czy to oznacza, że nagle STR zacznie wygrywać. Wątpię. Zmiana silnika przez RBR mogłaby nastąpić najwcześniej w sezonie 2019 (jak Honda pokaże cud w przyszłym roku) lub w 2020. Zmieniliby silnik na jeden sezon, ponieważ w 2021 ma wejść nowa formuła silnikowa i zabawa zaczyna się od początku.
Maciek znafca, 30.08.2017 23:42[!]
BGP001
Pytanie, czy rzeczywiście Honda wyjdzie na prostą, bo ja już sobie tego nie wyobrażam..
macieiii, 31.08.2017 12:56[!]
w całej radiowej frustracji Alonso, gdy powiedział w którymś komunikacie że to "test" trochę mi to dziwnie wyglądało jak na zwykłe team radio. Jakby przed wyścigiem, w przerwie letniej coś zostało postanowione, rozmowy McLarena z Alonso zakończyły się powodzeniem.
marios76, 01.09.2017 19:30[!]
@adamo342 Sytuacja oczywiście hipotetyczna która opisujesz , byłaby strata dla McLarena ale:
Honda w roku 2018 musi zainwestować w Toro Rosso i silnik dla nich.
Musi go rozwinąćna tyle, aby zainteresował się nim Red Bull i użył w roku 2019
Mam prawo wątpić by na rok 2019 i 2020 silnik Hondy pozwolił wygrać Red Bullowi mistrzostwa, a nawet...
Jak sam piszesz musiałby być mocniejszy, trwalszy i doskonalszy od silnika Mercedesa... bo McLaren ma i będzie miał słabszy bolid.
Podsumowując: prawdopodobieństwo choćby dogonienia Mercedesa jest w ciągu tych trzech lat tak samo możliwe jak przez trzy dogonić choćby Renault ;) Jeszcze w zeszłym sezonie w nich wierzylem , postęp był wolny, ale był. Teraz niespecjalnie go widzę.
McLaren cały czas dolując, sam pozbawia się części pieniędzy zarówno z FIA jak i przez utratę sponsorow.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca