F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC

Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

15.04.2024

Gunther Steiner łączony z przejęciem zespołu RB

Sainz podpisał kontrakt na starty w Mercedesie?

12.04.2024

Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu

Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025

Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

F1 pozostanie przy hybrydowych jednostkach V6 po sezonie 2020

Układy zostaną jednak pozbawione MGU-H, a silnik spalinowy będzie pracował na wyższych obrotach.
Mateusz Szymkiewicz, 31 pa?dziernika 2017, wyświetlenia: 5595<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA, właściciel praw komercyjnych Formuły 1 oraz przedstawiciele producentów przygotowali projekt zmian w przepisach na sezon 2021 dotyczący układów napędowych.

Podczas dzisiejszego spotkania w Paryżu debatowano nad aktualnie wykorzystywaną technologią w Formule 1 oraz nad dalszym jej zastosowaniem. Mimo różnych spekulacji na temat porzucenia systemów hybrydowych czy zwiększenia doładowania silnika spalinowego, ostatecznie zdecydowano się tylko na modyfikację aktualnie wykorzystywanych podzespołów.

Najważniejszą informacją jest pozostanie po 2020 roku przy sześciocylindrowych jednostkach o pojemności 1.6 litra, które będą dysponowały jedną turbiną o ograniczonych rozmiarach oraz masie. Mimo to silnik spalinowy będzie mógł osiągać obroty wyższe o 3000 rpm niż obecnie, w celu poprawy brzmienia bolidów Formuły 1. Zmiana ta jest równoznaczna ze zwiększeniem limitu paliwa na wyścig oraz przepływu, choć na ten temat póki co nie zostały opublikowane żadne dane. Ponadto FIA narzuci swoje wytyczne projektowe w kontekście silnika, by m.in. ograniczyć koszty oraz zniechęcić inżynierów do eksperymentowania z warunkami pracy układu.

Kolejną ważną zmianą będzie porzucenie generatora energii cieplnej (MGU-H), co tym samym oznacza, że od 2021 roku jedynym systemem hybrydowym będzie generator energii kinetycznej (MGU-K). Według przedstawionego planu, MGU-K zostanie zmodernizowane w celu zwiększenia mocy, a także powierzenia nad nim kontroli kierowcy, by mógł magazynować energię w trakcie jazdy oraz wykorzystywać ją w dowolnym momencie, tak jak to było z KERS obecnym w Formule 1 w okresie 2009 oraz 2011-2013.

Inne modyfikacje w obszarze układów napędowych to wprowadzenie standardowych baterii i systemów kontrolujących magazynowanie energii oraz opracowanie nowych wymagań konstrukcyjnych, pozwalających na elastyczną wymianę w obszarach podwozia, przekładni oraz elementów jednostki napędowej. Ponadto planowane jest ustalenie bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących paliwa oraz limitów w zakresie liczby wykorzystywanych mieszanek.

Prace nad projektem zmian od sezonu 2021 będą kontynuowane przez najbliższe dwanaście miesięcy, w celu ustalenia szczegółów, bez których rozwój zmodyfikowanego pakietu będzie niemożliwy. Ponadto FIA chce w ten sposób wymusić na producentach kontynuowanie prac nad aktualną specyfikacją jednostek, by na trzy lata przed wygaśnięciem formuły nie doszło do spowolnienia tempa rozwoju.

„Jednostka napędowa na sezon 2021 jest przykładem drogi, którą obrało FIA jako twórca przepisów, F1 jako właściciel praw komercyjnych, a także zespoły i producenci jako strony zainteresowane dobrem sportu” – powiedział Ross Brawn, dyrektor zarządzający ds. sportowych Formuły 1. „Przedstawiona dziś propozycja jest efektem serii spotkań, które odbyły się w 2017 roku z przedstawicielami zespołów oraz producentów, którzy są zainteresowani dołączeniem na szczyt motorsportu”.

„Słuchaliśmy również starannie co kibice myślą o obecnych jednostkach napędowych, a także czego oczekują w najbliższej przyszłości , w celu zdefiniowania przepisów, które pozwolą nam na prostsze, tańsze oraz głośniejsze silniki. To stworzy warunki dla nowych producentów, by mogli wejść do Formuły 1 jako dostawcy jednostek oraz byli w stanie wyrównać poziom konkurencyjności”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
03.04.2024  Przyszłość GP Holandii stoi pod znakiem zapytania
Tagi:
F1 ogólnie
FIA
Liberty Media
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Damos, 01.11.2017 10:39[!]
Dźwięk zmieniłoby wywalenie turbiny z wydechu a nie zwiększenie limitu obrotów
Kojag, 01.11.2017 10:51[!]
@Damos
No tak... Ludzie gdzieś w Polsce siedzący przy komputerkach na forum - wiedzą lepiej, jak poprawić dźwięk bolidów od inżynierów, którzy zarabiają grube pieniądze za ich konstruowanie ;)
gnodeb, 01.11.2017 11:43[!]
Ja mam jakieś obawy po tej informacji. Rozważano dwie turbiny (sam nie wiem po co), a zostanie jedna. Obiecują 3k wyższe obroty silnika bez określenia czy chodzi o obecne 12k, czy o ich wyimaginowane maksymalne 15k.
Ponadto tegoroczne bolidy miały o 5 sekund szybsze do poprzednich, a wyszło chyba ~2s.
Skoro teraz nie obiecują żadnych gruszek na wierzbie, prócz enigmatycznych 3k obrotów, pomijając szybkość, moc i pachnący nowością turbo-lag, to będą wolniejsze (znowu!) bolidy, a oni tylko wzruszą ramionami - 'chcieliśmy dobrze'.
Yurek, 01.11.2017 12:58[!]
@Zomo - nie no skąd, absolutnie serio. Samochód o 100 km/h wolniejszy od reszty to jest zmiażdżenie, nieprawda? Dlatego nie rozumiem, czemu niektórzy aż tak bardzo nabijają się z Loli (1997), która przy Lifie albo Andrea Moda wyglądała jak Real Madryt przy Parasolu Wrocław.
No i przy okazji - poszerzyłeś swoją wiedzę o ciekawy epizod roku 1990. Cieszę się, że mogłem się przydać.
Damos, 01.11.2017 18:21[!]
@Kojaq - no tak, ci "inżynierowie" stworzyli silniki i rozwiązania, które nikomu się nie podobają, a teraz nagle doszli do wniosku, ze coś zrobili źle... Więc jednak nie są nieomylni.
Ponadto - gwarantuje ci, że to nie "inżynierowie od silników" podejmowali decyzje o redukcji pojemności i ilości cylindrów oraz dołożeniu turbosprężarek.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca