F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Liczba manewrów wyprzedzania spadła o ponad połowę względem sezonu 2016

Z danych Pirelli wynika, iż w 2017 roku 435 pojedynków zakończyło się zmianą pozycji.
Mateusz Szymkiewicz, 5 grudnia 2017, wyświetlenia: 3025<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Liczba manewrów wyprzedzania w Formule 1 spadła w tym roku o ponad połowę względem sezonu 2016.

Przed tegorocznymi mistrzostwami wprowadzono szereg zmian, dzięki którym bolidy dysponują lepiej rozwiniętą aerodynamiką, a także szerszymi oponami. Oba aspekty przyczyniły się do tego, iż w sezonie 2017 odnotowano drastyczny spadek liczby udanych manewrów wyprzedzania.

Według danych zaprezentowanych przez Pirelli, podczas tegorocznych zmagań 435 pojedynków zakończyło się powodzeniem, co stanowi tylko 49 procent wszystkich manewrów z 2016 roku, kiedy to kierowcy łącznie zmienili pozycję 866 razy. Pod uwagę należy jednak wziąć fakt, iż w poprzednim sezonie kalendarz liczył o jeden wyścig więcej.

Najwięcej manewrów wyprzedzania Pirelli odnotowało w Azerbejdżanie, gdzie łącznie było ich 42. Z kolei do najmniejszych roszad na torze doszło w Soczi, gdzie zarejestrowano tylko jedną zmianę pozycji. Najczęściej wyprzedzającym kierowcą w sezonie 2017 został Daniel Ricciardo, który ma na swoim koncie 43 udane manewry, z czego aż 13 podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii. Z kolei w statystyce największej liczby zyskanych pozycji na pierwszym okrążeniu przewodzi Lance Stroll, który przez całe mistrzostwa przesunął się łącznie aż o 36 miejsc.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
03.04.2024  Przyszłość GP Holandii stoi pod znakiem zapytania
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
kumien, 06.12.2017 08:59[!]
Cytat krzych :
Dyfuzor i podłoga to dalej docisk aerodynamiczny. Mechaniczny pochodzi z opon i układu jezdnego.


Tylko zakłócenie tego docisku jadąc za innym kierowcą jest znikome.
step07, 06.12.2017 10:23[!]
Przeciwnicy DRS mówią, że sztuczne mijanki itd. I tutaj się nie zgodzę. Przy obecnych przepisach aerodynamicznych DRS jedynie wspomaga wyprzedzanie, a nie odwala całą robotę jak niektórzy sugerują. Popatrzmy przykładowo na ostatnie GP Abu Zabi i Hamiltona, który mimo dwóch stref nie miał praktycznie szans na przeskoczenie Bottasa, mimo, iż przez cały wyścig był wyraźnie szybszy. Podobnie zresztą było w Brazylii czy Soczi i Austrii, gdzie w końcówce Vettel również bezskutecznie naciskał na Bottasa. Jak widać gdy trafi się na przeciwnika, który jest wolniejszy, ale nie ma przepaści w tempie wyścigowym to i przy DRS wcale wyprzedzać nie jest łatwo. Więc jak widzę teksty w stylu wcisnąć guzik i po sprawie to aż mnie coś bierze. Owszem jest tak może, ale w przypadkach gdzie taki Vettel wyprzedza dajmy na to Magnussena czy Sainza, będąc szybszym o 1,5 sek na okrązeniu.
teambuktu, 06.12.2017 10:26[!]
@Phaedra
o Panie, który widziałeś więcej, opowiedz mi jak to było. ja ci w zamian opowiem jak np. Mansell zdobywał mistrzostwo bez DRS a na wyścigach się nie zasypiało. I tak się możemy licytować.
A tak serio, to sam DRS nie jest zły o ile nie wypacza idei wyprzedzania. Tzn. jak pomaga na tyle, że można spróbować przeprowadzić manewr a nie powoduje, że przejeżdżasz obok.

@step07
o właśnie, jest dokładnie, jak piszesz. i tak było w tym roku ale we wcześniejszych sezonach były tory z mijankami niezależnie od różnicy w tempie.
zobq, 06.12.2017 11:05[!]
@step07 @teambuktu to prawda, że w tym roku nawet drs nie załatwia automatycznie wyprzedzania. Ale tym bardziej szkoda mi bolidów z zeszłorocznej specyfikacji, z chęcią zobaczyłbym jak wyglądałaby walka na torze gdyby usunąć z nich DRS. Bo jeśli chodzi możliwość jazdy blisko innego pojazdu, to jest to niebo i ziemia w porównaniu do tegorocznych czy bolidów sprzed 2009 roku.
step07, 06.12.2017 11:40[!]
@teambuktu @zobq jest tak jak piszecie panowie, przy bolidach ze specyfikacji aero 2014-2016 można było wywalić DRS, ale przy obecnych już nie i myślę, że tak jak teraz jest idealnie. Wyprzedzanie wcale nie jest łatwe, ale DRS pomaga, a do tego mamy samochody wyglądające pięknie, agresywne i przede wszystkim piekielnie szybkie. Dlatego ja miniony sezon uważam za najlepszy od pamiętnego 2012.
marios76, 06.12.2017 12:29[!]
Ogladam F1 regularnie od lat 90tych. Moze bylo tego wyprzedzania mniej, ale nie taka beznadzieja jak niektorzy pisza. Nie chce nikogo personalnie atakowac, ale na wyscigach z tamtych lat nie zasypialem, jak ktos mial/ ma z tym problem to proponuje przerzucic sie na pilke nozna. Czas trwania podobny . Mozna wybrac ulubiony kraj czy druzyne z miasta i kibicowac. Sa piekne mecze, ale jak dobrze kojarze to najczeaciej padajacym wynikiem jest 0:0 :) Czyli nic sie nie dzialo, nikt nie strzelil... ;p Dla mniej sfrustrowanych polecam kawe lub energetyk. Mi podoba sie idea Pirelli ktorej celem jest uzycie 3 kompletow opon w wyscigu. Jak nie ma tankowania, to troche zroznicuje strategie i bedzie wiecej aktywnosci na torze.
DRS. Panie i Panowie- to powstalo, by zadowolic raczej nowych fanow mocnych wrazen, by nieco poprawic to co zostalo przez lata zmienione w kwalifikacjach. To nie bylo wprowadzone dla mnie czy innych, ktorzy siedza w F1 juz dlugo. Obecny sezon byl lepszy niz poprzednie... kilka. Ilosc manewrow spadla znaczaco, a spadla by jeszcze bardziej, gdyby nie wysrubowane limity i kary. Odliczmy z tych setek manewry Ricciardo, Vettela czy Hamiltona startujacych z konca stawki i znowu zostanie polowa :) Jak tez pewnie zauwazyliscie, sa tory, na ktorych DRS i lepsze tempo czy opony nie gwarantuja mozliwosci wyprzexzania bez kontaktu , czy poza przepisami.
bartoszcze, 06.12.2017 12:51[!]
Cytat teambuktu :
Mansell zdobywał mistrzostwo bez DRS a na wyścigach się nie zasypiało

Nigel zdobywał mistrzostwo bez DRS bo miał FW14 z aktywnym zawieszeniem, którym mógł objeżdżać rywali jedną ręką, więc akurat na wyścigach emocji w walce o zwycięstwo było niewiele (sprawdzić czy nie Monaco, kiedy przypadkowo spadł za Sennę).
Na przyszłość lepiej dobieraj przykłady...

Cytat zobq :
Dla mnie DRS to prowizorka, a nie prawdziwe rozwiązanie problemu wyprzedzania.

Bo DRS to prowizorka do czasu aż specyfikacja pozwoli na jazdę blisko przeciwnika. Rozwiązanie takie sobie, ale najlepsze z aktualnie dostępnych...
step07, 06.12.2017 13:09[!]
Cytat bartoszcze :
Bo DRS to prowizorka do czasu aż specyfikacja pozwoli na jazdę blisko przeciwnika. Rozwiązanie takie sobie, ale najlepsze z aktualnie dostępnych...

I tu leży cały problem. Bo starzy fani (sam się zresztą do nich chyba zaliczam-mój pierwszy sezon to 1998, potem miałem przerwę 2003-2006 i muszę kiedyś ją nadrobić) chcieliby wyrzucenia DRS, utrzymania obecnego aero, szerokich opon itd i manewrów wyprzedzania. Ale niestety coś za coś. Przy bolidach z 2017 roku jazda blisko za rywalem jest bardzo utrudniona i minięcie przeciwnika nieraz graniczny z cudem. Bez DRS byłoby praktycznie niemożliwe (na niektórych torach). Więc tak jak pisałem wyżej - może i DRS jest nieco sztuczny, ale w takim stopniu jak w minionym sezonie, gdzie jedynie nieco ułatwiał, a nie odwalał całą robotę za kierowcę to dla mnie jest ok.
teambuktu, 06.12.2017 13:18[!]
@bartoszcze
Wiem co miał i wiem jak objeżdżał. Podałem ten przykład tylko dlatego, że mu kibicowałem i już myślałem, że nigdy nie będzie mistrzem a tu proszę, wystarczyło zawieszenie. Więc mi się wtedy nie nudziło i lubiłem ten sezon :).
A poza tym podałem ten przykład bo irytuje mnie mocno licytacja i udowadnianie wielkiego doświadczenia w oglądaniu żeby pokazać wyższość i poprzeć tym swój punkt widzenia.
Ale dzięki za radę. Trzeba być precyzyjnym bo zaraz ktoś wytknie, że Mansell to czy tamto ;)
RY2N, 06.12.2017 15:22[!]
Generalnie wszystko jest ze sobą powiązane
1. nadwozia z włókien węglowych - przy byle puknięciu sypią się odłamki
2. spojlery z włókien węglowych - przy byle puknięciu sypią się odłamki
3. wahacze z włókien węglowych - przy byle puknięciu odpadają koła
4. w konsekwencji coraz ostrzejszy zakaz wypychania się z toru, spychania na bandę, walki kontaktowej itp.
5. aerodynamika coraz potęzniejsza i coraz trudniej zbliżyć się do poprzedzającego nawet mając sporo szybszy bolid
6. kwalifikacje zmieniono tak żeby wykluczyć lub zmniejszyć czynnik losowo-pogodowy - tym samym szybsi są z przodu, wolniejsi z tyłu (co generalnie skutkuje brakiem wyprzedzań); kiedyś w kawlifikacjach miało się jeden przejazd i jak coś nie poszło albo rozpadał się deszczyk było pozamiatane

To wszystko powoduje że bez sysytemu kar, niezależnie czy jest DRS czy nie, byłoby to potwornie nudne bo stawka coraz bardziej by się rozjeżdżała w miarę wyścigu.
Nie da się tego wszystkiego naprawić bez powortu do stalowych konstrukcji i braku aerodynamiki.

Żeby obecną F1 trochę urozmaicić zaczęli kombinować z systemem kar i b. zróżnicowanymi mieszankami opon. Ale żeby umożliwić pojechanie komuś inną strategią niż przeciwnik, musieli umożliwić wyprzedzanie. Inaczej by to nie miało sensu.

W przyszłym roku stawka będzie dużo bardziej zbita i skończy się zwykłe omijanie (wyprzedzań będzie z całą pewnością mniej bo już teraz było widać że zbliżone mocą bolidy nie są w stanie się wyprzedzić bez opuszczenia toru).
bartoszcze, 06.12.2017 16:09[!]
Cytat RY2N :
w konsekwencji coraz ostrzejszy zakaz wypychania się z toru, spychania na bandę

Sugestia że kiedykolwiek celowe spychanie się na bandę było pożądane/tolerowane, wyrywa z kapci. Destruction derby to nie ta seria...
Angulo, 06.12.2017 17:39[!]
@kumien To co proponujesz to będzie zupełna tragedia. Nawet swobodny wybór mieszanek ani trochę nic nie poprawi, bo wszyscy wybiorą te same.
marios76, 06.12.2017 17:56[!]
@RY2N Tak punktujesz, a nie pamietasz ze kiedys nie liczyl sie ... jeden przejazd na PP tylko miales DWA dni po godzinie, bez limitu okrazen, by wywalczyc sobie ustawienie na starcie. Bylo to juz i jeszcze za czasow wegla wszedzie, z wahaczami wlacznie. Efekt byl taki, ze nie moglo byc wielu wyprzedzan, bo stawka byla dobrze ustawiona ;)
@bartoszcze Stary dobry Manssel ;) Jak sie mijal z tytulami w ostatnim czy przedostatnim wyscigu, to spoko, a jak mial do dyspozycji swietny bolid, to sie zaczelo... ze mial za latwo itp. A nawet Patrese zbil chyba bardziej nie teraz Vettel Raikkonena :D
bartoszcze, 06.12.2017 18:38[!]
@marios76
Ja Nigelowi nie żałuję, to mój ukochany bolid :)
http://bartoszcze...Czerwona-Piatka.html
Ale z punktu widzenia "czy sezon był interesujący" to była masakra, skoro Mansell zapewnił sobie tytuł na pięć wyścigów przed końcem, a reszta toczyła walkę o P2.
marios76, 06.12.2017 23:20[!]
@bartoszcze Pamietam tytuly artykulow w Przegladzie sportowym, po kolejnych zwyciestwach Nigela. Po piatym bylo tak: Czyzby Mansell mial wygrac wszystkie wyscigi w sezonie? ;) Potem byla awaria czy Monaco wlasnie ;) A wyprzedzanie z Hiszpanii leb w leb z Senna pamietasz? Predkosci nie te co teraz, bo chyba 290 ale 10-20cm od siebie przez 1/3 prostej... I takie manewry sie pamieta, a nie teraz siedwmdziesiat w wyscigu ;)
Yurek, 06.12.2017 23:24[!]
@bartoszcze - później mu dali czerwoną dwójkę i już tak szybko nie było. A na czerwoną siódemkę był za gruby, ale to wszyscy wiemy.
marios76, 07.12.2017 10:20[!]
@Yurek Chyba Adelaide wygral... a w McLarenie, no coz... prawie byl na emeryturze ;)
teambuktu, 07.12.2017 10:38[!]
No widzisz, @bartoszcze. Przykład niby bez sensu a jaka sympatyczna rozmowa się wywiązała...
Yurek, 07.12.2017 10:48[!]
Cytat marios76 :
Chyba Adelaide wygral

Dobrze wiesz, dlaczego i co to miało wspólnego z pewnym wydarzeniem z udziałem bolidów 0 i 5. Mansell w 1994 nie był nawet w części na poziomie Hilla, co do którego możesz się domyślać, jaką mam opinię :)
Cytat marios76 :
a w McLarenie, no coz... prawie byl na emeryturze ;)

Zabawne były te naciski Mercedesa na mistrza świata w McLarenie w 1995. Szkoda, że Laudy nie ściągnęli. I tak ostatecznie jeździł u nich "mistrz świata" Blundell.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca